Mercedes-Benz 220: Foutcodes

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2148, Vermogen (kw): 125

Ik heb niet zozeer problemen met de auto, maar af en toe (om de circa 5 tot 600 km) komt het storingslampje van de motor op.

Ik heb er een goedkope OBD2 reader in gehangen, om te kijken welke storingen of storing er naar boven kwamen, en dat zijn de volgende:

P0183 (2x) Fuel Temperature Sensor A Circuit High Input
P22A5
P2054

Ik heb de simpele dingen gecontroleerd van de temperatuursensor zoals bedrading, en connector op oxidatie, waar niet veel
te zien is. Heb de draadboom ook bewogen tijdens een lopende motor, maar kan de storing daarmee niet uitlokken.

Het lijkt me sterk, dat de temperatuur van de brandstof niet in orde is, en dus twijfel ik aan de sensor.
Is het wijsheid, om deze te vernieuwen, en zijn de andere codes vervolgcodes op de P0183 ???
Zijn de codes wel betrouwbaar, of moet er echt een star tester aanhangen ?

passan

Geplaatst door passan (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 220? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 4 jaar geleden

Ofwel je apparaatje laat verkeerde foutcodes zien, dan wel Mercedes gebruikt nog steeds eigen omschrijvingen bij de P2xxx codes.
Ik ben bang dat je op officiele apparatuur bent aangewezen.

N.B.: Je jebt slechts 1 maal de foutcode P0183. Dat is diegene die "stored" (opgeslagen) is.
De 2e melding is dat het deze rit weer geconstateerd is, dus de foutcode is vrij hard.
P2054 is nog NIET een foutmelding. Deze is ook in de laatste rit geconstateerd, maar nog niet opgeslagen als harde fout.

PeterK011 (10), 4 jaar geleden

Komt wel eens voor dat deze sensor kapot gaat : gisteren ook gehad bij C klasse w204 met OM 646 : bj 2008

passan (0), 4 jaar geleden

Ik heb sensor inmiddels besteld, en ga hem vervangen. Ik houd jullie op de hoogte. Bedankt tot zover.

passan (0), 4 jaar geleden

Sensor zit er inmiddels in, en na ruim 2000 km is het probleem niet terugkeert. Ik weet zeker dat t probleem is opgelost, anders had ik t wel weer een stuk of 3 keer moeten hebben. Allen bedankt. Misschien ook goed om te vertellen is dat met deze storing het motorvermogen zo ineens 3 seconden 5oo tot 800 toeren kan wegzakken. Dit is ook verdwenen nu. Deze sensor heeft klaarblijkelijk ook invloed op de inspuiting.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 220 of stel zelf een nieuwe vraag.