Mercedes-Benz C 200 KOMPRESSOR: P201d brandstofdruk/conditie storing bank 1

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: 111 955, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 120

Hallo. Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Theo.

Heb een volgend probleem.
Mijn mercedes c klasse stotterd bij het wegrijden thuis..in verkeerslichten etc
Bij normaal wegrijden!
Trap ik het gas ineens onderin stotterd ie 1x en dan vliegt ie weg.
De storing die word aangegeven is de volgende:
P201d brandstofdruk/conditie storing bank 1

Na uitlezen met delphi en verwijderen foutcode rijd de auto perfect! Ook geen gestotter.. maar dat kan een uur duren een dag maar ook wel een een paar dagen voor deze terug komt.
Auto trekt dan soms ook gewoon laf op geen gang in te krijgen dus..
Ook dit probleem is weg na het uitlezen en verwijderen van deze foutcode.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan me vertellen waar ik dit probleem moet zoeken.
Gr theo

theovandeworp

Geplaatst door theovandeworp (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Volgens mij heeft deze motor geen brandstofdruk sensor. Dus dat maakt de foutomschrijving dubieus.
Volgens mij is de juiste omschrijving een mengselfout - kan te arm of te rijk zijn en het kan bij stationair of deellast voorkomen.

De oorzaken zijn helaas legio: Valse lucht (inlaat of uitlaat), defecte/verouderde sensor (lambda of luchtmassameter), mechanische problemen (compressieverlies) en nog veel meer.

Als je data kunt uitlezen kijk dan eens naar de zogenaamde fuel trims.
Zijn die sterk negatief dan is het mengsel te rijk.
Zijn die sterk positief dan is het mengsel te arm.
Zowel bij stationair als rijdend controleren.

theovandeworp (0), 5 jaar geleden

Hallo Oldford
Ik hoop dat de foto goed geüpload is.
Hij geeft toch echt aan:
Brandstofdruk/conditie bank 1
Heb luchtmassameter waterpomp thermostaat bougies luchtfilter olie en filtervervangen want die waren eraan toe.. allemaal origineel.
Moet alleen branstoffilter nog ivm tijdgebrek.
Heb wel een klein lekje op de rand van de middendemper.. zou het hier weg kunnen komen.mischien? Dat ie.lambdawaarden mis meet ? Hij lust anders wel een beetje brandstof.. ook zo ineens... 1:7 1:8 was altijd 1:11 1:12
Hoor graag weer reacties... en bedankt voor jou eerste snelle reactie Oldford👌

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Tja, je scanner geeft misschien niet altijd de juiste tekst weer.
Zie b.v.: https://mbworld.org/forums/c-class-w203/...
Niet dat ik zeg dat het altijd de MAF is, maar het geeft wel aan in welke hoek je moet zoeken.

Je opmerking over het verbruik versterkt alleen maar mijn betoog. Mogelijk een defecte voorste lambdasonde.
Lekje in de middendemper heeft geen invloed op de voorste lambdasonde, wel op de APK - afkeur namelijk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.