Mercedes-Benz 112 CDI: remdruk zak weg

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld

Heb een probleem met mijn rem druk van de Vito 112 cdi deze zakt bij draaide motor weg
bij motor uit blijft hij wel gewoon op druk,het volgende heb ik al gedaan remblok houders schoon gemaakt geleiders in ge vet nieuwe remblokken voor en achter nieuwe hoofdrem cilinder geplaatst
alles ontlucht ook boven op de Abs pomp nadat de nieuwe pomp is gemonteerd...de Abs pomp laten werken door middel van op de weg rijden en andere in de berm je voelt de Abs dan goed in grijpen en remt op zich ook best wel goed.helaas moet de druk dus iets beter blijven ander krijg ik hem niet door de keuring....nu heb ik hier verhalen gelezen over de Abs pomp misschien dat deze te repareren is mits die echt stuk is ...wie heeft nog tip of trucs die ik kan proberen alvast bedankt

klaas35

Geplaatst door klaas35 (60) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

djoeri (0) PRO, 5 jaar geleden

Het kan toch in de Abs pomp zitten, was wel een bekend euvel bij deze modellen. Maar om je systeem goed te ontluchten zal je eigenlijk met de Star-diagnose/uitleescomputer de Abs pomp aan moeten sturen, er zit een ontluchtingsprogramma in en dan moet je op de normale wijze ontluchten dus bij de ontluchtingsnippels op de remklauwen. Misschien dit eerst even proberen.

klaas35 (60), 5 jaar geleden

door het vervangen van de hooft rem cilinder zit er in de voorzijde nu allemaal nieuwe olie...maar dat is vanzelf nog niet door gespoeld naar achter al is daar ook ontlucht...mocht het aan de Abs pomp liggen is hier zelf iets aan repareren ?
tevens heb ik het idee als ik rij dat ik meer druk heb dan wanneer de auto stationair draaide,,ik heb met iemand contact gehad van de garage merc die zegt dat het ontluchten met de star een heel karwei is en dat het liters rem olie kost..met andere woorden volgens hem moet het ook zo zonder kunnen...wie ow wie heeft de oplossing
aangezien ik nog tot woensdag heb dat is uiterste keur datum dat ik nog mag rijden.

djoeri (0) PRO, 5 jaar geleden

Naar mijn weten is er aan de Abs pomp niet veel te repareren, je kon volgensmij de elektronica vernieuwen en dan hield het wel op, misschien dat er gereviseerde bestaan. Ja het klopt dat het veel remvloeistof kost maar je ontlucht het systeem wel goed. Is de hoofdremcilinder vervangen vanwege een lek of defect? Bij een lek kan er ook nog remvloeistof in de rembekrachtiger komen die zal ik als ik jou was ook even nakijken. Dat je meer druk hebt zal waarschijnlijk zijn omdat je meer vacuüm hebt tijdens het rijden.

Je kan je systeem nogmaals ontluchten met een elektrische ontluchter met een remvloeistof vat eraan, deze levert een constante druk en vloeistof zodat je deze niet steeds zelf hoeft bij te vullen en gaat veel sneller dan met de hand het pedaal bedienen. En je voorkomt het risico dat je reservoir leeg is en weer lucht aan trekt. Met dit apparaat is het trouwens ook vrij snel gedaan om de abs pomp te ontluchten met de stardiagnose.

klaas35 (60), 5 jaar geleden

nou de keur meester adviseerde mij om de hooft rem cilinder te vervangen
dus dat maar gedaan...ik miste geen olie dat was gewoon op pijl had wel het idee dat de hooft rem cilinder zijn beste tijd had gehad kwam ook vuile olie uit en heb heb uit mekaar gehaald.en kon zien dat sommige keringen waren wel slijtage plekken hadden.maar het vervangen heeft niks opgelost..zaterdag heb ik door middels van vacuüm pot de achter remmen ontlucht..hier kwam de laatste vuile olie ook uit maar ook dat heeft niks geholpen. ik vraag me af of ik ook gewoon de rem leiding direct kan aan sturen van uit de hooft rem pomp door middel van door te lussen maar weet niet of dat mogelijk je gaat dan als ware back to basic zonder ABS..maar voor het zover is heb ik nu een gebruikte ABS pomp gekocht ik hoop dat het hier aan ligt..overigens de zwarte module aan mijn abs pomp is niks mis mee deze stuurt netjes aan..ik zit nog te dubben of ik deze niet gewoon ga om zetten om verdere problemen te ver komen...is er overigens nog een ding waar ik moet op gaan letten met ontluchten van de ABS pomp ?..

djoeri (0) PRO, 5 jaar geleden

Nee in principe niet als je deze niet aanstuurt niet, je zou het kruislings kunnen ontluchten net zoals je het met de computer zou doen. Dus begin RA dan LV, daarna LA en RV.
Heb je onder de auto trouwens al eens gekeken of je geen lekke remleiding hebt? deze wilde nog wel eens doorrotten, ze lopen ook boven de brandstoftank langs deze kan je slecht zien. Abs pomp omzeilen lijkt mij niet slim.

klaas35 (60), 5 jaar geleden

ik heb vandaag een andere gebruikte ABS pomp gemonteerd het is wel iets beter maar nog zakt de remdruk weg..alles is weer ontlucht eerst op de pomp en toen van voor naar achter zelfs de beide voorwielen laten draaien zodat de ABS zelf ook zijn werk deed je hoorde hem duidelijk in grijpen..ben er zo langzamerhand strond ziek van..als er ergens een lek zat dan zou ik toch druppels moeten zien op het erf van de olie heb vandaag wel zo vaak gepompt en ontlucht dat het bijna dan wel zou moeten opvallen lijkt mij...
ik zit zelf nog te denken dat deze pomp ook niet goed is of dat de remdruk verdeler achter slecht is maar goed dan zou dit op de remmen test bank duidelijk zichtbaar moeten zijn...ik heb bij de andere ABS pomp afgeknipte leiding nippels die ga ik nu eerst gebruiken om te kijken of de hij zijn druk wel houd op de hooft rem cilinder..die tevens wel nieuw is of voor en achter van mekaar af te sluiten en dan zien wat er gebeurt ik moet toch wat dingen gaan checken zo en anders moet ik ze zonder ABS monteren om hem zo eerst door de apk te krijgen want op een boete zit ik niet te wachten

klaas35 (60), 5 jaar geleden

Probleem opgelost !!!! de eerste gebruikte ABS pomp die ik thuis kreeg was dus ook kapot.de 2 de dus gemonteerd en alles ontlucht zoals bij de andere pomp en op dezelfde manier gemonteerd en ja hoor deze blijft op druk...en blijkbaar zit er verschil in het type hooft rem cilinder want er 1 is er geschikt voor systeem met Abs en de andere zonder vandaar dat ik tijdens het testen met een aluminium blok ook geen druk op kon houden..omdat mijn hooft rem cilinder daar niet voor geschikt was.waarschijnlijk kan het oudere model van de Vito zonder Abs dat wel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.