Mercury Grand Marquis: Mercury Grand Marquis. Stationair wisselt het toerental

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: V8 4.8 Automaat

Het stationaire toerental wisselt, gaat ongeveer om de 10 sec in toeren 500 omhoog en zakt dan weer terug, en koelvent. blijft draaien. Temp. in orde.
graag advies

marteck

Geplaatst door marteck (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercury Grand Marquis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

wat die dingen wel eens kunnen hebben dat als er een verbruiker inslaat hij wat in toeren omhooggaat om goed bij te laden en de motor niet te ver terugzakt want deze dynamo's vragen nogal veel motorvermogen en aangezien jou fan blijft draaien zou het wel eens kunnen zijn dat dat daar mee in verbinding staat,je tempschakelaar van de fan opsporen en kijken ofdat daar iets mis mee is of even de stekkers van de fan losgooien en kijken wat er dan gebeurt

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

brand het check engine lampje ook? ook niet bij gasloslaten als je normaal rijdt? stappenmotortjes hebben nog wel eens kuren nl en dan gaat ie op noodprogramma lopen => aansturen fan.
airco is de volgende verdachte, Grand Marquis heeft een geregelde airco, maar als er te weinig druk in het systeem is schakelt de airco in en weer uit. Fan slaat aan om aircoradiateur te koelen, koppeling airco erin, motortoerental wordt omhoog gestuurd..
zoek het hier ergens in, moet het wel zijn eigenlijk.
suc6

Peco Power

Sorry voor de late reactie, maar Mercury's zijn zo goed ;-) dat ik helemaal vergeet om er bij te kijken!

marteck (0), 15 jaar geleden

Hallo Robby en Mercury, probleem is inderdaad de fan van de airco druk was te laag en dit veroorzaakte het wisselende toerental, nu heb ik sinds vanochtend een brandend ABS lampje en even voordat hij ging branden voelde ik een trilling in mijn rempedaal bij 22Km per uur, wat kan de oorzaak zijn,
Mvg, Martin

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

sensor van abs ff checken, zitten bij de remschijven, zit een geribbelde plastic ring, sensor ziet wel wat/niet wat, ziet ie constant iets dan wordt abs ingeschakeld. oxidatie geeft wel eens een probleem, stekkers ff loshalen, inspuiten en hopen dat het daarmee weer klaar is. zo niet, ff weer melden.

gr
Peco Power

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Je hebt niet de auto ff laten spinnen (wielen achter laten doordraaien dmv te veel gas)? het abs werkt nl ook als traction control op de achterwielen. ik neem aan van niet, aangezien je een trilling voelde op het rempedaal. zoek alle bekabeling vanaf de sensor ff na op eventuele beschadigingen. Heb je de auto ook uitgezet en weer opnieuw op contact, soms is de storing dan weer weg.

gr
Peco Power

marteck (0), 15 jaar geleden

Ik ben wel laat maar het was inderdaad een slechte connector, nu heeft zich gisteravond een groter probleem voorgedaan, tijdens het riiden hoorde ik een klap en zag een stofwolk achter de auto ik dacht dat ik een klapband had maar kon niets vinden. Even later toen ik stil stond weer een klap en er lag vuil (aarde) onder de auto, het leek of de auto iets lager stond van achter. nog even later tijdens het rijden twee klappen het lampje airsuspension ging branden en de auto heeft geen vering meer en is totaal weggezakt. Denk zelf aan een dure reparatie maar wie weet wat er precies aan de hand is en wat het gaat kosten?
Gr, Martin

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Marteck, helaas gaat dit behoorlijk ingrijpen in je portemonnee, je air level systeem heeft de geest gegeven, wss heeft de nivoregelingsensor niet gewerkt, waardoor de compressor is blijven draaien en je luchtzakken van de airride heeft laten knallen. vervelende is dat deze compleet met veerpoot worden geleverd en ik heb ooit eens 1tje besteld voor een Lincoln (is dezelfde auto als de mercury op wat "luxueuze" verfraaiingen na) en ik dacht dat er toendestijds (2001) al 900 gulden ex btw voor betaald moest worden. Nou kun je de zaak ook omzetten naar conventionele vering. maar dan moet je een donorauto vinden. Goed, hier weer een aantal adressen met a: gebruikte delen en B; nieuwe delen.
Op marktplaats staan er diverse te koop, sommige voor 1500 euro vraagprijs, hele auto kopen, vering eruit halen en overzetten, ouwe zooi weer terugplaatsen en ter sloop aanbieden bij een usa sloper, een beetje rijdende brengt nog wat op als de motor en bak goed zijn, wss de goedkoopste optie.
Goed de adressen ., zoek zelf ff website erbij,A: de sloperijen: Van den Berg in Axel, Autopart den Dolder, Luyben soest, Rooie Ben A'dam

B: USA parts nieuw: Tyra bunschoten, C&P parts Schinfeld, catalina usa parts tegelen.

Suc6

Peco Power

marteck (0), 15 jaar geleden

Peter bedankt voor de info en ik ga op zoek, weet jij misschien waar ik wat tehnische details kan vinden van dit systeem of tekeningen (exploded vieuws)
Gr, Martin

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

ik ga ff op zoek, maar het wijst zich zelf als je er mee bezig gaat, het is niet echt moeilijk. zelfde verhaal als een schokdemper vervangen bij een auto met veerpoten (mc Pherson).

gr

Peco Power

marteck (0), 15 jaar geleden

ik heb al een nieuwe set gevonden op internet en prijs valt mee 377euro bij AMERICAN CAR RECYCLING BERNIE V/D BERG uit Axel
het inbouwen valt inderdaad mee, in ieder geval bedankt,
Martin

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

OKay, hier een site in usa die ze levert tegen heeeeel erg redelijke prijzen, maar ik weet niet of deze willen verzenden naar europa en wat de verzendkosten en tijd zouden zijn. plaatjes geven in elkgeval iets idee van hoe het er uitziet.


suc6

Peco Power.

Om zeker te zijn dat je veerzakken zijn geknald, miss verstandig om een luchtaansluiting ergens er tussen te maken en met de compressor de zooi oppompen, stel je voor dat je voor een vermogen allerlei onderdelen gaat bestellen die miss helemaal niet nodig zijn. (probeer eerst de werkelijke oorzaak vast te stellen voordat je iets besteld, scheelt mij (en de klanten) jaarlijks heel veel geld!

marteck (0), 15 jaar geleden

Bedankt, de zakken zijn inderdaad ontploft, intussen heb ik nog een site gevonden die veel info verstrekt op pdf formaat, zie de volgende link http://www.arnottindustries.com/
Mvg, Martin

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=marteck]ik heb al een nieuwe set gevonden op internet en prijs valt mee 377euro bij AMERICAN CAR RECYCLING BERNIE V/D BERG uit Axel
het inbouwen valt inderdaad mee, in ieder geval bedankt,
Martin[/quote]
Ik had deze post ff gemist, check wel ff de afslag sensor, anders blaast ie de zooi direct weer op.! Prijs is voor een set nieuwe??? da's behoorlijk gekelderd dan in een paar jaar tijd. mmm wordt het weer interessant om eens zo'n ding weer aan te schaffen voor dagelijks gebruik, op mplaats stond er een nieuw type met lekke kop voor weinig, ga m maar ff belle!!!
Dingen rijden super!! , was alleen bang voor hoge kosten aan de suspension.

Oke, suc6 met het plaatsen, en veel rijplezier!!

Gr
Peco Power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercury Grand Marquis of stel zelf een nieuwe vraag.