Mitsubishi L200: Een batterij vraagje

Bouwjaar: 2009, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2500

Goeienavond, ik ben aan een nieuwe batterij toe. Normaal ligt er een 70Ah in denk ik. Nu wil ik een Varta in plaatsen van 95Ah en 830 A koudstartstroom (daarom vooral), maar is mijn alternator daar zwaar genoeg voor ?

Groetjes, Thieu.

fleitjes

Geplaatst door fleitjes (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi L200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

kaleido 1 (1350) PRO, 5 jaar geleden

Dat zal geen probleem geven , het duurt wat langer voordat de accu echt vol is .
Wat staat er op je dynamo aan technische gegevens trouwens ?

fleitjes (0), 5 jaar geleden

Dat weet ik niet Kaleido 1 , ik heb al gegoogeld naar 'werkplaatshandboek' en dergelijke maar niets gevonden en ik heb geen smeerput/brug....

fleitjes (0), 5 jaar geleden

In boekje : Vermogen wisselstroomdynamo, 90A

kaleido 1 (1350) PRO, 5 jaar geleden

Accu zal dan niet max geladen worden.

fleitjes (0), 5 jaar geleden

Verdorie, juist besteld bij 'Mijn Auto Onderdelen' …. soit.

kaleido 1 (1350) PRO, 5 jaar geleden

Als je lange afstanden rijd zul je er weinig van merken vermoed ik.

fleitjes (0), 5 jaar geleden

Ik rij niet veel (< 8000km) en maar korte afstanden maar als ik af en toe mijn Ctek druppelaar s'nachts aanhang zal het dan wel OK zijn, denk ik toch.
ps, waaraan zou ik het dan moeten merken ?

phil4226 (0), 5 jaar geleden

Volgens mij worden een aantal zaken door elkaar gegooid. Wat juist is , het zal wat langer duren om de accu te laden, als ze....... volledig ontladen was. Het bijladen na een start is exact hetzelfde met om het even welke accu. De alternatorstroom/spanning wordt bepaald door de autoelectronica. De stroom vermeld op de alternator is de maximale stroom die hij kan leveren en heeft niets te maken met de accu.
Wat is wel belangrijk : de meeste auto's met een start/stop functie hebben een speciale accu nodig want de laadstromen zijn hoger door het veelvuldig starten.
Verder zijn natuurlijk de afmetingen van de accu van belang. De startstroom wordt hoofdzakelijk bepaald door de interne weerstand van de startmotor + de bekabeling.
Als de bestelde accu past en de originele accu is niet van een speciaal type dan zal alles wel loslopen.

kaleido 1 (1350) PRO, 5 jaar geleden

Precies.

fleitjes (0), 5 jaar geleden

Dan ben ik gerustgesteld , bedankt. En de startstroom , 830A, maakt die niet dat de (start)motor sneller rond draait en dus vlugger aanslaat ? Dat hoopte ik toch. Mijn vorige diesel, Volvo V70 2500 (VW-Audi motor) die sloeg dadelijk aan zonder éénmaal rond te draaien, deze draait stteds eenmaal rond vóór aan te slaan. Of is dat een typische merk-eigenschap ?

phil4226 (0), 5 jaar geleden

Deze opgegeven stroom is de maximale stroom die de accu onder kortsluiting kan geven en is een indicatie van de capaciteit en inwendige weerstand van de accu. De echte startstroom wordt beperkt door de inwendige weerstand van de startmotor tesamen met de kabelweerstand en startrelaiscontact weerstand.
Het aantal keren rondgaan vooraleer te starten is volgens mij merk en type gebonden.

grtjs

fleitjes (0), 5 jaar geleden

Tot heden, start en loopt als een zonnetje, bedankt allen. Slotje
MVG, Thieu.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L200 of stel zelf een nieuwe vraag.