ventilator/blazer verwarming in eens er mee gestopt, geen fout melding, weet niet exact welke zekering ik moet na kijken, heb al de verkeerde gehad zodat lampje airbag al aan ging.
blazer viel eerst een paar keer uit en startte weer vanzelf daarna startte hij niet meer op.
wie kan mij zeggen waar ik het moet gaan zoeken?
b.v.d.
Geplaatst door MOBRO (0) , lid sinds 12 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan X-Trail? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.
25 Reacties
Nissanwielmonteur (0) PRO, 6 jaar geleden
Ik zou eens een spanningzoeker op de + van de motor zetten en kijken of deze niet wegvalt
MOBRO (0), 6 jaar geleden
is vandaag weer spontaan gaan lopen? voor hoe lang?
wat zou dit kunnen zijn?
Nissanwielmonteur (0) PRO, 6 jaar geleden
We zijn geen helderziende.
Zoals ik al aangaf is het handig om te weten of de spanning op de motor blijft staan.
Je zal zelf ook iets moeten ondernemen.
MOBRO (0), 6 jaar geleden
als hij uitvalt meet ik geen spanning.
MOBRO (0), 6 jaar geleden
nogmaals met andere apparatuur gemeten, als de motor stil valt meet ik geen spanning onder aan motor.
soms springt hij aan en blijft hij lopen en soms gaat hij enkele keren uit en na even springt hij weer aan.
momenteel wil hij weer helemaal niet lopen.
in zekeringskastje zekeringen van blower na gekeken zijn beide oké.
mobro
Nissanwielmonteur (0) PRO, 6 jaar geleden
Staat er op het moment dat de motor niet werkt spanning op de zekeringen??
MOBRO (0), 6 jaar geleden
hoe moet ik dat meten ?
MOBRO (0), 6 jaar geleden
even wat geprobeerd, er staat inderdaad spanning op de zekeringen.
mobro
Nissanwielmonteur (0) PRO, 6 jaar geleden
Dus als de aanjagermotor het niet doet heb je er geen spanning maar er staat dan nog wel spanning op de zekeringen.
Als je dat zeker weet dan is er ergens een draadbreuk. Volgens het schema zit er alleen maar draad tussen de zekeringen en de motor.
MOBRO (0), 6 jaar geleden
dan wordt het zoeken welke draad ik moet hebben.
in ieder geval al bedankt dat ik al zover ben.
mobro
MOBRO (0), 6 jaar geleden
Ze hebben bij Nissan enkele weken geleden de pass airbag vervangen ( terug roep actie ) sinds een week daarna zijn de problemen begonnen, zou daar iets kunnen zijn ?
mobro
MOBRO (0), 6 jaar geleden
kan het ook de kachelweerstand zijn ?
mobro
Nissanwielmonteur (0) PRO, 6 jaar geleden
De kachelweerstand zit na de motor. Dus als je geen spanning op de motor hebt dan kan dat niet aan de kachelweerstand of powertransistor liggen
MOBRO (0), 6 jaar geleden
oké bedankt, ga zoeken of ik een breuk vinden kan.
mobro
MOBRO (0), 6 jaar geleden
voor zover ik kan zoeken nog geen breuk gevonden.
heb vermoeden dat het bij de pass airbag zit die gewisseld is.
is er geen mogelijkheid om een nieuwe kabel te trekken??
mobro
MOBRO (0), 6 jaar geleden
momenteel blijft hij continu aan en uit gaan,
MOBRO (0), 6 jaar geleden
Ben weer verder gaan zoeken, nu blijkt dat op beide kabels toch spanning staat als de motor niet draait, is zeer moeilijk te meten heb extra nieuwe spanningzoeker gekocht
Mobro
Nissanwielmonteur (0) PRO, 6 jaar geleden
Als beide draden spanning houden dan is het tijd om de snelheidsregelaar van de aanjager eens te bekijken.
MOBRO (0), 6 jaar geleden
bedoelt U de knop van auto/traploze snelheid regelaar, de rechtse van de drie?
MobRo
MOBRO (0), 6 jaar geleden
snelheidsregelaar is dat het Kachel Bedieningspaneel ?
mobroi
Nissanwielmonteur (0) PRO, 6 jaar geleden
Nee de powertransistor die zich in het kachelhuis bevind. Die regelt de uiteindelije snelheid.
MOBRO (0), 6 jaar geleden
Kan ik die wisselen of is dat de kachel weerstand? Moet ik de motor unit uitbouwen
Mobro
MOBRO (0), 6 jaar geleden
Zit dat bij de motor ingebouwd?
Mobro
MOBRO (0), 6 jaar geleden
Kan je die wel uitwisselen? En wat kost die ongeveer?
MOBRO (0), 6 jaar geleden
Na uit puzzelen in mijn Engelse vraagbaak van 2800 pagina's een storinganalise gevonden welke uit kwam dat kachel weerstand defect zou zijn.
Deze vernieuwd en problemen waren opgelost.
Mobro