Renault CLIO RN 1.4: warme motor slaat niet aan

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: E7J-27, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Hallo, wij hebben een Clio die koud prima start en motor loopt maar zodra hij warm is en 1 uur stilstaat niet meer aanslaat en starten als een lier. Gecontroleer zijn tijdens het starten vonk aan de bobine kabel van verdeler, ontgrendelen met afstandbedienbare sleutel help niet, gaspedaal stukje intrappen, mapsensor vervangen en benzinepomp loopt bij contact. Oh ja parameters zijn allemaal prima tijdens het uitlezen bij Renault.
Zijn er nog andere zaken waaraan ik moet denken, BDP sensor wordt uitgesloten en massa verbindingen ook niet zegt techneut.

gebakje

Geplaatst door gebakje (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 6 jaar geleden

Heb je ook vonk bij de bougies ?
Bdp sensor is wel een optie .
Als er wel vonk is , spuit dan eens wat remreiniger in je inlaat , slaat hij dan wel aan is het een brandstof probleem.

ronny503 (0), 6 jaar geleden

Koelvloeistof temperatuur sensor die de ecu van informatie voorziet kan een optie zijn. Ik bedoel met de sensor niet de sensor die de temperatuur meter aanstuurt maar die van het inspuitsysteem.

gebakje (0), 6 jaar geleden

Dag Kaleido, ja er is vonk zoals ik beschreef maar kan ik proberen met remmenreiniger danke

gebakje (0), 6 jaar geleden

Dag Ronny503,

Als de sensor niet goed werkt loopt ie koud toch beroerd en dat doet ie niet loopt als een naaimachientje al 245.000 km en rijdt ook tadeloos. Parameters stonden er allemaal prima bij en geen foutmelding(en).

ronny503 (0), 6 jaar geleden

De sensor neemt de ouderwetse choke knop voor zijn rekening en dan loopt de motor perfect, maar als de temperatuur sensor defect is en dus de motor temperatuur niet kan meten blijft de choke werking bestaan.

gebakje (0), 5 jaar geleden

Beste Ronny503,

Is dit in mijn geval de Lmm toch die rechts voor op het schutbord zit en die is vervangen en helpt niets.

ronny503 (0), 5 jaar geleden

De temperatuursensor zit op het motorblok naast de olie vuldop en heeft een groene aansluitsteker met twee of meer draden als het youtube filmpje
die ik heb gezien de motor betreft die in uw auto gemonteerd is. De sensor die u heeft vervangen is niet de lucht massa meter maar de map (manifold air pressure) sensor die de luchtdruk in het inlaatspruitstuk meet.

[yt]https://www.youtube.com/watch?v=h9QcIpfB...[/yt]

gebakje (0), 5 jaar geleden

Oké Ronny503,

Dus het moet de temp sensor zijn maar dit is niet de Clio motor van ons. Lijkt op Peogeot

ronny503 (0), 5 jaar geleden

Ik ben niet helemaal duidelijk geweest voor wat betreft het motor type maar ik heb een indicatie willen geven waar de temperatuursensor zich zou kunnen bevinden. Als ik op youtube een filmpje kan vinden kunt u het ook maar dan motorspecifiek want in kan niet onder de motorkap van uw auto kijken.

Hans4040 (310) PRO, 5 jaar geleden

Nummer 5

gebakje (0), 5 jaar geleden

Oké Hans duidelijk ik ga de sensor regelen hopelijk heeft Renault deze nog.
Dus de sensor die de ECU van info voorziet

gebakje (0), 5 jaar geleden

Hans4040,
Ik heb net ff gekeken er zitten twee sensors schuin boven elkaar de bovenste is een bruine stekker met paars/witte draad en de andere is een witte stekker met zo’n ijzeren klem erop. Welke moet ik hebben en ze zitten op priegel plek maar ja als ze dat maar zijn. Gr Wim

gebakje (0), 5 jaar geleden

Inmiddels BDPsensor vv geen resultaat!
Waarschijnlijk toch problem in de ECU.
Het probleem doet zich vooral nu voor warm weer, injector geen brandstof.
Pomp en voeding oké. Laatst op de snelweg bij 120 kmh houdt ie 4 x in dus dood en kort daarna rijdt ie gewoon weer en bij 100 kmh geen storing naar huis. De Renault techneut denkt aan computer die schijnbaar defect vertoont. Andere computer?? Ntv

pieterp9094 (0) PRO, 5 jaar geleden

Is de stekker van de BDP sensor ook goed, of bijvoorbeeld dat de draden direct aan de sensor gesoldeerd zodat deze zeker goed contact maakt ?
Vervangen alleen is niet altijd de oplossing.

gebakje (0), 5 jaar geleden

Neen niet gesoldeerd maar dit zijn de goede stekkers met dikke poten en niet die dunne naalden! Die dunne stekkers kunnen bij Renault vervangen worden en dat helpt. En daarbij het probleem is nog steeds hetzelfde. Dus de BDP sensor was niet stuk.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.