Peugeot 206: Koelvloeistof/Verlies Vermogen/Stotteren Acceleratie

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Dag allemaal,

Inmiddels +/- 80.000 KM gereden in mijn tweedehands Peugeot 206, waar inmiddels +/- 200.000 op de teller staat.

Met het warme weer van de afgelopen periode merkte ik dat de wagen minder lekker stationair liep direct na het starten. De auto trilde wat meer en het trillen nam toe bij het inschakelen van airco. De toerenteller blijft dan soms iets boven en iets onder de 10.000 toeren zitten.

Ook viel me op dat de auto minder vermogen had tijdens het rijden (zowel met als zonder airco). Vier dagen geleden viel de auto uit tijdens het rijden. De auto kon ik wel weer starten en verder rijden.

Die avond viel het op dat mijn motor erg warm werd (100 graden). Vervolgens koelvloeistofres. nagekeken en deze was leeg. Achteraf bleek dit een lek te zijn en is door de monteur gerepareerd.

Tijdens de reparatie heeft de monteur al het koelvloeistof uit de auto laten lopen en vervolgens bijgevuld. Ik weet niet of het systeem goed is ontlucht.

Er is geen lek meer. Alleen het verlies aan vermogen blijf ik houden. Optrekken gaat minder vlot, meer gas nodig dan normaal. Accelereren op de snelweg gaat ook niet vloeiend. Ik merk tussen 100 en 130 km/h dat de auto wat hapert.

Ik weet niet of het koelvloeistofprobleem gerelateerd is aan het verlies aan vermogen. Kan dit liggen aan lucht in het koelsysteem?

Als ik het internet moet geloven kan het haperen ook liggen aan een defecte bobine, bougie of verstuiver.

Is er iemand die mee wil denken? Alvast bedankt.

S92

Geplaatst door S92 (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

John5711 (0) PRO, 4 jaar geleden

Is je motortemperatuur nu wél goed? Je vermogensverlies kan inderdaad liggen aan een (bijna) defecte bobine, maar meestal moet de auto dan eerst afkoelen vooraleer hij weer wil starten. Heb je onlangs de tank nog ver leeg gereden / is het benzinefilter al eens vervangen?
Brandt het motormanagement lampje?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum