Renault MEGANE: inspuiting controleren/ zwarte rook

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: F9Q B8, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 85

Hallo,
Ik heb een renault megane 2 cabrio uit 2004. De drijfstanglagers waren stuk gegaan en daardoor ook de krukas. Ik heb er inmiddels nieuwe krukas en lagers erin gezet maar krijg daarna "inspuiting controleren" elke keer. Uitgelezen maar kreeg geen foutcodes in eerste instantie. Daarna kreeg ik dat de Lucht massa meter stuk was. Die weer vervangen en de auto doet het nog steeds niet goed. Vandaag wilde ik ermee rijden maar de auto was niet vooruit te branden. Met pijn en moeite kreeg ik hem op 50 km/h. Hierna begon hij vaart te minderen terwijl ik plankgas gaf. Vervolgens dacht ik dat de LMM weer stuk was en heb de stekker eruit getrokken. De auto kwam niet vooruit en er kwam een walm zwarte rook uit dat wil je niet weten. Als ik de LMM weer inschakel dan komt er geen rook uit.
Ik ben teneinde raad met deze auto maar heb al best wel veel geld erin zitten. Wie weet wat ik nog kan doen om de auto goed te krijgen.
Ik weet het even niet meer. Hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Nihat1972

Geplaatst door Nihat1972 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Heino4267 (205), 6 jaar geleden

Weet je zeker dat alles goed is gemonteerd en dat bv. de nokkenas timing goed is?

Nihat1972 (0), 6 jaar geleden

Hoi Heino, hij liep eerst goed en nu doet hij dit. Zou het de gloeiboegies kunnen zijn of toch weer de Lmm?

Heino4267 (205), 6 jaar geleden

Tja, ik ben toch bang dat je nu bent aangewezen op een ervaren monteur die de diagnose voor je kan uitvoeren. De timing komt erg nauw en dat kan je mogelijk parten spelen.

Nihat1972 (0), 6 jaar geleden

Ik heb alles zelf gedaan en kan best goed sleutelen. Al zeg ik het zelf. Maar zou dat het zijn denk je. ...ik ga hem nog zelf even uitlezen en laat daarna de dealer een prognose maken denk ik. Anders kom ik er niet uit ben ik bang. Maar bedankt voor je reactie.

harry4203 (420) PRO, 6 jaar geleden

ook het brandstofsysteem van deze motoren is enorm gevoelig. het minste of geringste vuil kan voor ernstige problemen zorgen. de verstuivers kunnen na de en montage ook zomaar de geest geven.
je zou nog kunnen overwegen om de verstuivers te laten testen, alhoewel de praktijk uitwijst dat niet alle klachten er met zo'n test uitkomen.

Nihat1972 (0), 6 jaar geleden

Beste Heino en Harry.
Het was de timing van de distributie en de vacuumpomp. Je had dus gelijk Heino. Beiden bedankt voor jullie hulp. Mocht ik nog iets hebben kom ik graag bij jullie terug. Echt superbedankt. 👍

Heino4267 (205), 6 jaar geleden

Gelukkig rij je nu weer en daar draait het om.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.