Skoda Fabia 2002: aircoprobleem

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AQW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 50

Hallo, ik ben bezig met Skoda Fabia 1.4 MPI uit 2003 waarvan de airco niets doet. Ik heb de airco leeggehaald om te kijken of er voldoende in zat, er kwam 400 gr uit en er moet 550 in, dus dit is okay. Vervolgens heb ik de stekker van de pomp eraf getrokken en gemeten of er spanning op komt, er staat 12 v op, maar op het moment als ik de stekker erop steek en in de achterzijde stekker meet, dan zakt de spanning helemaal in elkaar naar 0 v, het gaat hier overigens over variabel slagvolume pomp, dus geen magneetkoppeling, waarschijnlijk gaat hier om een PWM-signaal, ik heb er nog geen scope-meting op los gelaten. De druksensor krijgt ook gewoon 12 v en heeft een goede massa, zekeringen zijn in orde, en controlelampje brandt op de kachelbediening (geen automatische klima overigens). De poelie draait gewoon mee en neemt de pomp goed mee, bij inschakelen van de airco gaat wel het motortoerental een beetje omhoog, mij lijkt dan dit circuit ook in orde is. Wie van jullie Skoda techneuten heeft een gouden tip?

bert boetzkes

Geplaatst door bert boetzkes (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Skoda Fabia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kaleido 1 (1425) PRO, 5 jaar geleden

Wat gebeurt er met de druk als de airco ingeschakeld wordt ? ik vermoed dat de regelstift vast zit in de pomp , komt vaker voor .
Is de airco ook al uitgelezen ?
Met vagcom is het systeem te testen.

bert boetzkes (0), 5 jaar geleden

De druk doet helemaal niets, ook niet als het motortoerental omhoog gaat, maar heb jij misschien een verklaring waarom de spanning van de aircopomp in elkaar zakt als ik de stekker erop steek? Ik heb zomaar het idee dat het component dat de pomp aanstuurt de boel saboteert, maar regelstift heb ik inderdaad ook al eens gehoord en misschien zit er een beveiliging op dat als deze vastzit, dat hij niet continu wordt aangestuurd en zo de eindtrap opblaast. Ik ga eens kijken of ik bij iemand een VAG-com kan scoren. Dank je voor de tip!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Fabia of stel zelf een nieuwe vraag.