Peugeot 205: peugeot 205 diesel rookt bij het starten

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1800

Hallo allemaal

ik heb een probleem wat ik niet 1 2 3 kan oplossen, nou het zit zo bij een koude motor start de motor wel maar pruteld de eerste seconden en er komt vrij veel blauwe rook uit de uitlaat, gloeibougies zijn alle 4 getest op werking en die zijn alle 4 goed dus, daar zal het niet aan liggen, als de motor warm is start het probleemloos


Bedankt alvast voor jullie antwoorden

moesjess

Geplaatst door moesjess (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

S400 (0), 13 jaar geleden

Verstuivers laten testen ?
Het kan zijn dat deze nadruppelen en na een tijdje staan ligt er dan dieselolie op de zuigers.
Als je dan gaat starten heb je lekker wat rook produktie.
Alhoewel blauwe rook eerder duidt op verbranding van olie.

Van Tuinen (0), 13 jaar geleden

Begrijp dat de motor koud wat lastig start. Zou eens beginnen met twee maal voorgloeien. Klinkt wat ouderwets als remedie, maar dat is de 1.8 of 1.9 diesel ook. Derhalve wel zeer degelijke blokken, niet stuk te krijgen. Beetje extra rook bij koude start vind ik voor deze conventionele diesels ook niet zo spannend, hoor. Zolang je niet teveel olie hoeft bij te vullen en je het met twee maal voorgloeien wat onder controle kunt houden, waarom zou je dan dure zaken als verstuiver revisie overwegen.

Optie is nog een keer een toevoeging van Wynns te gebruiken, om verstuivers en brandstofsysteem wat te reinigen. Heb diverse van deze blokken gereden, die gingen pas na 450.000 km in de verkoop, maar dan omdat er wat anders stuk was dan het blok. Dat gaat nl niet stuk. Succes.

S400 (0), 13 jaar geleden

TS vraagt een mogelijk oorzaak van het probleem.
Niemand heeft het over revisie van verstuivers gehad.
Dit forum is bedoel om oplossingen te vinden voor technise problemen.
Uw draagt geen oplossing aan u zegt alleen dat het allemaal geen kwaad kan en dat je gewoon wat extra moet voorgloeien en dat wat extra rookontwikkeling geen probleem is.
Waarschijnlijk had de TS dat zelf ook al bedacht.
Alleen vraagt hij/zij naar een ventule oorzaak van de rookontwikkeling.
Dit soort bijdrages lijken mij niet echt de bedoeling temeer omdat er net zo goed wel een beginnend probleem is met deze auto wat aangepalt moet worden.
Of het dat wel of niet waard is kan de TS zelf wel bepalen denk ik zo.
Daarbij is het kennelijk hiervoor wel goed geweest dus ergens is iets veranderd wat misschien aandacht verdiend.
Ik heb en 1.9 D in onderhoud gehad die na 200.000 al kapot was.
Potje van de verwarmingskamer in de kop was losgeraakt en tijden het rijden op de zuiger gevallen.
Dus helemaal onverwoestbaar zijn ze niet.
Maar over het algemeen hele goede blokken.

moesjess (0), 13 jaar geleden

[quote=S400]Verstuivers laten testen ?
Het kan zijn dat deze nadruppelen en na een tijdje staan ligt er dan dieselolie op de zuigers.
Als je dan gaat starten heb je lekker wat rook produktie.
Alhoewel blauwe rook eerder duidt op verbranding van olie.[/quote]
verbranding van olie is niet aan de orde want ik ruik geen motor olie maar alleen dieselolie en motor verbruikt heel weinig olie

S400 (0), 13 jaar geleden

Dan zou ik het in de verstuivers zoeken. km-stand???

moesjess (0), 13 jaar geleden

die is 340000

Van Tuinen (0), 13 jaar geleden

Wat extra gepruttel bij het koud starten van een conventionele PSA diesel komt regelmatiger voor bij een dergelijke km.stand.
Ervaar je dit ook als een probleem of is het je vaststelling en wil je er graag de oorzaak van weten?

moesjess (0), 13 jaar geleden

dat geprutel ervaar ik niet als een probleem maar dat rook uiteraard wel

Van Tuinen (0), 13 jaar geleden

Rook is natuurlijk het product van verbranding van diesel of motorolie. Ik begrijp dat je vermoedt dat het geen motorolie is, omdat je nauwelijks hoeft bij te vullen. Dan moet het diesel zijn; defecte/versleten verstuivers is een optie. Je moet afwegen of het je een revisie waard is, of dat je wat extra rook bij koude start voor lief neemt. Ik schat de kosten van een revisie van alle verstuivers op 750 euro. Echter je kunt alleen de verstuiver reviseren die stuk is. Opbrengst: iets minder rook.

moesjess (0), 13 jaar geleden

ik ga geen 750e aan verstuivers betalen want dat is de auto niet eens waard

paulmichiel (0) PRO, 13 jaar geleden

Ff kleppen stellen wil ook vaak helpen

Van Tuinen (0), 13 jaar geleden

Het is ook mijn idee: hiervoor zoveel geld uitgeven is a) niet nodig en b) niet nuttig. Wat de vorige spreker zegt: kleppen stellen is een prima idee!
Het functioneren van uw 205 wordt niet beïnvloed door wat extra rookontwikkeling. Veel plezier nog met de auto!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum