Nissan MICRA 1.0E 3HB E2: Auto start niet en bougies vonken niet.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CG10, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 40

Het startprobleem van deze auto was dat deze schokte met rijden en bij stationair de ene keer wel afsloeg en na weer starten en hoge toeren dat dit minder snel gebeurde.
De bougies nagelopen, schoongemaakt en op electrodenruimte 0,9 gezet. De verdelerkap en rotor de contacten schoongemaakt.
Auto startte daarna gewoon weer maar het probleem bleef.
Het benzinefilter losgemaakt en leiding doorverbonden. Daarna startte de auto niet. Een beetje benzine in de inlaat gedaan en de auto startte nog niet. De bougies eruit gehaald, waren zeiknat van de benzine. Drooggemaakt met een gasvlammetje en daarna gekeken of ze wel vonkten. In zoverre ik gezien heb deden ze dat niet. Bougies teruggeplaatst en auto startte nog niet.
Alle stekkers los en vast gemonteerd die op het verdelerhuis zitten. Geen resultaat.
Wie weet de oplossing.

Pakreel

Geplaatst door Pakreel (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Micra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (1345) PRO, 4 jaar geleden

Heb je spanning op je ontsteking ?

Pakreel (0), 4 jaar geleden

Weet jij welke draad ik dan moet hebben om dat te meten?
Bijlage 2 foto's.
Tekst bij foto 'Kleine bovenste stekker verdelerhuis':
Welke kleur; Draadkleuren, Blauw en Zwart/Wit, welke via condensator Zwart wordt en het verdelerhuis in gaat.
Tekst bij foto 'Grote stekker verdelerhuis':
Welke kleur; Draadkleuren van boven naar benden. Zwart boven, daaronder Groen Wit, Wit, niets, Zwart, Rood.

Nissanwielmonteur (0) PRO, 4 jaar geleden

Ontsteking kapot

Pakreel (0), 4 jaar geleden

Hoi Nissanwielmonteur. Dank voor je reactie. Wat is er dan kapot van de ontsteking? Alleen het brandstoffilter testen of dat verstopt zit en dan de ontsteking kapot. Misschien kan je je antwoord duidelijker met oplossing geven op welke draad dan spanning moet staan. Als daar geen spanning op staat, nog niet gecontroleerd, dan lijkt mij dat de ontsteking niet kapot is.

Nissanwielmonteur (0) PRO, 4 jaar geleden

Als je bougies niet vonken dan hoef je niet naar het benzinefilter te kijken.

Brandstof krijgt hij wel dus er zou dan toch een rake klap bij moeten zitten als je start.

Ontsteking is een regelmatig voorkomend probleem geweest.

De inwendige transistor of fotodiode is dan stuk

Pakreel (0), 4 jaar geleden

Nissan wielmonteur, bedankt voor je uitleg.
Ik ben weer even verder. T.a.v. de draden van de stekkers op het verdelerhuis is er alleen spanning op de Groen-Witte draad van de grote stekker. Is dit goed of moet er nog op meer draden spanning staan.

JdeP (5), 4 jaar geleden

Misschien kan je iets met dit schema?

http://www.figaroclub.org/wp-content/upl...

Succes

Pakreel (0), 4 jaar geleden

Beste JdeP. Bedankt voor je reactie. Dit schema had ik nu niet nodig maar mogelijk in de toekomst wel om storingen vast te stellen.
De motor draait weer als een zonnetje en zoals Nissan wielmonteur al zei, de stroomverdeler was kapot. Deze vervangen voor een gebruikt exemplaar van sloperij Pieper te Putten. Hou er rekening mee dat verdelerkappen en rotors niet uitwisselbaar kunnen zijn met oudere c.q. nieuwere stroomverdelers. Dus een gebruikte stroomverdeler altijd met rotor en verdelerkap nemen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.