Nissan ALMERA: loopt niet zwakke vonk

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: GA14

liep altijd als een fluitje altijd korte afstanden toen rit van 200 km ook prima gelopen .dag later sloeg af na enkele minuten goed lopen. daarna steeds slechter lopen en korter. nu loopt hij helemaal niet meer .geen foutcode
krijgt benzine . heeft een zwakke vonk.

geen gebruikte ontsteking te krijgen.
ontstekingsspoel gemeten weerstand 1 ohm wat ook moet zijn.
vermogen transitor gemeten weerstand 2,3 mega ohm.
ontstekings nummer op huis is D4T93-02 art;22100-1N001.
wat kan oorzaak zijn?
wat doet condensator aan buitenkant van huis?

Nissan Bert

Geplaatst door Nissan Bert (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Almera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

Nissan Bert (0), 5 jaar geleden

mijn aanvraag staat al bij onderdelenlijn maar komt geen reactie op

Hans4040 (190) PRO, 5 jaar geleden

Zelf even bellen werkt sneller...en ze sturen het ook op.

Theo Sparenburg (0), 5 jaar geleden

Verdeelkap en rotor nog goed (contacten , koolstiftje, haarscheurtjes)


Vr.gr. Theo

Nissan Bert (0), 5 jaar geleden

Op contacten van de verdeelkap zat witte aanslag deze verwijderd koolstift is goed .
haarscheurtjes en rotor weet ik niet .
Hoe controleer je rotor of die goed is?

ik veronderstel dat het iets elektrisch of elektronisch is omdat hij eerst prima liep.
rotor slijtage dan verwacht je toch dat hij langzaam slechter gaat lopen?

Nissan Bert (0), 5 jaar geleden

De condensator ziet er doorgebrand uit.
wat is de functie van de condensator die buiten de ontsteking zit?

Theo Sparenburg (0), 5 jaar geleden

Haarscheurtjes in de kap zijn vaak zichtbaar door een heel licht zwart koolspoortje. Rotor kan je controleren door met afgenomen verdeelkap de bobinekabel met een goed geïsoleerde tang of wasknijper een paar milimeter boven de rotor te houden en iemand heel kort te laten starten. Er mag geen vonk zichtbaar zijn. (doorslag nar massa).
Ook mag de rotortop of de contacten in de kap niet te veel ingebrand zijn omdat dan de afstand te groot word.

Ik ken de auto verder niet en weet niet of die een losse bobine heeft die eventueel niet goed meer kan zijn.


vr.gr. Theo

Nissan Bert (0), 5 jaar geleden

De verdeler transitor of wel de ontstekingsmodule is vermoedelijk stuk. Maar ik kan hem niet demonteren.
Als je de rotor demonteert dan zie je in het gat een schroef zitten. daarmee zit de schijf vast die in de sleuf van de de ontstekingsmodule zit.
Zit er rechtse of linkse draad op deze schroef ?.
ik krijg hem niet los.

Nissan Bert (0), 4 jaar geleden

vandaag de auto gestart maar wil niet aanslaan.
Na tijdje starten bougie's gecontroleerd . Ze zijn echt goed nat.
Deze droog gemaakt dan met motorstart in spuiten in luchtinlaat en slaat motor uiteindelijk aan.
En gaat goed lopen
Maar na ongeveer 10 seconde slaat motor plots af en is weer zo dood als een pier.

Vonk ziet er niet sterk uit ,maar primaire en secundaire spoel doorgemeten deze zijn goed.
De ontstekingsmodule heb ik vorige week een nieuwe opgezet. De ECM uitgelezen.
Deze geeft geen storingen aan.
wie weet een oplossing ? ander ga ik hem verkopen

ferdinand (0), 4 jaar geleden

Aan wie?
Ferry

Theo Sparenburg (0), 4 jaar geleden

Je hebt het over een zwakke vonk. Is dat wel zo? Vonkspanning gemeten?
Er zijn veel meer oorzaken denkbaar.
Timing goed? Brandstofverhouding (niet te veel brandstof/verzopen of te weinig) goed?

vr.gr. Theo

Hans4040 (190) PRO, 4 jaar geleden

Heb je al een andere ontsteking gemonteerd..?
zie mijn bericht van 16-03-2019
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onder...

Nissan Bert (0), 4 jaar geleden

Ontsteking heb ik primaire en secundaire spoel door gemeten deze zijn goed de ontstekingsmodule is nieuw. Als hij loopt dan loopt hij goed maar stopt na ongeveer 10 seconde geen klap geen puf niks dood is ie dan en niet meer te starten.
Ik heb de vonk niet gemeten hoe doe je dat? waarmee?
Ik vermoed dat een of andere sensor niet goed is en na enkele seconde de motor verziekt.
maar nogmaals de ECm geeft nooit een fout melding

Theo Sparenburg (0), 4 jaar geleden

Scoop er op of KV tester. Wellicht ook uitlaatgastestapparatuur er op. Ook even de temperatuursensor(s) doormeten.




vr.gr. Theo

Nissan Bert (0), 4 jaar geleden

scoop kan ik een regelen en tempsensoren zal ook wel lukken
uitlaatgassen kan ik niet testen.

Nissan Bert (0), 4 jaar geleden

Ik geef het op kan niets gevonden krijgen maar loopt niet

ford-12 (0), 4 jaar geleden

Hoi Bert,
Zet er gewoon eens vier nieuwe bougie's in en vervang e,v.t. de condensator als dat niet gebeurd is.

Nissan Bert (0), 4 jaar geleden

4 nieuwe bougie's zitten erin en ontstekingspoel primair en secundair door gemeten zijn goed

Nissan Bert (0), 4 jaar geleden

Heeft vandaag weer 8 seconde goed gelopen en stopt dan alsof contact uit gezet wordt. dan ook niet meer te starten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.