Mijn Peugeot 205 1,6 CTI heeft het volgende probleem: Koude start doet hij zeer goed, alhoewel in de eerste halve minuut het toerental varieert. { hoog-laag-hoog-laag} Ik moet ook een klein beetje gas bijgeven om de motor niet af te laten slaan. Als ik eventjes gereden heb, zeg maar, als de motor warm is, dan is hij na een kwartiertje bijna niet te starten. Stinkt wel naar benzine....
Inmiddels vervangen: onderdrukslang remservo, bougies, bougiekabels, bobine, verdelerkap en rotor. Wie geeft mij nog een belangrijke tip.......
Geplaatst door Geert Jan (0) , lid sinds 7 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
kaleido 1 (1425) PRO, 5 jaar geleden
Trek de stekker eens van je temperatuursensor af en kijk wat er veranderd , het lijkt er op dat hij teveel benzine inspuit als hij warm is , slaat hij aan alsof hij verzopen is als hij warm is ?
Geert Jan (0), 5 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord. Inderdaad is het alsof de motor verzopen is. Is de temperatuursensor de opnemer vlak onder het thermostaathuis of moet ik ergens anders zoeken?
kaleido 1 (1425) PRO, 5 jaar geleden
ik weet niet precies waar hij zit , maar probeer het kan niet veel mis gaan.
Geert Jan (0), 3 jaar geleden
Beste allemaal. Mijn Peugeot 205CTI start nog steeds heel erg slecht, als hij warm is. Ongeveer een half uur na het uitzetten is hij bijna niet te starten. Ik heb inmiddels vervangen: Brandstoffilter, Bougies, Bobine, Verdelerkap en Rotor, Ontstekingsmodule, Bougiekabels, Koelwatersensor onder de verdeler.....Uiteraard tank in alleen maat super98 zonder ethanol. Wie heeft er nog een idee? Ik word een beetje moedeloos van mijn Peu....
hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden
K moet effe graven in het geheugen. Dit is al een injectie motor? Zijn de injectoren al eens getest? Staat de distributie timing correct?
hans4074 (0) PRO, 3 jaar geleden
Als je twijfelt aan de benzine/brandstof druk, dan zou je die moeten meten en kijken wat de druk doet bij warme motor. Verder misschien toch raadzaam om de injectoren eens te laten testen. Het kan zijn dat er 1 of meerdere injectoren lekken waardoor er na warm wegzetten en stilstaan een overschot aan brandstof in een cilinder terecht is gekomen.