Opel CORSA-B: schraal geluid waterpomp na gebruik van K-Seal

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: X12XE, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 48

Na gebruik van K-Seal nu waterpomp geluidjes bij hogere temperatuur.
schraal ratelend geluid rond draaiend geluid

K-Seal gebruikt na olie in koelvloeistof: verholpen na gebruik van K-Seal

Lijkt op lager van waterpomp: koperdeeltjes K-Seal boosdoener ?

Koelvloeistof verversen of waterpomp vervangen of aandrukrol of v-snaar of alle drie ?

Groetjes Gerrit Koornneef

Gerritdelft

Geplaatst door Gerritdelft (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

kaleido 1 (945) PRO, 6 jaar geleden

Je kreeg olie in je koelvloeistof , dan probeer je dat te repareren met een knutselmiddel !
Gewoon de oorzaak verhelpen van de reden dat er olie in de koelvloeistof kwam.
Als de waterpomp nu lawaai maakt en uit elkaar valt , deze zondermeer vervangen.
Koelvloeistof vervangen , motorolie vervangen en als de spanrol en de looprollen ook niet best zijn vervangen en natuurlijk meteen een nieuw snaartje.

Gerritdelft (0), 6 jaar geleden

Hallo, Kaleido

Als men breed van beurs is, redeneert men vaak wat makkelijker.

De 18 jaar oud Opel Corca B, had al behoorlijk wat aan vervangende onderdelen gekost, toen later olie ib koelvloeistof tankje gevobden werd.

Meestal lekke koppakking wat als reparatie zo,n € 850.00 moest gaan kosten.

Beslissing in deze werd moeilijk en werd besloten om K Seal in koelvloeisof te doen.
Het was,is een klein lekje in koppakking, want olie blijft nu weg uit koelvloeistof.

Dit hele verhaal maakt mijn vraag misschien duidelijker: na gebruik van K Seal begint nu waterpomp bij warm worden schrale geluidjes te maken. Heeft iemand ervaring met K Seal, die kan bevestigen dat waterpomp door die koperdeeltjes zo raar doet of gewoon pech en ook waterpomp toevallig nu versleten is, of alleen de aandrukrollen.

Waterpomp vervangen met aandrukrollen en snaar vervangen of k seal met koelvloeistof z.s.m. eruit en vervangen met ander middel in verse koelvloeistof om geluid van waterpomp weg te krijgen. Temp blijft konstant keurig en de vin werkt ook goed na lang wachten in file.

Soms twijfel bij oudere autootjes met een smalle beurs, dus relevante tips van harte welkom.

Groet Gerrit Koornneef

ronny530 (0), 6 jaar geleden

Dit schrijven de K-Seal verkopers in hun advertentie "K-Seal zal geen afdichting vormen bij lekkage van olie naar water of van water naar olie." echt lang zal het dus niet duren voordat de olie weer in de koelvloeistof terecht gaat komen. Wellicht heeft die kleine hoeveelheid olie het lager van de waterpomp wel gesmeerd en daarom viel het geratel niet op. Als de waterpomp niet met de distributieriem meeloopt dan kunt u de gok wagen om er één van de sloop te halen en die monteren, loopt de pomp met de distributieriem mee dan zou een ander blok van de sloop een optie kunnen zijn maar dan kan zijn dat de inspuit regeleenheid mee vervangen dient te worden.

JHV (0), 6 jaar geleden

Even vertaald van de Amerikaanse site:

Ik heb koelvloeistof lek in de olie. Zal K-Seal dit oplossen?
-Voor K-Seal om effectief te werken moet het aan een atmosfeer blootgesteld worden. Dit kan extern of intern zijn
(over het hoofd naar de cilinders). Waar koelvloeistof in de olie lekt, is het minder waarschijnlijk dat K-Seal blootgesteld zal worden aan een atmosfeer. Daarom is er een verminderde kans dat K-Seal een succesvolle reparatie maakt.

Ik heb olie in het water / koelmiddel lek. Zal K-Seal dit oplossen?
-Nee. K-Seal zal alleen koelvloeistoflekken oplossen en kan olie lekken niet stoppen.

Of K seal een permanente oplossing is, en problemen voor je waterpomp heeft gegeven is mi niet echt duidelijk.
de koper vezels zouden van microscopische grootte zijn.
In mijn tijd van de smalle beurs uiteraard ook deze middelen wel eens gebruikt.
Was geen succes, gelukkig ben ik zelf vrij handig en heb oa koppakkingen vervangen en zo.
Anders was het stoppen met autorijden geworden.

Als je twijfelt over geluid, of het goed is of niet, zou ik toch even langs een garage of monteur gaan voor een diagnose.
Dat hoeft toch niet zoveel te kosten?
Binnen een half uur, of uur, heb je zekerheid.
Ja helaas doet autorijden een beroep op je beurs, of die nu smal of breed is.

Gerritdelft (0), 6 jaar geleden

Thanks.

Sjaak fr (0), 6 jaar geleden

Gerrit, het problem aan jouw motor is de distributiepakking. die zorgt ook voor afdichting tussen kvs en het motorcarter. Deze pakking moet vervangen worden om dit opte lossen. Hiervoor moet de waterpomp en het distributiedeksel gedemonteerd worden.
distributieketting verwijderen,
nu kan de pakking vv worden.
je zal dan aan de oude pakking zien wat de oorzaak geweest is van je kvs verlies.
is ongeveer 3 uur werk.

Gerritdelft (0), 6 jaar geleden

Thanks voor eventuele oplossing.

Groet Gerrit

Gerritdelft (0), 6 jaar geleden

Hallo Sjaak,

Bedankt voor meedenken.

Het is wel zo, dat er olie in koelvloeistof zat en niet andersom.

Blijft jouw uitleg dan ook nog overeind ?

Verlies nu ook geen olie en koelvloeistof blijft ook hetzelfde nu er K seal in gedaan is.

Geluk of afdoende , ook bij jouw lokatie misschien.
Ook realiseer mij, dat dit tijdelijk is, dus de oorzaak weten,ontdekken blijft belangrijk.

Bedankt

Groet Gerrit uit Delft

Sjaak fr (0), 6 jaar geleden

sorry, niet goed gelezen.
bij deze motoren is het een gekend probleem die ik hierboven heb omschreven:

maar dan komt er kvs IN het carter.
dan raak je dus kvs kwijt.

bij olie in de kvs zal de koppakking het problem zijn.

voor het lagergeluid wat je nu hoort, kan je de multisnaar demonteren en dan voelen of het de lagers van de dynamo of van de spanrol is.

zijn die goed dan zal het de waterpomp zijn..

Gerritdelft (0), 6 jaar geleden

Hallo Sjaak

Gister bij nadere inspectie via jouw tip(s) geconstateerd, dat lager spanrol speling in zit. Wordt dus vervangen en ook maar een nieuw snaartje.

Dat is dan om geluid weg te nemen.

Het grotere probleem, is dus de koppakking.

Nu het met die K-Seals stabiliseert, zo maar even laten totdat weer olie in tankje zichtbaar wordt.

Nu verlies ik, momenteel, geen olie en koelvloeistof blijft op peil.

Er zijn nog wat andere kleinere dingen, die horen bij een oudere auto en ga daar wat mee doen.

Voor nu: bedankt

Groet Gerit

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.