Ik vraag me eigenlijk af welke motor ik heb in mijn Vectra.
Op het kenteken staat: VECTRA-B-CARAVAN; X2.0DTL dat is dus de 80 pk
Maar achterop de auto zelf staat 2.0 Dti 16V en volgens mij is dat de merkaanduiding van de 100 pk
Ik neem aan dat het kenteken gewoon klopt, maar is het type motor nog ergens anders aan te herkennen?
Geplaatst door gerhard007 (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
venedijk (0) PRO, 16 jaar geleden
met intercooler is 100 pk en zonder 82
SneakyBass (0) PRO, 16 jaar geleden
alle dieselmotoren op een rij:
X20DTL (zonder intercooler) 82pk
X20DTH (met intercooler) 100PK
hierna komen de Y20DTL en de Y20DTH (opvolgers van de X20DTL en DTH)
en de Y22DTR 125PK versie (gebasseerd op de Y20DTH alleen met grotere boring)
bij alle 2.0D motoren staat er 2.0DTI op de achterkant van de auto. ALLE 2.0 + 2.2 D motoren zijn 16 kleppers
tipo-fanaat (0), 16 jaar geleden
Alleen de intercooler leverd niet de 18 pk verschil, er zit ook andere software in een 100 pk dti, en niet op alle 2.0d motoren staat er dti op de achterzijde, ook is er de versie met di aanduiding.
Erik.
SneakyBass (0) PRO, 16 jaar geleden
de type aanduiding maakt het verschil niet DI en DTI zijn BEIDE turbo geblazen motoren
gerhard007 (0), 16 jaar geleden
dan nog een domme vraag... hoe herken ik een intercooler??
tipo-fanaat (0), 16 jaar geleden
Dat ontken ik ook niet in mijn reply, er word alleen aangegeven dat er op alle 2liter diesels dti op de achterzijde staat en dat is niet juist.
Er is mij ook ter ore gekomen dat er verschil zit in de turbo's van de 82 en de 100 pk versie
tipo-fanaat (0), 16 jaar geleden
De intercooler(een soort dikke, compacte radiateur zeg maar) zit voor de radiateur rechts als je de motorkap opend, bij jou loopt de slang/pijp over het kleppendeksel naar de inlaat(als ik het goed heb), bij mij loopt deze om de cilinderkop rechts naar de voorkant via de intercooler naar de inlaat toe.
Erik.
Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden
Even een kleine correctie:
astra-G vectra-B 2.0 diesel motoren:
1.7TD - X17DTL 8V 68pk opel motor - op achterkant auto 1.7TD ( alleen astra-G)
1.7TD - X17DT 8V 82pk isuzu motor - op achterkant auto 1.7TD (alleen vectra-B)
1.7DTi - Y17DTL 16V 75pk isuzu motor - op achterkant auto 1.7DTi (alleen astra-G)
2.0Di - X20DTL Y20DTL 16V 82pk opel motor zonder intercooler met lagedruk turbo - op achterkant auto 2.0Di (16V)
2.0DTi - X20DTH Y20DTH 16V 100pk opel motor met intercooler en hogedruk turbo - op achterkant auto 2.0DTi (16V)
2.2DTi - Y22DTH Z22DTR 16V 125pk opel motor met intercooler en hogedruk turbo - op achterkant auto 2.2DTi
Willem
venedijk (0) PRO, 16 jaar geleden
ok willem, nog een kleine correctie,
over de 2.2 DTI
X22dth (is gebruikt in saab en opel sintra)
Y22dth (is gebruikt in saab, opel omega en opel frontera) geen variabele turbo
Y22dtr (is gebruikt in saab, opel astra,vectra en zafira) deze heeft wel een variabele turbo)
z22dtr of dth bestaat niet.
mvrgr jan
Willem12089 (0) PRO, 16 jaar geleden
Excuus Y22DTH moest zijn Y22DTR
Z22DTR Wordt niet voor de nederlandse markt geproduceerd Bestaat wel degelijk, en is zelfs met ad-bleu uitlaatgas reiniging te verkrijgen
venedijk (0) PRO, 16 jaar geleden
O dat wist ik inderdaad niet willem, heb je hier wat meer informatie over voor mij?
had dit nog nooit gehoord..
mvrgr j
venedijk (0) PRO, 16 jaar geleden
???