Motorfiets: honda CBR 600

Als hij warm word trekt hij mijn accu leeg en stopt hij er mee,en dat vind ik erg lastig!Wie kan mij raad geven?

A.M.T DE BEER

Geplaatst door A.M.T DE BEER (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Motorfiets Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

spanningsregelaar en accu al gecontroleerd?

A.M.T DE BEER (0), 13 jaar geleden

Hoy, De accu is in orde.Ik heb de dynamo op de drie velden gemeten,zijn gelijk en maakt geen sluiting op massa.accu geeft ongeveer13 volt en met draaiende motor ongeveer13.5 zonder licht aan.In koude toestand.In warme toestand word het 12.5 volt,ook met draaiende motor.Ik heb mij laten vertellen dat een spanningsregelaar heel is of kapot, warm of koud!

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

hoeveel (wissel)spanning meet je in warme toestand op de velden? zet er (bij warme motor) eens een accu overheen,of nog beter, een eelco (condensator)...

hodejong (0) PRO, 13 jaar geleden

Je moet bij lopende motor (c.a. 2000tm) met aangesloten stekker op de spanningsregelaar de wisselstroom meten op de 3 gele draden t.o.v. massa, deze moet c.a. 20V wisselspanning zijn.
Zo niet, stator kapot ( komt niet veel voor )
Spanningregelaar is een veel voorkomend probleem bij Honda, als je deze vervangt koop dan een immitatie, deze zijn voorzien van grotere koelribben.
De weerstand per spoel (meten op de gele draden met de stekker los van de spanningsregelaar) moet c.a 0,5 tot 1 ohm zijn.

A.M.T DE BEER (0), 13 jaar geleden

Ik denk toch dat de stator kapot is want ik meet op de velden 7.65v 1.82v en 1.23v.Kan de rotor dan ook kapot zijn?De weerstand=0.DE spanningsregelaar geeft wel een beetje stroom aan de accu,is die dan nog wel heel?Ik zie op internet imitatie stators ,zijn die betrouwbaar ?

A.M.T DE BEER (0), 13 jaar geleden

HOY ik ben er vandaag mee bezig geweest en de spanningsmeter gedemonteerd en op het frame vastgezet om makkelijker bij de stekkers te komen om te meten bij draaiende motor:en ja ik meet 20 volt op de velden.De weerstand op de spoelen =0.37 (met een betere multiemeter) is dat goed?Ik ben daarna met de multiemeter op de tank gaan rijden.(aangesloten op de accu) en die bleef op 12.5 tm13.5 volt.IK weet alleen niet of dit zo blijft als de buitentemperatuur weer zo warm word?Is een spanningsregelaar gevoelig bij extreme temperaturen?Alvast bedankt voor jullie info.

hodejong (0) PRO, 13 jaar geleden

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid spanningsregelaar.

A.M.T DE BEER (0), 13 jaar geleden

Ik ga er voor:bedankt!!!!!!!!

hodejong (0) PRO, 13 jaar geleden

Opgelost ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Motorfiets Overig of stel zelf een nieuwe vraag.