Peugeot 306: stotteren/onregelmatig lopen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 72

Beste auto vrienden,

Heb onlangs een Peugeot 306 1.6 op lpg G3 gekocht.
Bij koude motor ( 's morgens) loopt de motor na de start erg bokkerig en houdt in. Denk op slechts 3 cilinders. Ook knippert het oranje motorlampje voor ongeveer 20 seconden. Daarna blijft deze constant branden.
Ik doe de motor dan uit en start dan opnieuw, dan blijft het lampje branden en ik rijd dan meteen weg. Na Een kilometer of twee gaat de motor wel soepel lopen, zonder te bokken, inhouden o.i.d.

Als de motor warm is blijft deze stationair niet helemaal mooi te lopen en blijft een lichte trilling houden. Het rijden en trekken is wel verder prima.

Ik heb ondertussen geprobeerd dit euvel te verhelpen en de volgende handelingen gedaan;

- bougies vervangen
- bobine vervangen
- injectoren vervangen

ik krijg echter het motorlampje en het onregelmatig stationair lopen als ook het 's morgens op drie poten lopen niet weg.

iemand nog een suggestie of tip?

Auto rijdt op zowel benzine als lpg hetzelfde.

O ja...de rechter fan (er zijn er twee) die draait niet. De linker doet het gewoon. Maar dit zaltoch niks ermee te maken hebben lijkt mij?

Alvast bedankt voor de antwoorden

svaleras

Geplaatst door svaleras (100) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1355) PRO, 6 jaar geleden

Meet eens compressie .
Oliedruksensor defect is een optie

svaleras (100), 6 jaar geleden

Pfff oliedruksensor...daar was ik nog niet op gekomen. Ik begrijp het niet zo goed.hoezo oliedruksensor? Kun je het nader toelichten waarom je daaraan denkt.

C.Jonker (0) PRO, 6 jaar geleden

Op drie cilinders aanslaan en vervolgens motorlampje wat gaat branden is normaal aangezien er een hoop onverbrand mengsel de uitlaat in komt.
Slecht compressie zou een oorzaak kunnen zijn.
Andere onstekingsdelen al gecontroleerd ?

svaleras (100), 6 jaar geleden

Update...compressie gemeten en deze is goed. Wat mij wel opvalt is alsof het lijkt dar zodra het systeem vanzelf op lpg overschakelt dat de motor ook meteen niet meer op 3 cylinders loopt. De licht stationaire trilling incl. Motorlampje blijft wel

svaleras (100), 5 jaar geleden

auto is inmiddels weg

svaleras (100), 5 jaar geleden

Oorzaak niet kunnen achterhalen helaas

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.