Seat AROSA: motor stationair op 3 cilinders,

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AER

Motor draait stationair op 3 cilinders. Rijdend geen probleem. Alles verder nagekeken.

Bonito III

Geplaatst door Bonito III (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Arosa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jaker (0) PRO, 5 jaar geleden

Valse lucht in het inlaat traject? Let vooral op de slang naar de rembekrachtiger,deze wil nog wel eens scheuren bij de krimpverbindingen

Bonito III (0), 5 jaar geleden

Deze slang heeft de garage vervangen, geen resultaat.
Later hebben zij de uitlaatspruitstuk losgehaald omdat de pakking stuk zou zijn.
De Lamda kregen zij niet los waardoor de 4 bedradingen werden doorgeknipt om dan later weer aan mekaar te koppelen. Maar ik dacht dat je de bedradingen van een Lamda niet door mag knippen, klopt dat?

Het probleem is alleen bij stationair draaien, ik dacht dat een injector niet goed meewerkt.
Het tokkend geluid is meer hoorbaar bij de 4e cilinder.
Zijn de injectoren te horen door dat ze een tikkend geluid maken?

jaker (0) PRO, 5 jaar geleden

Als ze het maar goed( gesoldeerd) weer aan elkaar gezet hebben is het niet zo erg.
Als er 3 injectoren een tikkend geluid maken en de 4e niet, is er daarmee iets aan de hand.
De injector van cil 4 raakt wel vaker verstopt omdat die in het "afvoerputje" van de brandstof galerij zit,de benzine komt bij cilinder 1 binnen.
Een vervuilde verstuiver zou verklaren waarom de naald niet meer hoorbaar tikt
Wisselen met die van een andere cilinder kan uitsluitsel geven.

Bonito III (0), 5 jaar geleden

Bedankt Jaker, ik ga het een en andere controleren en uit zoeken.

Bonito III (0), 5 jaar geleden

Mag je de bedradingen van een Lamda wel solderen?
Ik meen dat het weerstand kabels zijn, en deze mag je niet inkorten of doorknippen.

jaker (0) PRO, 5 jaar geleden

Wat betreft de lambda bedrading,het zijn gewone koperdraden,dus als ze netjes an elkaar gemaakt zijn zal de weerstand niet noemenswaardig veranderen.

Bonito III (0), 5 jaar geleden

De kabels heb ik geprobeerd te solderen, maar dat lukt niet zo goed.
De kabels zijn niet koperkleurig, eerder rvs kleur en soldeertin plakt heel slecht op, de kabel zelf word erg warm, maar het solderen gaat slecht, en als ik de kabel probeert te schuren dan blijft de rvs kleur.
Ik denk dat deze Lamda kabel ook een temperatuurkabel is.

jaker (0) PRO, 5 jaar geleden

Als solderen niet lukt,kan je ook nog overwegen z.g.n AMP connectors te gebruiken(mannetje en vrouwtje).Deze zijn ondemeer te koop bij conrad met behuizing en waterdichte afdichtings rubbertjes.
Mogelijk heeft ook een betere automaterialen zaak die dingen wel op voorraad.
Proberen waard denk ik zo ,altijd goedkoper dan een nieuwe lambdasonde.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Arosa of stel zelf een nieuwe vraag.