Peugeot PARTNER 170C 1.9D: Motorswap

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: WJY, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 51

Goedenavond,

Van de motor van deze auto dienen de kleppen gesteld te worden. Echter heb ik nog een blok liggen met dezelfde kilometerstand (rond 140K). Deze komt uit een Peugeot Partner 1.9D uit 2002.
Kan het blok worden overgezet of moet ik rekening houden met problemen?

Ik weet bijvoorbeeld dat Landrover Verschillende soorten vliegwielen heeft gebruikt in dezelfde motoren met dezelfde motorcode maar deze na de swap niet werkte omdat de ECU niet kon corresponderen met het signaal van de krukassensor...

VFR16V

Geplaatst door VFR16V (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

kaleido 1 (1355) PRO, 5 jaar geleden

Kun je niet gewoon kleppen stellen dan ? dat moet ook bij de motor die je wilt plaatsen of mis ik iets ?

VFR16V (0), 5 jaar geleden

de andere motor komt ook uit mijn eigen wagen en daar is recent veel aan gebeurd en heb ik de volledige historie van. Dat is de reden dat ik hem wil behouden.

Kleppen stellen is niet rendabel dus.

voyager (0), 5 jaar geleden

Kleppen stellen is niet rendabel dus.?????????

kaleido 1 (1355) PRO, 5 jaar geleden

als de motor die er nu in zit verder goed is , snap ik het niet rendabel vinden van kleppen stellen vreemd , maar oke als je liever een motor wisselt prima , controleer of de kabelboom en computer die bij de andere motor zit het zelfde is als van de motor die er nu in zit , kans op niet werken is dan zeer klein.

VFR16V (0), 5 jaar geleden

Kleppen stellen zou rendabel kunnen zijn maar...
Op dat andere blok zit net een nieuwe stuurbekrachtigingspomp
D-riem en toebehoren
De bak is voorzien van een nieuwe koppeling

Beide auto’s zijn van mij en de donor is recent beschadigd vanwege een ongeval. Vandaar dat ik een swap overweeg en dus de kleppen stellen niet rendabel is (moet dan ook een nieuwe d-riem etc. gemonteerd worden).

harry4203 (400) PRO, 5 jaar geleden

de stuurpomp en de koppeling moeten bij de motorwissel toch ook weer los. snap net als de rest echt je probleem niet.

VFR16V (0), 5 jaar geleden

Ik denk niet dat ik het goed uitleg.

In het blok van de “goede” auto zit een lelijke tik. Ook start hij niet als het koud is. Aan de buitenkant zit net zoveel olie als aan de binnenkant. Kortom; ik weet niet hoe goed het blok is.

Het blok van de gecrashte auto daarentegen loopt perfect, is altijd goed in onderhoud geweest en bekend bij mij.

Dus, waarom zou ik geld steken in een blok wat in mijn ogen niet fris is terwijl ik een perfect lopend blok heb staan?

Vandaar ook mijn vraag ;).

kaleido 1 (1355) PRO, 5 jaar geleden

Dat vertel je in eerste instantie niet !!!
Dan is de hele vraag toch overbodig , ombouwen en klaar.

VFR16V (0), 5 jaar geleden

Nee klopt, excuses. Ik vroeg me af hoe het met de startonderbreking zit. Heb intussen ergens gelezen dat er een transponder op de pomp zit die (hoe toepasselijk) roet in het eten man gooien.

harry4203 (400) PRO, 5 jaar geleden

ja, dat klopt. brandstofpomp overzetten of stopventiel/startonderbreker vrij maken dmv een slijptol en een ouderwetse stopklep erin schroeven met een contactplus erop.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.