Suzuki Swift: Een drietal problemen.

Bouwjaar: 2015

Hallo alle deskundigen,

We hebben jullie hulp weer eens hard nodig.

Net zoals vorig jaar, hebben wij als het in ons land iets kouder wordt, problemen met de voorremmen.
Als de auto een paar dagen stil heeft gestaan en je wilt wegrijden, dan hoor je een klap in het vooronder.
Het is net zo'n klap alsof je bij trommels zoals vroeger weleens voorkwam, de remmen vastzaten.
Dit probleem is eerder aan Suzuki gemeld, en toen zeiden ze, dat het lag aan vervuilde (stof) remmen.
Die zijn toen gereinigd, maar dat heeft dus niet geholpen.
Graag jullie deskundige visie??

Dan is het óók zo, dat als je na een paar dagen in de auto stapt en start, de auto erg naar benzine ruikt.
Ook het verbruik is minder zuinig dan normaal.
ook hier graag jullie deskundige visie??

Dan naar een iets minder serieus probleem; de uitlaat lijkt ineens een sportuitlaat, deze maakt meer herrie dan normaal.
Ik heb de uitlaat dicht gehouden met mijn hand en deze bouwt wel genoeg druk op, zodat ik denkt, dat er geen lek zit.
Misschien een kapot schotje, of zou dit mogelijk de benzine lucht mede kunnen verklaren??
Ook hier jullie deskundige visie??

Weer een hoop hulp vragen, maar we willen van deze problemen af en de dealer, waar de auto donderdag weer naar toe gaat, heeft het rem probleem niet/nog kunnen tackelen.

Ik hoop weer van jullie te horen, groet, Martina.

P.S. Suzuki Swift twee jaar oud en 30.000 km gereden.

Martina

Geplaatst door Martina (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Swift? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

45 Reacties

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Een lekje in de uitlaat voor (bij de lambdasonde) zou wel het verhoogde verbruik verklaren.

Martina (0), 6 jaar geleden

Dank je Oldford, we zullen dit de dealer melden; zou dit nog onder de garantie kunnen vallen??
We hopen ook nog iets te horen over het rem probleem.

Groet Martina.

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Suzuki geeft nu 3 jaar garantie, dus ja, lijkt mij dat alle problemen onder garantie vallen.
Wat zegt je garantiebewijs?

Mocht je slechts 2 jaar garantie hebben, dan zou er coulance op moeten zitten.
Ook al is een uitlaat een onderdeel dat slijt, dan nog moet deze het langer dan 30.000 km vol kunnen houden.

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi,

Er zit 3 jaar garantie op en de auto is pas 2 jaar oud.
Ik ga in ieder geval jouw suggestie over een mogelijk gaatje bij de lambda sonde zeggen, want als ik motorkap open, dan hoor ik óók een geluid, dat niet bij de auto hoort.
Het klinkt ook als een kapotte uitlaat; maar goed ze moeten het maar zoeken.
Suzuki doet wél soms lastig met garantie gevallen.

Ik houd je op de hoogte, dank je wel.

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi,

Voor we vandaag naar de dealer reden, stond de auto met voorkant op een kleine verhoging geparkeerd. Mijn man heeft toen zijn opname telefoon gestart en tegen mij gezegd, stap erin zet de auto in zijn vrij en dan moet hij vanzelf naar achteren rollen.
Niet dus, toen moest ik starten en de auto langzaam proberen naar achter te rijden.

Wat we toen hoorden, tart alles; een enorme klap aan twee kanten en zichtbaar was, dat aan de zijde die hij opnam, de hele ophanging door de vastzittende remmen enorm bewoog.

We hebben dit aan de monteur laten horen, die er blij mee was, zo kon hij goed gerich te werk gaan.
Maar hij had dit met de Swift nog nooit meegemaakt.
Hij vroeg nog hoe land de auto had stil gestaan, maar dat doet er volgens mij niet toe, het zijn schijven en blokken, die mogen volgens mij geen last hebben van kou.
Nou ja kou, gemiddeld een graag of 4-5 plus.

Vannacht staat de auto daar buiten, zodat ze morgenochtend hetzelfde kunnen ervaren.

Ook de benzine damp was enorm.

We houden je op de hoogte en weer bedankt.

