Seat IBIZA: Valt uit en start pas later

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: AGG, Motorinhoud (cc): 2000

Goedenavond iedereen ,

Tijdens het rijden viel de auto spontaan uit en wilde niet direct aanslaan. Duurde pakweg 5 a 10 minuten voordat die weer aansloeg. Wel blijft mijn dashboard dan flauw branden en eventuele elektrische systemen werken dan niet. Zo werken na het uitvallen mijn gevarenlichten niet, mijn elektrische ramen en de radio.

Zou iemand een suggestie hebben? Ik laat hem maandag uitlezen en die gegevens post ik uiteraard even, maar misschien zijn er al dingen die ik alvast kan controleren?

Mvg

double-s

Geplaatst door double-s (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Ibiza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (945) PRO, 7 jaar geleden

Accu /dynamo/ verbinding massa/plus enz. slecht , uitlezen heeft nog niet zo veel zin , te oud , althans niet op de manier zoals heden.
Zou beginnen met deze punten te controleren.

double-s (0), 7 jaar geleden

Kleine update. Allereerst ben ik er zondag niet meer aan toe gekomen om hem na te kijken. Werd sochtends gebeld dat mijn zus was bevallen. Dus hup naar het ziekenhuis en genieten van mijn nieuwe nichtje. Dus heb de auto doorgeschoven naar vandaag. Massapunten zien er netjes uit, geen groene oxidatie. Mijn accu is doorgemeten bij meneer seat en tevens is de laadstroom gecontroleerd. Accu is goed en dynamo laadt voldoende bij. Niet teveel en niet te weinig. Dus ik weer naar huis. Hele dag goed kunnen rijden en ik rij vanavond weg bij de fitness. Pats boem motor uit. Ik de motorkap open en ik hoor constant iets sissen/lopen/schakelen. Komt bij mijn bobine vandaan. Heb de stekker eraf getrokken en het sissen stopt. En de auto start ook meteen. Nu heb ik gezien dat de achterste aansluiting ( 3 aansluitingen in de stekker) zwart is. Oftewel er gaat, denk ik, een te grote spanning doorheen. Nu is de bobine afgelopen jaar al 3x vervangen. 1x langs de weg door de anwb, 1x voor de deur door de anwb en 1x door de garage icm de stekker, bougiekabels en nieuwe bougies. De 1e x dat de stekker vervangen werd heb ik gezien dat van de bedrading de hele isolatie was weggesmolten. De garage heeft vanaf waar de isolatie weg is een nieuwe draad getrokken. Ik ben een beetje radeloos. Nu heb ik wel garantie op die bobine dus dat is het probleem niet. Maar ik wil niet na een half jaar weer hetzelfde gedoe.

Iemand enig idee wat er gaande is? Iemand die dit probleem misschien vaker heeft gezien?

Bvd sven

double-s (0), 7 jaar geleden

Heb de laatste tijd weinig tot geen problemen gehad, echter van de week wilde de auto niet meer van de centrale vergrendeling af. Als ik door het raam kijk zie ik mijn knipperlichtindicator, acculampje, olielampje en airbaglampje lichtjes branden. Tevens knippert mijn dagteller met de woorden in00. Op dit moment start de auto ook niet. Als ik de motorkap opentrek en even aan de stekker aansluiting van de bobine zijn alle lampjes weer uit. De auto start dan ook weer. Dus het probleem zit hem in de stekkeraansluiting van de bobine, zover ben ik al. Maar aangezien die al is vervangen ga ik er vanuit dat het een vervolgprobleem is. Wie helpt me in de juiste richting te zoeken?

Mvg

kaleido 1 (945) PRO, 7 jaar geleden

Ik zou toch echt je massa verbindingen nog eens goed na lopen , vooral tussen motor chassis en accu.

double-s (0), 7 jaar geleden

Ik zal het nog eens nalopen, denk dat ik het gewoon ga vervangen. Massakabel bij de brezan zal wel niet de wereld kosten. Het is een kleine moeite en dan weten we meteen of het opgelost is. Naja meteen, als het niet meer voorkomt is het opgelost. Hahaha. Kan je me misschien ook de achterliggende gedachte uitleggen. Ben wel benieuwd.

Diagnoseoplocatie.nl (0) PRO, 7 jaar geleden

Er lijkt inderdaad ergens weerstand in het systeem te zitten. Je kan de massa van het blok naar het chassis ook doormeten, dan weet je het zeker.
Neem aan dat je een multimeter hebt. Met draaiende motor van de minpool van de accu naar een massa punt op het blok. Een massa naar massa meting dus. Je mag dan niet meer dan 150 mv meten.

Mvg diagnoseoplocatie.nl

double-s (0), 7 jaar geleden

Ok.dus dat is de maximale waarde. 150 mv. Mocht deze hoger zijn dan heb ik dus een massa probleem? Houdt het ook in hoe lager hoe beter??

Mvg

double-s (0), 7 jaar geleden

Auto is weg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.