Peugeot 206 2000: auto slaat niet aan

  • Richad @ 10/10/2019, 13:58

    Peugeot 206
    bouwjaar: 2000
    brandstof: benzine
    motorcode: KFX
    transmissie: handmatig
    cilinderinhoud: 1400cm3
    vermogen: 55kw

    Hallo met Richard, heb uitdaging met peugeot 206 bj 2000 1.4 gentry. Auto na boodschap niet meer te starten. De motor draait netjes rond maar slaat niet aan. Heb geen spanning op bobine en ook niet op dode mans knop. Bobine vervangen nokkenas sensor vervangen draad breuk nagelopen in bocht ziet er goed uit. Heb spanning op zek 8. Dubbel relai schakelt ook. Denk zelf dat de start onderbreker defect is. Hoor graag van jullie.




  • Richad @ 10/10/2019, 13:59

    ps de computer is ook niet uit te lezen.

  • oldford @ 10/10/2019, 14:11

    Met dode mans knop bedoel je de crash schakelaar? Die de benzine pomp uitschakeld?

    Gaat je motorlampje wel branden als je het contact aan zet?

    Het lijkt erop dat je op een aantal punten geen voeding krijgt - bobine, motorcomputer, brandstofpomp.
    Spanning op de motorcomputer is eenvoudig te meten. Als daar spanning op komt, dan komt er ook op een aantal sensoren 5 volt te staan.
    Stekker van zo'n sensor losnemen en in de stekker even meten of er 5 volt aanwezig is.
    Het gaat dan om de map-sensor, gasklep positie sensor en de koelvloeistof temperatuur sensor.
    Of je meet of er 12 volt komt bij de injectors.
    Komen die spanningen er niet, dan ligt het in ieder geval niet aan de startonderbreking.

  • Richad @ 10/10/2019, 14:40

    Kun je mij vertellen hoe ik spanning kan meten op motor computer. Dodendans knop is inderdaad crash schakelaar. Motor lampje gaat branden als ik contact aanzet.

  • Richad @ 10/10/2019, 15:27

    Doe ik dat gewoon willekeurig op contacten of speciaal voedings contact op stekker.

  • oldford @ 10/10/2019, 15:56

    Volgens mij had ik de makkelijk bereikbare punten al verteld.

    Maar als het motorlampje aan gaat, dan denk ik dat de motor-computer voeding krijgt.

  • Richad @ 10/10/2019, 16:40

    ik heb 12v op mijn gasklep sensor, 10v opkoelvl sensor, 5v op map sensor met contact aan.

  • Richad @ 10/10/2019, 16:44

    mag ik vragen wat het dubbel relai inschakelt.

  • oldford @ 10/10/2019, 17:10

    Koelvloeistof temperatuur sensor hoort met 5 volt te werken.
    Misschien had je de verkeerde sensor. Had de sensor die je gemeten had 2 aansluitingen of 1?

  • racertje @ 10/10/2019, 18:42

    Hallo, had hetzelfde probleem met expert, andere sleutel genomen en alles terug normaal. Dus, ik denk dat de sleutel opnieuw moet ingeleerd worden.
    Mvg Aimé

  • Richad @ 11/10/2019, 10:55

    heb net gemeten en heb spanning op dubbel relai maar deze valt na 20sec weer weg. Het verder schakelen van relai komt dan volgens mij uit de computer. Nummer 52 en 7 uit computer moeten d relai verder
    inschakelen. En nu verder hoe te handelen. Loop vast.

  • Richad @ 11/10/2019, 11:14

    Vast voeding komt op steek plaats 13 en 48 op stekker computer. Als het droog is eerst daar even meten.

  • Richad @ 11/10/2019, 16:55

    heb gemeten op stekker injectors daar staat 12V op. Benzine pomp doet het rest dan alleen nog mijn bobine, deze krijgt vanuit dubbel relai zijn eerste spanning 12V maar auto start nog niet.

  • Richad @ 12/10/2019, 16:18

    Goedemiddag even een update, ik heb gasklep koelvloeistof sensoren gemeten met chip in sleutel en zonder chip in sleutel. Gek genoeg alle 3 de zelfde metingen. Dubbel relai komt in en schakelt na 10 sec weer af ook met en zonder chip.
    Ander vraagje de ignition ring gaat bij mijn auto zeker naar het BSI module. Heb ook de draden gemeten van ECU naar stekker bobine zijn inorde. Aarde op 54 en 36 aanwezig. Denk toch dat onderbreker roet in het eten gooit. Hoor graag verder. Gr Richard

  • Ken jij iemand die de oplossing weet? Deel het:

Soortgelijke problemen? Zoek hier verder.

  • Carpartsdirect.nl
  • Carpardoo
  • obdpartners
  • Additievenshop Zijkant