Mercedes-Benz C-Klasse: Schokkerig rijden C180

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 cc

Hallo, ik heb een probleem met mijn mercedes waar tot op heden nog geen oplossing voor is gekomen. Bij aanschaf van de wagen was alles perfect, alleen kwam hij heel langzaam op toeren. Daarna is de luchtmassameter vervangen, hierdoor kreeg ik veel meer motorvermogen. Alleen na het vervangen van de lmm kwam er een nieuw probleem om de hoek kijken. Als je het gas intrapt verneem je dat hij hem eerst "afsmoort", daarna gaat hij tot aan zijn tweede versnelling heel moeizaam, de rest van de versnellingen gaat het beter qua motorkracht, alleen blijft hij schokken. Wij hebben de brandstofpomp vervangen, een schakelrelais tbv. de brandstof, gasregelklep schoongemaakt, filters vervangen, hulpmiddel via de benzinetank en natuurlijk de LMM, alleen blijft het probleem bestaan. Wel is mij opgevallen dat hij met vochtig weer slechter rijd dan met droog weer. Het schokken blijft in beide gevallen, alleen met droog weer reageert de auto iets sneller en rustiger. Ik hoop dat iemand van jullie weet wat hiervan de oorzaak is, waardoor ik het probleem kan laten oplossen zodat ik ten volle kan genieten van de auto.

Groet,
Harrie

wolvenveen

Geplaatst door wolvenveen (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

MB (0) PRO, 16 jaar geleden

Is er wel een originele lmm gebruikt?

wolvenveen (0), 16 jaar geleden

Ja en nee. Ik heb begrepen van de garage waar ik de LMM heb laten vervangen dat het wel een originele Bosch luchtmassameter voor de mercedes is alleen van een ander type dan de C180. Volgens hem kon dit geen kwaad en hij zei dat dit qua prijs veel voordeliger was. Dit klopte, de prijs was € 95,00 voor de LMM.

Hans4040 (300) PRO, 16 jaar geleden

Afhankelijk van de motorcode zijn er verschillende soorten.(en prijzen)
Het is nu dus de vraag : is de juiste LMM geplaatst?
De C180 heeft 2 motorcodes: 111.920 en 111.921, de sensoren zijn de 42853 voor de 111.920 en de 42854 voor de 111.921

mvg,
Hans.

MB (0) PRO, 16 jaar geleden

Ja maar verwacht toch dat als je een originele er in zet dat alles opgelost is, omdat we dat al een paar keer mee hebben gemaakt.
succes

wolvenveen (0), 16 jaar geleden

Hallo, sorry voor het lange wachten. Ben bij mijn garage geweest met het verhaal van de LMM. Op dinsdag 26-02-2008 moet mijn auto voor de APK + grote beurt, heb daarnaast met mijn garagemonteur afgesproken dat zij de originele LMM er in gaan zetten en daarna kijken of alles dan goed werkt. Zo ja, probleem opgelost, zo niet, kunnen wij in ieder geval weer iets afschrijven van de lijst der mogelijkheden. Ik hoop echt dat dit het is, ook qua onkosten maar zeker qua rijplezier. Alvast bedankt voor de tips en jullie horen nog van mij.
Groet,
Harrie

MB (0) PRO, 16 jaar geleden

Ben benieuwd, hoor het wel.

MB (0) PRO, 16 jaar geleden

En hebben ze de originele lmm erin gezet?

wolvenveen (0), 16 jaar geleden

Hallo, ben bij garage geweest. volgens hen zit er de originele LMM in wat vreemd is omdat zij dit eerst ontkenden, auto aan meetapparatuur geweest, nergens geen foutmeldingen zegt mijn garage. Volgens garage diverse (stekker) verbindingen nagekeken en schoongemaakt en ik moet eerlijk zijn, op het moment dat ik de auto ophield bij de garage waren er geen problemen meer. Wij zijn nu een paar dagen verder en hetzelfde probleem begint opnieuw. Volgens mijn garage kan het nu liggen aan de katalysator. Het zal best kunnen maar ik raak toch enigzins mijn vertrouwen kwijt in mijn huidige garage. Heeft iemand van jullie de gouden tip want het loopt nu allemaal aardig in de papieren. Ik hoop het, alvast bedankt en groet,
Harrie

mcoen (0), 16 jaar geleden

Mogelijk de lamba sonde defect (CO gehalte). Deze is te vinden bij hetb spruitstuk of nabijde catalysator.

wolvenveen (0), 16 jaar geleden

Hallo, is een poosje geleden dat ik gereageerd heb, maar moest weg ivm. mijn werk. mcoen, jij hebt het over de lambasonde. Het is vreemd, maar er is één keer een diagnose geweest van mijn auto waar uit bleek dat de lambasonde een foutmelding gaf. Letterlijk staat er op het foutmeldingsrapport: Type fout: lambda-integrator, situatie MEM, lambdasonde 1 cil.rij1, MEM. Hierna is de gasklep gedemonteerd en gereinigd en daarna gaf de computer geen foutmelding meer. Zou het dit het alsnog kunnen zijn? Ik hoop dat iemand het weet.
Groet,
Harrie.

ps, de klachten worden momenteel erger. de auto rijd nu continu beroerd met het wegrijden en tijdens het rijden voel je de auto gewoon schoksgewijs rijden.

mcoen (0), 16 jaar geleden

Hoi,ik zag dat na verwisseling van de lambasonde de foutmelding verdween. Het probleemis er echter nog.Laat eens de CO gehalte controleren enprecies afstellen.Indien het CO gehalte iedergeval de verhouding niet juist is, kan dit problemen veroorzaken die jij beschrijft. Is niet duur en het proberen waard.

Hans4040 (300) PRO, 16 jaar geleden

Als er geen foutmeldingen meer in het geheugen staan, controleer dan eens de bobine`s.
Deze willen wel eens scheuren en overslaan naar massa.
Een haarscheurtje is genoeg.(goed kijken)

mvg,
Hans.

wolvenveen (0), 16 jaar geleden

Ga het proberen. Ik hou jullie op de hoogte.

Groet,
Harrie

Aristoteles (0), 16 jaar geleden

Heb je het al opgelost? En zoja, hoe?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.