Groet, Martina

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi Oldfort,
We hebben zojuist de auto opgehaald, hij heeft de hele nacht daar buiten gestaan en ze hebben niets gemerkt aan de door ons gemelde remmen.
Wel waren de blokken glazig, ook is het hele remsysteem uitelkaar geweest en alles ja gereinigd enopnieuw geven.

We hebben nu afgesproken dat als de remmen weer vastzitten, dan bellen we de mobiliteitsgarantie.

Het hoge benzine verbruik en de stank weet men aan een te lage bandenspanning van rond de twee bar en het hogere verbruik van benzine in de winter. Wij kunnen dit niet weerleggen.

Het sportievere uitlaatgeluid, is onderzocht, door alles los te halen opnieuw te sealen. Het geluid is weer zoals van ouds.

Ergo er is aandacht aan besteed en het heeft niets gekost.

Mochten de remmen weer vastslaan, dan berichten we hier weer over.
Dit bericht kan als oplossing worden beschouwd.

Dank allen voor de hulp en fijne feestdagen gewenst en een rijk en gezond 2018.

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi allemaal,
We hebben te vroeg gejuicht.
Ongeveer anderhalve week geen last gehad, maar vandaag was het weer raak.
Opnieuw zaten de remmen vast, en de dealer, zegt, wij hebben de zaak met de importeur besproken, maar dit is bij hen geen SWift probleem.
Nu hebben wij gezegd, fatale het probleem zich weer bloedje, wij de mobiliteitsgarantie ter plaatse laten komen.
Dat vond de dealer een prima idee.

Ik hoop dat iemand van deskundigen hier nog een idee heeft.

Groet Martina

Hans4040 (190) PRO, 6 jaar geleden

.... fatale het probleem zich weer bloedje....

zou je dat willen vertalen naar Nederlands, aub?

Martina (0), 6 jaar geleden

Sorry, dat ellendige woordenboek weer.

Ik bedoelde, dat als de remmen weer vastzitten, dat we dan de mobiliteitsgarantie gaan inschakelen.
De dealer vond dit een prima idee, dan konden zij zelf ook beter het mankement duiden.

Sorry nogmaals.

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi,

Als je lid bent van de ANWB, dan kun je daar met een deskundige van de wegenwacht je probleem bespreken.
Deze deskundige kon eigenlijk meteen het probleem duiden.

Als het vochtiger, kouder of met pekel wordt gestrooid, dan wordt de roestvorming op de schijven dikker, vooral als de auto iets langer stilstaat.
De de huidige opbouw van de klauwen en blokken, zijn ten opzichte van vroeger nauwer afgesteld, de remmen maken ook altijd een iets slepend geluid als je rustig afremt.

Bovendien is een onderscheid met vroeger, dat de remblokken tegenwoordig met een drukkende draaibeweging naar binnen geschoven moeten worden.
En voorheen kon je gewoon met een schroevendraaier de zuiger terug drukken.

De deskundige adviseerde om TRW Lucas blokken te monteren, die zijn volgens hem wat zachter, dat zou mogelijk het probleem kunnen verhelpen.

Ik weet niet wat jullie daar allemaal van vinden, maar wat ik wel vreemd vind, is, dat de importeur zegt, dat dit probleem zich bij de Swift nooit voordoet; vreemd tóch??

We houden jullie op de hoogte.

Groetjes Martina.

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi deskundigen,

We hebben na de uitleg van de wegenwacht ook nog wat andere garagisten gebeld over het remprobleem.
De een bevestigde het verhaal, maar de andere weer niet.

Stel dat de roestvorming de oorzaak zou zijn, dan denken wij, waarom komt het probleem dan niet aan de achterremmen voor, waar ook schijven en blokken zijn gemonteerd?

Hebben jullie hier een mogelijke verklaring voor?

Groet Martina

Martina (0), 6 jaar geleden

Hallo allemaal,
We komen net bij de dealer vandaan en hebben afgesproken, mede omdat de chef werkplaats het ANWB roest verhaal in twijfel trok, om eerst bij het volgende remincident de mobiliteitsgarantie in te schakelen. Hij heeft ons ook nog even laten zien, dat Suzuki al TRW blokken gebruikt.

