Motorfiets: Ketting smeren

hallo,

onlangs heb ik mijn ketting van mijn motor(suzuki rf600 uit 1995) gesmeerd. Net na het smeren trilt de motor niet. na 50 km rijden begint de motor weer boven de 8000 toeren te trillen. Zie ook mijn andere problemen.

Waar kan dit aan liggen en wat kan ik er eventueel aan doen.

alvast bedankt voor de moeite

groeten marten

Venderi

Geplaatst door Venderi (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Motorfiets Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

lijkt een ketting tandwiel probleem
zit er een O ringen ketting op of een gewone schakel ketting
als je een O ring hebt en je smeert m met gewoonvet gaan de ringen stuk en komt er vuil in de schakels
hierdoor zullen deze gaan vastlopen en uiteindelijk steeds vasthappen en weer los getriokken worden
dat is dan t trillen
ook kan je met een nieuwe ketting op oud tandwiel dit soort problemen krijgen
ketting en tandwielen altijd als set vervangen
voor het synchroniseren vd carburators
er zijn 2 blokken van 2
de koppeling tussen de blokken los zetten(schroef)
dan de carbs gelijk stellen per 2
dan de 2 blokken synchroniseren
en dan je toerental afstellen
benodigd
4 synchroon meters
en geduld en een beetje kennis van de werking van het stelmechanisme

Venderi (0), 14 jaar geleden

hallo,

ik heb de ketting met het pn 27600-21e00-108 weet niet of dat met oringen is?

erik007 (0), 14 jaar geleden

ketting smeren met chainlube
zit in een spuitbus
is slinger vast blijft dus op de ketting
kan op een ketting met o ring en zonder

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

als de ketting al vol vuil zit zal niks anders overblijven als een nieuwe ketting monteren
en uiterard de tandwielen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Motorfiets Overig of stel zelf een nieuwe vraag.