Renault CLIO RN 1.4 AUTOMATIC: Heeft mijn motor een stop voor leeglopen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: E7J, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Hallo,
De koppakking lekte van mijn autootje.
Gelukkig had ik op tijd door dat ie te warm werd.. Dus heb geen kkokmotot gehad.

Nu hebben we hem uitelkaar gehaald en de losse delen schoongemaakt. (spoelbak)

Maar nu moet 't onderste deel ook nog schoon die nog in de auto hangt..

MIJN VRAAG:

HEEFT DIT BLOK OOK EEN STOPJE ERGENS, WAAR WE HEM GROTENDEELS LEEG KUNNEN LATEN LOPEN?

(Note, ik ben een vrouw, zonder echte kennis van zaken.. Maar denk mee.. Vandaar mijn vraag)

Groetjes Karin

Karin11

Geplaatst door Karin11 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik stel me eerst en vooral de vraag, waarom moet je die schoonmaken? En hoe wil je die schoon maken?
Ik heb dit nog nooit gedaan eerlijk gezegd.
Ik zie er eigenlijk ook het nut niet van in :-D

Heino4267 (200), 5 jaar geleden

Ik wil je niet ontmoedigen, maar je hebt dan nu ook de distributie uit elkaar en de distributieriem eraf.
Die distributieriem mag je niet meer monteren, daar moet een nieuwe op (eigenlijk ook met nieuwe spanrol enz.). En die riem moet héél nauwkeurig op tijd worden gezet, anders gaat je motor kapot zodra je hem start.
En heb je het juiste gereedschap en de kennis om de cylinderkop goed aan te trekken!
Dit is het juiste tijdstip om iemand met meer kennis van zaken erbij te halen (als je die nog niet erbij hebt), anders gaat dit verhaal geen happy end krijgen.

Hans4040 (300) PRO, 5 jaar geleden

Karin, wat is de status van deze operatie..?

Karin11 (0), 5 jaar geleden

Hoi!

Mijn man heeft in 't verleden de monteursopleiding gedaan.. Maar werkt nu met shovels enzo hahaha

Maar hij red zich nog altijd heel goed met alle auto' s alleen de Franse zitten altijd zo raar in elkaar haha

Maar er zat koelwater en olie in de kop en motor dus. Kop is inm helemaal schoon en alles eromheen. Maarja je kan er vanuitgaan dat 't ook in 't blok zit waar de kop op komt toch? .. En dat willen we natuurlijk niet..

Vandaar..

Allemaal bedankt voor 't reageren alvast 😊

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

Oké maar als je gewoon de olie aflaat en nieuwe zet is dit toch ook goed? Of niet??

Hans4040 (300) PRO, 5 jaar geleden

De olie eruit is geen probleem...gewoon de carterstop eruit en uit laten lekken.
Om het koelwater af te tappen kan je de onderste radiateurslang losmaken...dan de dop van het expantievat eraf en grote kans dat het water ook uit de motor loopt.

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

Ja maar er komt altijd water bij de olie.

Hier wordt er gezegd dat er voor demontage al water bij de olie kwam en dat ze de onderblok willen zuiver maken met iets.
Ik heb dit nog nooit gedaan, ik heb altijd gewoon de olie afgelaten en nieuwe olie gezet.
Dit gaf ook geen problemen

Hans4040 (300) PRO, 5 jaar geleden

Jawel viper_ren, maar het gaat hier om de koelvloeistof die uit het blok moet....motorolie is het probleem niet, dat tap je gewoon af via het carter.

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

Er zat koelvloeistof bij de olie zeiden ze

Hans4040 (300) PRO, 5 jaar geleden

oke...we wachten maar even op Karin11...

Karin11 (0), 5 jaar geleden

Goedemorgen,

Jammer dat ik hier geen foto's kan plaatsen voorzover ik zie..

Maar we zijn nu de restjes uit 't onderblok aan 't zuigen via een klein slangetje op de waterstofzuiger ☺️

Echt wel koelwater gemengt met wat olie zoals 't eruit ziet... En hele kleine eh vormaat kruimeltje van iets..

Dus we gooien er hierna nog een pr x wat nieuwe koelvloeistof in in dat ook na een tijdje er weer uitzingen en dan op den duur zal 't wel schoon zijn!

Karin11 (0), 5 jaar geleden

Zo dit is na een pr x vullen en uitzuigen al een hele verbetering!!

We denken dat de stukjes verbrande oude koppakking is.. (we hebben hem 2cjaa terug gekocht van iemand die een kookmotor had gehad. Voor haar niet te doen als ze 't had moeten laten fixen bij de garage.. Maar mijn man kon dat zelf dus was voor ons super..

Het lijkt erop wat we nu zagen dat door de troepjes de laatste cylinder niet genoeg koelvloeistof kon krijgen en die daarom nu te warm is geworden.. Maar nu loopt het weer mooi door ook daarheen met 't bijvullen steeds 👌

Dus ik heb goeie hoop!

En dan straks een pr uur laten staan met koelvloeistof en iets qua dat olie ding doen om daarna te zien of 't niet ergens is weggelekt daarna. Zo niet dan kan de boel weer in elkaar met nieuwe koppakking en riem enz 😀

Karin11 (0), 5 jaar geleden

Komt de foto nu mee?

Karin11 (0), 5 jaar geleden

☺️

Karin11 (0), 5 jaar geleden

Hoi hoi, uiteindelijk telefonisch contact gehad met problemcar.
Heel fijn geholpen door de aardige meneer, dank u wel!
MVG

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.