Seat CORDOBA-VARIO: EPC lamp en motormanagement lamp branden

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Hoi,

Ik heb een SEAT Cordoba Vario, 2002, benzine. Het EPC lampje brandt + motormanagement.
- Auto stottert enorm bij stationair draaien.
- Als ik ermee rijd, dan lijkt het alsof ik niet boven de 40 km/h kom, gas geven pakt ie niet.
- Als ik de min-pool van de accu eraf haal en daarna weer erop, dan branden de lampen niet meer.
- Als ik 1 of 2 keer het contact weer uit/ aan doe, dan brandt EPC + motormanagement lampje nogmaals, stotteren etc etc

De auto is uitgelezen met BOSCH apparatuur:
- P1545 Gasklep stuureenheid, foutieve functie
- P1564 Gasklep stuureenheid, te lage spanning bij basisinstelling

Gasklephuis is vervangen (via onderdelenlijn, 3 maanden garantie), maar de zelfde symptonen doen zich nog steeds voor.

Wellicht belangrijk om te noemen, de accu loopt leeg. Ergens in het circuit heb ik elektriciteitslek. De zekeringen zijn 1-voor-1 eruit gehaald, maar niets gevonden. De monteur had een lampje om de min en plus pool verbonden. Het lampje bleef branden :).

Wat kan er aan de hand zijn? Moet het nieuwe gasklephuis ingeleerd worden ?

Mikadoo

Geplaatst door Mikadoo (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 7 jaar geleden

De één veroorzaakt het ander.

Bij de basis beginnen en verhelp eerst de storing in het elektrische circuit.
Een accu die z'n spanning verliest is nooit zo fijn voor de overige componenten.

Gr. paul

Audidriver73 (0) PRO, 7 jaar geleden

Controleer je ecu eens, deze ligt onder de voorruit en deze gaan graag stuk omdat er water in komt.
Wellicht zit hier ook je probleem waardoor accu leeg gaat.
Lekstroom kun je beste meten door een ampere meter aan te sluiten tussen de accu- en -klem, vervolgens 1 voor 1 zekeringen eruit halen en kijken wanneer meter minder stroom aangeeft.
Kan overigens ook in je radio zitten, heb ik al 2x meegemaakt.

Mikadoo (0), 7 jaar geleden

Hi, vanochtend was de accu helemaal leeg. Met startkabel de auto gestart en vandaag om 12.30 uur heb ik +/- 7 km heen en 7 km terug gereden. Vanavond rond 21 uur was de accu helemaal weer leeg.

Ik heb eergisteren de radio/ cd speler helemaal eruit gehaald.

Alle zekeringen zijn 1-voor-1 eruit gehaald en lampje op de polen van de accu geplaatst.

Gaat de ampere meter dan wel helpen?

Hoe controleer/ weet ik of er problemen zijn met de ecu?

Audidriver73 (0) PRO, 7 jaar geleden

Met ampere-meter werkt altijd, beter dan met een lampje.
ECU kun je vaak al aan de buitenkant zien, anders stekker los maken, heb ik laatst nog bij een seat toledo gehad.
Wil je het zeker weten dan de ecu voorzichtig openen, wel de rand eerst beetje warm stoken omdat hier een afdichting op zit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.