Motorfiets: Te heeete bobines

Hallo,mijn bobines worden zo heet dat ze er mee stoppen. Na afkoeling doen ze het weer.Heb in mijn Guzzi Le Mans in plaats van contactpunten nu hallcensors zitten en de Siemens ontstekingsmodulen Siemens nr 191905351 C.Zitten ook in een Golf 2gti8v/16v.De bobines zijn 4 ohm.Nieuw en van een Guzzi sp.De originele waren ook niet goed meer.Maar om van het gestel met de punten af te zijn heb ik dit gemonteerd.De eerste 10km loopt hij perfekt maar dan begint hij te klapperen en te vlammen[in de uitlaat]omdat de bobines niet goed meer functioneren door de hitte.Alle massas en de laadstroom zijn prima in orde. Zou ik bobines moeten hebben met een lagere ohmwaarde?Wie weet raad.Alvast bedankt voor de reacties Groeten Mato Kools

guzzi lm

Geplaatst door guzzi lm (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Motorfiets Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

guzzi lm (0), 14 jaar geleden

Opgelost.De oplaadtijd was te lang.Heb het teruggebracht van 310 naar 200 graden en heb er nu geen last meer van.Hoera. M.Kools

landoke13 (0), 14 jaar geleden

hoi

wat bedoelt u met de oplaadtijd ???

guzzi lm (0), 14 jaar geleden

Sorry voor de late reactie,maar met oplaadtijd wordt bedoeld de tijdsduur dat er spanning op de bobine staat voordat die onderbroken wordt om een vonk aan de bougie te krijgen. Die onder breking kan door puntjes zowel elektronisch gestuurd worden.Ik had een elektronische ontsteking met halgever waar een rotorscherm langsdraaid.Zodra er een opening in dat scherm langs de halgever draait wordt de stroom onderbroken en geeft de bobine een vonk aan de bougie.Draait het scherm langs de halgever dan gaat de stroom weer naar de bobine tot de opening weer komt enz.Het is gewoon een elektronische schakeling die de puntjes vervangt.Bij mij stond er te lang stroom op de bobines en door het scherm in te korten cq. de opening groter te maken heb ik ervoor gezorgd dat er niet zolang stroom op de bobine staat.Laat je contact maar eens aanstaan met de punjes dicht en voel na een tijdje maar eens aan je bobine[siss]dat gebeurde dus ook bij mij.DUIDELIJK??

hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden

Oftewel, om in ouderwetse termen te spreken, hij had last van een te ruime contacthoek.

Groeten Marcel

guzzi lm (0), 14 jaar geleden

Inderdaaaad.Ik probeer ook met de tijd mee te gaan.Maar zo is het ook goed,als het probleem maar opgelost is.Hoop dat het voor landoke duidelijk is.Maar ik heb maar 1 hint gehad en dat was op het AMT.nl forum.Maar zoals meestal de oplossing was simpel.Groeten Guzzi

landoke13 (0), 14 jaar geleden

hoi
bedankt voor de uitleg nu weet ik wat u bedoelt
kan misschien ooit van pas komen

groeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Motorfiets Overig of stel zelf een nieuwe vraag.