Peugeot 308: olielekkage turbo leiding

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

die leidingen kenden idd de nodige problemen, ze zijn intussen ook een paar keer gewijzigd. misschien nog net een keer een slechte gehad? zorgvuldige spanningsvrije montage is ook erg belangrijk. hitteschildje er nog op? miss wordt de turbo te heet waardoor de leiding defect raakt?

Friwo

Geplaatst door Friwo (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 308? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Friwo (0), 5 jaar geleden

wij hebben nadat wij de Peugeot 308 1.6 THP - XT tweedehands in 2016 hebben gekocht is nu voor de tweede keer een turbo-olieleiding vervangen i.v.m. lekkage bovenaan bij de banjobout. Hoe deze constructie is voor het afdichten schept toch veel vragen. De leiding kan aan de 2 zijden heen en weer bewegen. Als er oliedruk opkomt dan wordt de leiding naar achteren gedrukt en moet de kraal, die op de leiding zit van 8mm, in het gedeelte wat aan de banjobout zit, afsluiten. Het is een stalen pijp dan zou toch de twee uiteinden in EEN lijn moeten staan als het naar achteren wordt gedrukt. Deze constructie is twijfelachtig. Is dit nou niet mogelijk dat aan de banjobout zijde draad komt en op de 8mm leiding een moer, met afsluit schijf , zodat dit vaste verbinding wordt! Wie heeft er ook problemen met deze leiding?

Friwo (0), 5 jaar geleden

graag antwoord over dit probleem via mail.

kaleido 1 (1460) PRO, 5 jaar geleden

Lekt hij tussen het banjo oog en de banjobout of waar de leiding aan het oog zit , komt vaker voor trouwens.

Friwo (0), 5 jaar geleden

hij lekt bij de leiding waar het oog aan zit.

Friwo (0), 5 jaar geleden

20181107_155759 1.mp4

Friwo (0), 5 jaar geleden

als men toch goed nadenkt kan dat toch niet zo en moet het later olie gaan lekken! Dat het zeer zorgvuldig moet geschieden is wel zeker. Ik zit toch met het probleem dat als er druk op komt de beiden kanten naar achteren worden gedrukt maar dan horen deze 2 kanten toch in een lijn staan? De leiding is toch metaal die drukt de ene kant toch niet zo om en de andere zo! Waarom kan hier geen leiding in die flexibel is? Wilt u eens kijken naar:
https://minispeed.eu/product/racekwalite....
Dat zou wat kunnen zijn of niet? Of de oude wijzigen met nieuwe banjooog en dan daarop draad gedeelte en op de leiding en kraal/tonnetje met moer om aftesluiten. Dan men eerst de banjobout losjes aandraaien dan de koppeling vasr en dan de banjobout natrekken!
Bedankt zover hoor nog wel! Groeten.

harry4203 (415) PRO, 5 jaar geleden

zou goed kunnen dat dat past, misschien eens het proberen waard. moet wel zeggen dat de leidingen die ik heb vervangen(en dat zijn er best veel) eigenlijk nooit weer een tweede keer zijn gaan lekken. als je ze zo monteerd dat de leiding in lijn staat met de wartel gaat ie toch niet scheef staan als er druk op komt?

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Dit is wat PSA er over zegt . Zie tekeningen .
Aanhaalkoppel : 3 daNm .
En net wat harry4203 ook zegt , heb er enkele 10 tallen van vervangen en nooit problemen nadien .

Friwo (0), 5 jaar geleden

Voorlopig sluit ik dit probleem af. Als het t.z.t. weer gaat lekken bovenaan bij de turboleiding laat ik er een leiding inzetten van minispeed die een flexibele leiding heeft en zou heel goed moeten passen! U hoort nog als het zover is. Voor nu allen bedankt en ben blij dat het probleem erkent wordt en dat er bij een Peugeot garage het probleem niet kennen. Kan er bij mij niet in!

FriWo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum