Mitsubishi L 300 KAMPEERAUTO: Valt soms uit

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

Ik heb een oude camper en nu valt hij af en toe uit. Soms na 150 km en soms na 10 km. Het begon gewoon met uitslaan na een minuut kon ik hem weer starten en verder niets aan de hand. Nu begint hij af te slaan en na een minuut pakt hij hem weer gelijk en stationair loopt hij mooi maar wil ik weg rijden gaat hij stotteren en slaat hij weer af. Wacht ik een half uurtje dan is er weer niets aan de hand. Grote beurt gedaan met filters andere rotor met verdeelkap en nieuwe kabels en condensator vervangen. Wie weet wat het nu nog kan zijn ??? Bobine? Of een relais of benzinepomp? Laatste denk ik zelf niet omdat hij in een file ook een keer afsloeg toen ik stil stond. Wie kan me helpen met de spelt in de hooiberg en kent deze klachten ???

Hermanvdveen

Geplaatst door Hermanvdveen (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi L300? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (1595) PRO, 5 jaar geleden

Hoe slaat hij af , in 1x of al pruttelend ?

Hermanvdveen (0), 5 jaar geleden

Hij slaat in 1 keer af . Ik stond een keer in de file stil ongeveer 2 minuten toen sloeg die ook zomaar af. En voor de rest onder rijden. Dus maakt niet uit als ik vermogen vraag van de motor. Daarom denk ik zelf aan wat elektronische. Maar heb al dingen vervangen zie bericht maar nu weet ik het ook niet meer. Dan pakt hij hem niet gelijk maar na amper 30 seconden kan ik hem zo weer starten en dan is het gelijk lopen

kaleido 1 (1595) PRO, 5 jaar geleden

Ik weet dat het lastig is , maar kun je kijken als hij niet aanslaat of dan wel of geen vonk hebt.
Je kunt er lastig bij ik weet het.
Misschien een pulsgever om de bougiekabel doen , zodat je in de cabine kunt zien wat er gebeurt.
Stroboscooplamp is ook een optie.

Hermanvdveen (0), 5 jaar geleden

Ja dat is moeilijk ik moet eerst de stoel en motorkap omhoog doen en als ik dan start loopt hij weer. Weet dat meten weten is maar dat is helaas geen optie. In maart wil ik de bobine nog vervangen en dan een weekendje weg. (Heb hem in de oldtimer belasting ) en kijken wat hij dan doet. Maar weet jij zo wat eventueel het nog meer kan wezen relais misschien? ? Of brandstofpomp. Of wat anders? Bobine doe ik voor de zekerheid maar dan moet hij volgens mij vaker uitvallen en niet meer starten.?

kaleido 1 (1595) PRO, 5 jaar geleden

Tja het is en blijft lastig als je niet weet of het vonk of brandstof is , je hebt volgens mij geen electrische benzine pomp , mechanisch op het blok ?
Vaporlock sluit ik ook niet uit , damp bellen in de benzineleiding , loopt de benzineleiding goed vrij van de motor ?

Hermanvdveen (0), 5 jaar geleden

Het is wel een elektrische benzinepomp. Benzine leiding loopt ook goed .damp bellen geen idee .hoe kan ik dat oplossing en wat bedoel je met vaperlock dat zegt mij niets. Kan best wel veel maar ben geen volleerde automonteur.

Hermanvdveen (0), 5 jaar geleden

Net ff gegoochel wat vaporlock is. Heb daar mijn bedenken bij omdat hij gelijk pakt als ik de sleutel omdraai. Zoals ik heb gezegd in maart pak ik de camper weer en begin met de bobine. Ik hou je in maart wel op de hoogte. Als je in de tussentijd nog wat binnen schiet alles is welkom.

kaleido 1 (1595) PRO, 5 jaar geleden

Klopt vaporlock niet bij electrische pomp , in ieder geval prettige feestdagen dan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L300 of stel zelf een nieuwe vraag.