Porsche 911: Geen spanning op bobine

Bouwjaar: 1977, Brandstof: Benzine

Hallo beste mensen,

Ik heb een Porsche 911 van 1977 voor reparatie, auto start wel, maar slaat niet aan, brandstofpomp werkt prima, bougie's, verdelerkap, rotor en bougiekabels zijn goed.
Vanaf hogespanningsregeleenheid (N15) van ontsteking naar bobine geen spanning.
Ontstekingsvolgerde is ok
Accuspanning 12.43volt
Bedrading gecontoleerd breuk of scheur ok.
Startmotor draait rond

khaled

Geplaatst door khaled (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Porsche 911? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Die rode massadraad aan de bobine leg daar eens de functie van uit. Neem een foto van de open ontsteking laat ons even wat meer zien.Succes.

khaled (0), 12 jaar geleden

Beste Punt,
allereerst dat rode draadje ik heb zelf geplaatst voor een goede massa punt.
Vandaag heb ik weer naar gekeken en nu krijg ik een zwakke vonk een bougie los gehaald en bougie was nat met benzine bougie schoon gemaakt terug gemonteerd en een keer tijdens starten back-fire en darna het lijkt of teveel benzine in de cilinders zou het carburateur moeten afgesteld worden of zo? weet jij toevallig hoe moet het afgesteld worden

khaled (0), 12 jaar geleden

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/831/foto0161k.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/831...][img]http://img831.imageshack.us/img831/382/f...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Wat onder die rotor zit zorgt voor een puls naar de electronica.Deze onderbreekt de spanning die vanaf de bobine komt. Vanaf de bobinekabel naar massa moet een vonk van > 15 mm mogelijk zijn. Backfires komen alleen door een te arm mengsel of de bougiekabels zitten verkeerd.Ontstekingshuis uit de motor halen als de rotor met de koperen strip boven de kerf in de rand staat,dan hoef je niet steeds te starten om te zien of er een vonk is. Ontstekingshuis moet massa maken maar de bobine niet.
Heb je niet lange tijd de ontsteking AAN gehad zonder dat de motor draaide. Beveiliging zat er toen nog niet op,dus die bobine en of electronica kan een tik gehad hebben. Bij oververhitting loopt er vaak olie uit de felsrand van de bobine.! Carb ????
Succes.

khaled (0), 12 jaar geleden

Beste punt,
Sorry dat zolang duurde om te schrijven ik heb onderdelen besteld (bougie, kabels) ik wacht op onderdelen ik heb nog niets binnen zodra wat heb dan schrijf ik direct.

Mvg,
Khaled

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Da's mooi ,maar zorg eerst dat er een spetter van een vonk wordt gemaakt .Een stuk oogspanningskabel is genoeg. Meet de sec. wikkeling van de bobine ongeveer10 kohm.Succes.

khaled (0), 12 jaar geleden

Beste Punt,
Gisteren ging ik nogmaals meten, en ik zag koolfilter slangen waren uitgedroogd en sommige plekken kapot ik heb nieuw slangen gemonteerd en wil nog steeds niet aanslaan, ik heb voor zekerheid brandstof afgetapt omdat de auto komt uit America en lang stil gestaan ik 10liter euro95 getankt, maar nog steeds niks, bobine heb ik gemeten weerstand bij primere 0.0Ohm en bij secundaire 0.711Kohm, bogie's zijn vervangen en bougiekabels + rotor en verdelerkap.
En wat ik vreemd vind dat het tijd geleden heeft wel gestart en liep prima ik had toerental en ontsteking afgesteld rond 1000toeren en paar keer uitschakeld en weer gestart ging prima na een dag kreeg ik hem niet aan praat.

khaled (0), 12 jaar geleden

Ik heb ook andere bobine van porsche gemeten ze zijn het zelfde weerstand
Ik weet het niet meer????

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Slangen vernieuwen is altijd goed ,maar die zorgen niet voor een vonk!!!!!Sec.weerstand van zo'n bobine is meestal 6 tot 12 k ohm en primair 0,5tot 1 ohm.Mijn auto had ook startproblemen omdat het contactblokje op het ontstekingshuis met zijn 2 pooltjes geen goed contact maakte. Is de plus op de bobine nu aanwezig???????
Groeten.

khaled (0), 12 jaar geleden

Ik heb onstekinghuis van een andere porsche gemonteerd, op bobine zelf komt geen spanning, maar op hogespanningregelaar komt wel 15+ en van spanningregelaar naar bobine bij ingeschakelde contact of tijdens starten staat gewoon nul volt, voor zekereheid ik heb spanningregelaar van die andere porsche gemonteerd, maar geen verschil.
Ik een bougiekabel met een bougie tegen de motorblok gehouden krijg ik wel vonk kleur is blauw geelachtig.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Haal die draad op pooltje 15 van de bobine eens los en meet de spanning met contact AAN .Er moet nu een accuspanning te meten zijn.Nu je toch een 2e ontsteking er bij hebt ,maak daarmee een proefopstelling op een metalen plaat . Knutsel daarmee net zo lang tot je een vonk hebt. Zit er niet ergens in je auto een verborgen startonderbreker. b.v een mistlichtschakelaar die die functie heeft gekregen.Maak er studie van het ontstekingsschema. Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 911 of stel zelf een nieuwe vraag.