Mazda 626: Ontsteking

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: FP, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 74

Hallo,
Afgelopen week m'n goeje 626 over de 3 ton gereden. Tot gisteren niks aan de hand. Nu begon hij te hikken en stotteren. Pakt niet goed met optrekken en loopt onregelmatig. Voelt aan als vervuiling brandstof of electronica mankement. Op advies van de anwb begonnen met vervangen van de bougies, deze waren behoorlijk zwart. Het haperen houd aan. Nu verder met de bobine, bougiekabels, enz. Nu vind ik op internet bobines van €12.95 tot €65 en duurder. Wie kan me vertellen welk merk en kwaliteit het beste is voor deze auto.
Wie heeft eventueel ook een soort van vraagbaak voor dit model van de 626 uit 2001?
Mvg.

eddy1973

Geplaatst door eddy1973 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Theo Sparenburg (5), 5 jaar geleden

Dit kan heel veel oorzaken hebben. Klakkeloos onderdelen gaan vervangen kan wel eens een dure hobby worden. Meten is weten. Even uit (laten) lezen kan wellicht meer duidelijkheid geven over de richting waarin je moet zoeken. Ik meen dat dit bouwjaar al is uit te lezen.



vr.gr. Theo

kaleido 1 (1445) PRO, 5 jaar geleden

Lang leve het zelf bestellen en dan niet weten wat je moet hebben , kijk wat er nu in zit en bestel die zou ik zeggen.
Google en you tube geven ook veel info.
Maar begin eerst eens met een diagnose te stellen .

eddy1973 (0), 5 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties.

Heb de locale dealer benaderd, maar deze had vanwege vakantieplanning pas over een paar weken tijd voor dit waarschijnlijk oninteressante klusje, ("als er geen indicatielampje brand op het dashboard, is uitlezen geen optie"). Ben op advies van een monteur bij kwikfit (deze kon hem niet uitlezen gezien het geen OBD-aansluiting is) eerst eens begonnen met injectorreiniger en carburateurreiniger. Geprobeerd het gashuis schoon te maken de luchtfilter en de slang daar tussenin. Hierna was het stotteren en hikken al voor een groot gedeelte verminderd. Tijdens het doorrijden tussen de 50 en 120 km per uur is er geen vuiltje aan de lucht en rijd hij geweldig. Bij het afremmen onder de 50 en stilstaan stationair, komt het lichtelijk hikken terug. Ook had hij geconstateerd dat de bougies bovenaan, bij het porselein vochtaanslag hadden, dus waarschijnlijk verstandig om de bougiekabels te vervangen, zei hij.
Ik ben nog steeds op zoek naar een mazda-expert/liefhebber in de regio die niet voor dealerprijzen met me mee wil denken of mn auto wil nakijken.
Ook nog niemand die meer documentatie zoals een vraagbaak heeft over dit model auto?

Mvg.

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Vreemd dat de auto geen EOBD aansluiting heeft. Dat in 2001 toch echt verplicht.
Bovendien schijnt de auto die stekker al vanaf 1997 te hebben.
Zie: http://www.wikiobd.co.uk/vehicle.php?vh=...

pasenlin (0) PRO, 5 jaar geleden

Het kan zijn dat het een eerste type is die hadden nog geen eobd .
Kijk eens of je inlaatspruitstukpakking niet lek is met remmen reiniger onder het stationair draaien tussen de cillinderkop en inlaatspruitstuk te spuiten verandert het lopen van de motor dan lekt de pakking.
De bobine gaan bijna nooit stuk is mijn ervaring.

ulbert (0), 5 jaar geleden

bestuurderskant onder het dansbord moet een aansluiting hebben ik heb een 2002 en daar zit het op dus neem ik aan 2001 ook vlakbij waar je de motorkap opent er zit een stekkerplug

pasenlin (0) PRO, 5 jaar geleden

Als je de auto op contact zet gaat er dan een motor lampje branden zoja wel eobd geen lampje dan geen eobd

ulbert (0), 5 jaar geleden

en al wat wijzer geworden , ik heb een 2002 en daar ziy degelijk wel een eobd in ???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.