Renault TRAFIC: Storing

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: M9R F6, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 84

Tijdens temperatuur -10 buiten heeft de auto geen last van storing en met de melding inspuiting controleren. en uitlaatgassensor geeft onwaarschijnlijk signaal. Bij het resetten van de code`s voor koude start gaan alle lampjes uit en dat blijft zo tijdens de hele rit. Zodra de auto dan weer gestart word komt de code weer terug en heeft resetten alleen als gevolg dat de code`s zijn verwijderd. Service lampje blijft nu wel weer branden. Garage weet niet wat het is uitlezen geeft geen duidelijk beeld.
Iemand een idee wat te doen. Druksensor is al vervangen alle filters zijn vervangen. In en uitlaat systeem is volledig gereinigd.

Hobbykoidesoester

Geplaatst door Hobbykoidesoester (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Trafic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Is het een "uitlaatgas sensor" of een "uitlaatgasDRUK" sensor?
Met "uitlaatgas sensor" bedoelen ze misschien de breedband Lambda sonde.

Hobbykoidesoester (0), 6 jaar geleden

Uitlaatgasdruksensor zal het dan zijn de inlaatsensor is alreeds vervangen.
Misschien een stomme vraag Oldford maar zit de breedband Lamda sonde onder bij de Roetfilter of moet ik die elders zoeken.

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Volgens mij zit die lambda sonde NA het roetfilter.
Maar voordat je kosten gaat maken, heb je misschien het nummer van de uitgelezen foutcode?
Dan kan er vast wel iemand vertellen welke sensor er bedoeld wordt.

Hobbykoidesoester (0), 6 jaar geleden

De code is P047B

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

P047B is Druksensor uitlaatgas 'B' onwaarschijnlijk signaal

Volgens deze melding moet je minstens 2 druksensoren in de uitlaat hebben en is er een probleem met de 2e.
De druk zelf kun je niet met de gebruikte scanner (EOBD/OBD2) uitlezen.
Daar is Renault dealer (of gelijkwaardige) apparatuur voor nodig.
Misschien dat die apparatuur ook nog meer storingen herkent als de algemene scanner.

Hobbykoidesoester (0), 6 jaar geleden

Dat is juist het probleem er komen niet meer code`s naar voren als ze hem uitlezen bij de Renaultdealer en deze weten niet wat ze ermee aan moeten alles vervangen zeggen ze.

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Tja, importeur om advies vragen, monteur op cursus sturen, etc. Mogelijkheden genoeg.
Zo nieuw is die auto en de techniek nu ook weer niet.

Misschien een andere dealer vinden die er wel verstand van heeft?
Of nog even wachten totdat de echte Renault experts hier hun mening geven.

arjenhofstra (0) PRO, 6 jaar geleden

Opzich moet toch te zien zijn waar de druksensoren zitten in de uitlaat.
Die vervolgens controleren is ook geen onmogelijke opgave.
Deze foutcode heeft volgens mij betrekking op de drukverschil sensor van het roetfilter.
Verder lijkt mij dat de dealer wel wat uitgebreidere info heeft bij deze foutcode.

Hobbykoidesoester (0), 6 jaar geleden

Dat is dus niet het geval ze willen alleen alles vervangen.

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Voor Renault kan ik nog niets vinden, maar bij VW wordt deze 2e uitlaatgas druk sensor gebruikt om de EGR druk te meten.
De sensor die de verschildruk van het roetfilter meet is uitlaatgasdruk sensor "A".

Hobbykoidesoester (0), 6 jaar geleden

Deze sensor zit in het roetfilter als ik me niet vergis bij een Renault Zit deze muurvast zal hem morgen eens proberen eruit te krijgen als het filter goed heet is geworden.
Dan hoop ik dat het dat is als de stekker eraf is geeft hij geen extra code aan dus zou kunnen.

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Het is NIET de sensor die de verschildruk over de DPF meet. Daar zijn andere foutcodes voor.
De foutcode P047B is pas vanaf 2007 gedefinieerd en roetfilters (DPF) had je al vanaf 2003.
Dus ook de foutcodes voor de verschildruksensor over de DPF waren er al langer.

Hobbykoidesoester (0), 6 jaar geleden

Heb beide Lambdasonde gereinigd en laten resetten bij de garage ook dit lost het probleem niet op. Echter is hij wel door de Apk gekomen omdat het lampje op dat moment niet branden. Volgens de garage waar ik de APK heb laten uitvoeren zat er maar 1 oplossing op het roetfilter via de computer leeg branden kosten 300 euro
komt de vraag kan je hem zelf ook volledig leegbranden. Of is dit absoluut onmogelijk.

Hobbykoidesoester (0), 5 jaar geleden

Ben bij een goede garage in verband met een kapotte ruit erachter gekomen wat het probleem veroorzaakte. Het gaat om de gloeibougie die geeft de code aan tijdens het uitlezen kwam naar voren dat de
cruise-control niet werkte (iets wat ik al wist) oorzaak gloeibougie defect. Deze vervangen en probleem OPGELOST

Hobbykoidesoester (0), 5 jaar geleden

Kosten van de reparatie €45,00 dit kost bij de dealer minimaal 3 x zoveel.

Met dank aan de Glas-Garage in Bunschoten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.