Skoda Fabia 2011: koelvloeistoflekkage, 0,5 liter per 500 km, oorzaak nog steeds o

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CFW, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 55

de auto bevalt best, alleen momenteel een koelwaterprobleem, signaal koelvloeistof laag, bijvullen lost de storingsmelding op alleen moet ik elke 500km een halve liter bijvullen.
systeem is 2x onder langdurige druk gezet, geen probleem
geen witte rook
geen sporen van lekkage, ook niet bij waterpomp
schone olie
koppakking, ligt niet voor de hand bij 125000km
wie heeft dit wel eens bij de hand gehad en denkt aan een mogelijke oorzaak
de garage weet het eigenlijk niet...

wim1000

Geplaatst door wim1000 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Skoda Fabia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

kaleido 1 (1425) PRO, 7 jaar geleden

Er is ook al eens een test gedaan op aanwezigheid van verbrandingsgassen in de koelvloeistof ?
Dop defect van je expansietankje ?
Een km st is geen garantie dat de koppakking niet defect kan zijn .

Roger 09 (0), 7 jaar geleden

er kan een minuscuul barstje in de cilinderkop zitten dat alleen vloeistof doorlaat met warme motor!!

wim1000 (0), 7 jaar geleden

egr vervangen, koelwaterpomp vervangen, heeft (te)veel gekost, ben nu benieuwd of het probleem is opgelost, dat weet ik na dit weekend, heb dan een flinke rit gemaakt.
ik houd jullie op de hoogte.

Audidriver73 (0) PRO, 7 jaar geleden

Laten we hopen dat het de EGR was, deze willen wel vaker koelvloeistof lekken.

wim1000 (0), 7 jaar geleden

Helaas, ben even uit de roulatie geweest, het koelwaterprobleem van de Fabia is niet opgelost ondanks de diverse vervangingen.
Ik was al van plan om een andere auto te kopen, maar vond dit bij nader inzien toch wat kort door de bocht, ik rijd al 15 jaar skoda en tot pas geleden tot volle tevredenheid en daarom....
Een en ander nu besproken met de hoofdvestiging van de Skoda in Eindhoven.
Het is toch van de gekke dat ik de auto eigenlijk kan afschrijven omdat er geen goede diagnose wordt gesteld. Daar zijn ze het mee eens.
De volgende stap is dat de auto opnieuw wordt aangeboden aan de hoofdvestiging die een diagnose zal maken. Dit zal in de komende week gebeuren.
Ik houd jullie op de hoogte.

wim1000 (0), 7 jaar geleden

Het wordt wat duidelijker , er is in de cilinders gekeken en als er druk op het systeem staat komt er vloeistof in de eerste cilinder.
Wat nu:
koppakking? zo'n kosten 1500 euro
cilinder defect en te herstellen? kosten?
cilinder defect en niet te herstellen, dus vernieuwen? kosten?
iets anders?
inruilen? (verlies nemen van de eerdere acties die geen oplossing waren? 1500 euro

Wat moet ik hier nou mee?
Als iemand mij een advies kan geven zou ik er blij mee zijn

wim1000 (0), 7 jaar geleden

[quote=Roger 09]er kan een minuscuul barstje in de cilinderkop zitten dat alleen vloeistof doorlaat met warme motor!![/quote]
het lijkt hierop of de koppakking

kaleido 1 (1425) PRO, 7 jaar geleden

Als ze de snuffeltest hadden gedaan , zoals eerder aangegeven was het ook al duidelijk geweest , maar ja daar heb je nu niets meer aan , hoe dan ook het gaat een hoop geld kosten.
Qua leefdtijd kan het , maar het blijft geld .

Hans4040 (295) PRO, 7 jaar geleden

Plus zo`n 6 uur werk.....
Maar dat terzijde, over prijzen gaan we niet discussieren op dit forum.
Dit is iets wat je zelf moet overwegen, of je het doet of niet...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.