Het moet gezegd, deze dealer is ons zeer ter wille: zij willen kost wat kost weten wat het probleem is.
We houden jullie op de hoogte.

Fijn weekend allemaal en tot nu zeer bedankt.

Groet, Martina

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi allemaal,

Na het opnieuw gangbaar maken van de remmen voor in december hebben de remmen alweer 4 keer vastgezeten. Zo ook nu weer. Nu hebben we de mobiliteitsgarantie gebeld en ook de werkplaatchef. Deze komt vandaag om het probleem zelf te zien. Hij wil als het de remmen zijn, de schijven en de blokken vervangen. Aardig, maar zou het probleem niet eerder in de klauwen kunnen zitten?
Graag jullie mening.

Groet Martina

Hans4040 (190) PRO, 6 jaar geleden

Wat maken ze dan gangbaar om het vastzitten op te lossen?
Misschien wordt het tijd om dat deel te vervangen voor betere kwaliteit...

PS: nog even wat aanvullende info;
Het terugdrukken van de blokken met een drukkende/draaiende beweging geldt alleen voor de achterremmen als daar het handremsysteem bij inzit...
de voorremmen kan je gewoon recht indrukken.

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi Hans,

Dank voor je info.
Dat van de remmen, hadden we ook van de chefmonteur gehoord, bedankt daarvoor.

Voordat de chefmonteur bij ons ter plaatse is geweest, hebben we nog even voor de zekerheid gecontroleerd of de remmen nog steeds vastzaten en dat was zo.
Toen hij kwam, heeft hij de auto per kant opgekrikt en je raadt het al beIde wielen compleet los.
Wij waren verbijsterd.

De monteur zei toen, het zijn niet de remmen.
Maar wij zijn later gaan nadenken over dat opkrikken.

Als je auto opkrikt, dan beweegt het wiel altijd en dat is volgens ons de reden, dat de remmen van de wielen alweer los waren.
Wat nu misschien wel is bewezen, ja, dat het bijvoorbeeld niet de bak of differentiëel is.
Als de remmen morgen weer vastzitten mag hij terugkomen en dan NIET de auto opkrikken.

Kunnen jullie je daarin vinden?

Groet, Martina

Hans4040 (190) PRO, 6 jaar geleden

Nu heb je nog niet geantwoord op de vraag [b]wat[/b] ze dan gangbaar maken als de remmen vastzitten...
Opkrikken van de auto zouden ze kunnen proberen onder de draagarm, zo dicht mogelijk bij het wiel,
zodat hij niet uit de veren zakt..misschien dat de zaak dan vast blijft zitten en makkelijker te vinden is.

Ik zou de auto op twee assteunen zetten, wielen eraf, kijken of de schijven draaien en hem zo laten staan tot de volgende dag (of twee dagen) daarna kijken of de schijven nog draaien en of ze roestig zijn.

Martina (0), 6 jaar geleden

De remmen zijn er aan de voorzijde compleet afgewerkt.
Klauwen los, geleide pennen opnieuw ingevet en de blokken aan de goede kant ook opnieuw ingevet. Ook is gekeken naar bramen of iets anders op de zuigers van de klauwen. Wij hebben de foto's van de hele rep. gezien.

Inderdaad Hans de auto kwam compleet uit de veren en dat heeft er volgens ons voorgezorgd dat remmen weer losschoten ook zat er duidelijk roest op de schijven.

Morgen maar weer proberen groet, Martina

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi,

Remmen zaten vanochtend weer vast, maar we moesten weg, dus maar losgereden.
Ook weer even bij Suzuki langs en daar zeiden ook weer iets waar je over kunt nadenken. Als de blokken aan beide kanten van de schijven de remmen blokkeren, dan moet je schone plekken op de schijven zien de rest zou alleen roestig moeten zijn.

Ook weer een misschien wel aannemelijke theorie.

Overall wordt gedacht aan aandrijfassen of het differentieel.

Maar zomers geen enkele last is toch vreemd?

In ieder geval is er de wil om het probleem op te lossen.
De Soes is uitgevoerd met TRW schijven en remblokken, geen rommel zo denk ik.

Tips zijn nog steeds welkom.

