Renault KANGOO EXPRESS 1.5 DCI 50KW L1 E4: Onduidelijk stroomverbruik

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K9K A8, Motorinhoud (cc): 1500, Vermogen (kw): 50

De accu van mijn Kangoo word belast door een stiekeme gebruiker. Hierdoor komt de accu nooit optimaal op spanning. Hierdoor start hij soms niet in de winter. Ik hoor telkens een relay inschakelen waarvan ik vermoed dat deze de voorverwarming inschakeld. Kan iemand zeggen door welk relay deze voorverwarming word aangestuurd. Kan het een sensor zijn wat defect is. Kan ik deze voorverwarming handmatig uitschakelen? Ik gebruik ook een koeling in deze auto. Deze gebruikt weinig stroom maar is natuurlijk ook debet aan het belasten van de accu.
Ook als de koeling niet gebruikt wordt heb ik dit probleem. Mijn garage wil er wel naar kijken maar doen alleen een diagnose die niet de oorzaak boven water brengt maar alleen het resultaat. Een zwakke accu. Deze is overigen nog geen jaar oud en volgens de uitgebreide test van de anwb verder ok. Ik zie jullie reactie tegemoet,

Groet, Wytze

Hwsloot

Geplaatst door Hwsloot (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kaleido 1 (1610) PRO, 6 jaar geleden

Je zou 1 voor 1 de zekeringen er kunnen halen en kijken bij welke zekering het relay stopt , weet je ook welk circuit het is.
Tevens zou je kunnen meten met een ampere meter tussen minklem en accu wat de lekstroom doet bij het demonteren van je zekeringen stuk voor stuk.

Heino4267 (225), 6 jaar geleden

Begin eerst eens de accuspanning te meten, wie weet wordt er gewoon niet genoeg bijgeladen.
Dus: wat is de accuspanning met motor uit en wat is die bij 3000 toeren?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.