Renault Espace: inspuiting controleren. esp controleren

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 127

renault espace 2006 2.0t
storing inspuiting controleren en esp atoring.
dit alles bij warme motor en optrekken in de 3e versnelling of hoger.
iemand een idee? gasklep is reeds gereinigd

albertr

Geplaatst door albertr (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

oldford (0) PRO, 7 jaar geleden

Heb je de foutcodes van de motor en het abs/esp al laten uitlezen?

albertr (0), 7 jaar geleden

nog geen kans voor gehad echter na herstart alles weer normaal. geen berichten wordt weergegeven. echter zolang ik onder de 3500 toeren blijf blijft t probleem weg.

albertr (0), 7 jaar geleden

vansaag doosje nieuwe vonkjes in de wagen gedaan. ook injecriereiniger toegevoegd aan een kwart tank. nu leegrijden en kijken wat ie doet. volgende stap is injectoren eruit en laten ultrasoon reinigen. we wachten af...

Safrane10698 (0), 7 jaar geleden

Zou dat apparaat eerst maar eens uitlezen met de clip voordat je er geld in gaat steken. Luk raak dingen vervangen of schoonmaken is eigenlijk gewoon blind schieten. Inspuitstoring is een algemene storing en kan van alles zijn.

albertr (0), 7 jaar geleden

injector reiniger heeft geholpen! nu alleen nog heel af en toe een hikje en geen meldingen meer. injectoren liggen nu lekker te bubbellen in een warm ultrasoonbadje. dadelijk ophalen en monteren. het lijkt er op dat er 2 slecht functioneerde aangezien er roet aanslag op 2 van de vonkjes zat. ook backspark op de vonkjes zie foto vandaar dat deze vervangen zijn[url=https://s14.postimg.org/uw3z2lhwx/201703...][img]https://s14.postimg.org/m134s2t4d/201703...[/img][/url]

albertr (0), 7 jaar geleden

na het reinigen van de injectoren en alles hierboven genoemd. vandaag een testrit gemaakt. motor naar bedrijfstemperatuur gebracht en hoge belasting getrokken (optrekken van laag toerental naar hoog zonder terugschakelen.) tot nu toe geen problemen hikjes of noodloop. ook geen storingsmelding meer gehad.... fingers crossed!

Hans4040 (310) PRO, 7 jaar geleden

Wat is backspark en waarom zijn die bougies genummerd..?

albertr (0), 7 jaar geleden

backspark (amerikaanse benoeming blijkbaar )betekend dat de vonk die normaal op de punt van de bougie zit achter over het ceramiek slaat. vandaar de zwarte aanslag (zie fotos) nummering was voor mij het cilinder nummer als herinnering voor welle cilinder er slechte verbranding had (roetaanslag op de punt)

Hans4040 (310) PRO, 7 jaar geleden

ah, oke

Hans4040 (310) PRO, 7 jaar geleden

Nieuwsgierig als ik ben, heb ik het even opgezocht...
https://amklassiek.nl/doorgeslagen-bougi...

albertr (0), 7 jaar geleden

Zo ver heb ik niet gekeken. Alleen gaf men aan dat het kon zijn dat een bougie dan scheurtjes kon hebben en dat de kraag van ( in dit geval de penbobine) hierdoor beschadigd kon raken. Dus ik als amateur heb dat ook gedaan. P.s. Wist niet dat de vonkjes zo duur konden zijn. Bij mijn opel betaalde ik €25 voor 4 st. Deze waren met korting €16 per stuk! En dat waren niet eens de duurste slik....

Hans4040 (310) PRO, 7 jaar geleden

Troost je....ik heb voor mijn auto 12 bougies nodig

albertr (0), 7 jaar geleden

euh. tja das lastig ja

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.