Renault 25 1989: Geen toerentalsignaal van injectie naar automaat rekeneenheid

  • AS1 @ 11/09/2019, 19:34

    Renault 25
    bouwjaar: 1989
    brandstof: benzine
    motorcode: 2.8 V6
    transmissie: automatisch

    Zijn hier nog mensen die een XR25 kennen? Dan heb ik hier een leuke case.

    De automaat van mijn R25 staat in noodloop. Deze auto heb ik "even" omgebouwd van handgeschakeld naar automaat. Daarbij alle kabelbomen en rekeneenheden uit de donorauto overgenomen.

    Bij uitlezen met een XR25 van de automaat-rekeneenheid blijkt dat er geen toerentalsignaal binnenkomt vanuit de injectie-rekeneenheid.
    Het betreffend vakje (11) op de XR25 zou uit moeten gaan als de motor loopt, deze blijft echter aan. Bovendien lees ik 0 af bij toerental uitlezen (controle 06).

    Bij uitlezen van de injectiecomputer heb ik wel een toerental (signaal komt van de dynamo).

    Ik heb de BDP-sensor al vervangen wat toch al nodig was (nog origineel en bedrading gescheurd).

    In de documentatie van de AR4 automaat staat dat contact A2 op de 1e stekker het toerentalsignaal binnenkrijgt. Ik meet daar echter niets als de motor loopt.
    Ik heb de bedrading gevolgd/gemeten en kom dan via een stekkertje met 3 draden op de veerpoot uit bij de injectie-rekeneenheid. Geen draadbreuken geconstateerd.
    Dus de injectie-rekeneenheid geeft het toerentalsignaal niet af. Waarom?




  • AS1 @ 14/09/2019, 21:37

    Oorzaak gevonden. Er zijn verschillende injectiecomputers voor een handbak en voor een automaat. Bovendien had ik twee injectiecomputers verwisseld zonder dat ik dit in de gaten had, namelijk de oorspronkelijke (voor handbak) en die uit de donor (voor automaat).

    Als er BVM op staat dan is de injectiecomputer voor een handbak en BVA is voor een automaat.

  • Deze oplossing delen met anderen? Deel het:

Soortgelijke problemen? Zoek hier verder.

  • Carpartsdirect.nl
  • Additievenshop Zijkant
  • obdpartners
  • Carpardoo