Renault MEGANE 1.6 16 V: Motor problemen/niet alle cilinders lopen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 75

Ik heb dit probleem al een tijdje en kom er niet achter wat nu echt de problemen zijn. Bij uitlezen geeft de auto elke keer een andere melding wat niet functioneerd. Het is al jaren zo dat heel soms bij het starten de auto op 3 poten loopt of op zn minst zeer slecht. Vooral koude mistige morgens zijn bekend. Hij verbruikt weinig vloeistoffen. Olie en Koelvloeistof. Nu is het de laatste tijd erger geworden. Ik rijdt vaak ik Duitsland autobahn, 160 zoiets en als ik na een tijd rijden wat langzamer rijd voor baustelle ofzo dan gaat het mis. Hij gaat dan rauw lopen en motormanagment lampje gaat aan. Ook als het daarna weer goed is blijft deze aan.

Foutmeldingen
Lambda sonde
bobine
Ontstekingsproblemen

Al gedaan
Luchtfilter
Brandstoffilter
Bougies vervangen
Ik heb de bobine vervangen die (fout) was maar daarna nog een keer gehad.
Overige bobines ingetaped tegen vonkdoorslag.
Rara wie weet meer.

erkvanoort

Geplaatst door erkvanoort (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

kaleido 1 (1445) PRO, 6 jaar geleden

Als je hem in de morgen bij de koude start start en hij loopt op 3 cilinders , trek dan eens 1 voor 1 de penbobines omhoog , niet de stekkers los nemen , als je de penbobine voorzichtig omhoog trekt en je hebt vonk , dan hoor je dit , tikkend geluid .
hoor je geen tikkend geluid , heb je geen vonk , dan signaal meten op de stekker , penbobines zijn gevoelig bij de K4M motoren.
Intapen helpt niks.
Er staat geen vocht/olie in de bougieschachten ?
een vervuild gasklephuis is een optie .
Valse lucht , map sensor.
Bdp sensor en koelvloeistofsensor zijn ook componenten die dit kunnen veroorzaken.
Wat waren de foutcodes.

pieterp9094 (0) PRO, 6 jaar geleden

Uitlezen en storingscodes doorgeven of uitlezen onder het rijden ten tijde zodra het probleem optreed.
Dan de problemen één voor één oplossen.

Als je wil gokken, meeste kans zoals Kaleido aangeeft op de bobines. Zet er dan kwaliteitsspullen in, orgineel Renault of bijv Beru. Niet gaan klooien met goedkoopste van het goedkoopste wat sommige webshops aanbieden.

7seconds (0), 6 jaar geleden

de foute bobine heb je vervangen maar -wellicht ten overvloede- cylinder nr. 1 zit aan de versnellingsbakzijde (en uiteraard nr.4 aan de distributiekant).

erkvanoort (0), 6 jaar geleden

Auw, heb hem aan de distributiezijde vervangen, dacht ff Duits. Naja dan nog maar 1. Verder heb ik wel een toevoeging, helaas geen foutcodes maar wel in power. Hij loopt nu wel ok en geen rare lichtjes die branden. Maar hij mist power. Vandaag op de autobaan bijna niet trekken en max 140/150. En soms ineens wel, heeft hij er zin in...
Codes moet ik nog uitlezen... Misschien morgen ff tijd...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.