Groetjes Martina en een fijn weekend allemaal.

kaleido 1 (980) PRO, 6 jaar geleden

Heeft de auto hill assist , zo ja , blijft die niet hangen , zet de auto eens weg zonder de voet op de rem te houden als je hem uit zet , auto zou dan vrij moeten rollen .

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi Kaleido,

Lees je bericht wat te laat; neen we hebben geen hill assist.
Wel goed over nagedacht moet ik zeggen.

Afgelopen vrijdag was het wéér raak; chef monteur gebeld, want hij wilde perse weten wat het probleem zou kunnen zijn.
In eerste instantie dacht hij niet aan de remmen; wij waren er echter vast van overtuigd.

Hij kwam na zij werk langs en vroeg ons de motorkap te openen.
Hij vertelde, dat als het de aandrijflijn zou zijn, denk dan aan de aandrijfassen, de bak e/o het differentieel, dan zou je bij het losschieten, het motorblok moeten zien kantelen.

Hij duwde vervolgens de auto los en concludeerde; idd de remmen.
Hij zou de importeur gaan informeren wat hieraan te doen.

We worden deze week gebeld en dan horen we wat er gaat gebeuren.

We houden jullie over het vervolg van deze soap op de hoogte.

Groet, Martina

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi,

Weer een aanvulling.
Volgens de importeur zitten er In remblokken ijzerdeeltjes verwerkt en zouden die dan op een goed moment vastroesten.

Ken je dat, eerst zeggen we kennen het probleem bij deze auto's niet en dan ineens zeggen, we gaan alleen de blokken vernieuwd, maar wat voor merk???
Dat wisten ze nog niet.

Ons geduld begint zo langzamerhand op te raken.

Groet, Martkna

primera p11 (0), 6 jaar geleden

Martina,

Wat een onzin verhaal van de importeur.
Dan zouden alle auto's hier last van moeten hebben.

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi Primera,
Om dit probleem tackelen, hebben we gevraagd of we EBC greenstuff blokken mochten laten monteren.
Ze beweren, dat mag niet, dan vervalt de garantie.

Maar je de Greenstuff blokken zitten geen onderdelen, en zijn zachter.

De pest is, dat mij man jurist is en die is het nu zo zoetjes aan goed zat.

Ben op dit moment bij de dealer om te vernemen wat ze willen.
Als ze dezelfde blokken (TRW) willen monteren, zitten daar dan geen onderdelen in???????

Kortom een voortslepende soap.

Wij overwegen om bij deze, in eerste instantie prima dealer weg te gaan en naar onze vroegere BOVAG garage terug te gaan, maar dan ben je ook weer de mobiliteitsgarantie kwijt.

Ik houd jullie op de hoogte, Martina

P. Kelder (0) PRO, 6 jaar geleden

Beste Martina

Uw man is jurist maar hij moet het miss. wat anders aan gaan pakken.
U werpt zich telkens in een driehoeks verhouding / discussie en dat werkt doorgaands niet.

U meent dit en de ANWB constateert dat en de dealer bewandeld weer andere wegen, moet je helemaal niet willen.

Wat je kunt doen is de auto met alle klachten (op papier) bij de dealer aanbieden voor een diagnose.
Met de mededeling de auto weer in ontvangst te nemen als de klacht geheel is opgelost....

Het is toch van de gekke en een omgekeerde wereld dat de klant zelf moet onderzoeken wat precies de oorzaak is en ook nog eens opzoek moet naar evt. betere geschikte remdelen ??

Grt. Paul

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie.

Zoals jij het beschrijft, zo hebben we ook gehandeld; met klachten aangeboden, de auto is daar drie nachten geweest. Maar de remmen zaten toen niet vast. Dit zul je altijd zien. Als je naar de dokter gaat, dan zijn de klachten ook vaak weg.

Kom net bij dealer vandaan en de importeur heeft nu toestemming gegeven om een TRW blok. Met een zachtere compount te monteren, daar zouden minder ijzerdelen in zitten. Toen ik vroeg, waarom is dit dan niet eerder gebeurd, was het antwoord het moet eerst door de dealer zelf worden vastgesteld, bij ons is de chefmonteur thuis geweest en heeft toen de vastzittend remmen geconstateerd.

Als het de remblokken niet zijn, dan gaan ze verder zoeken, zo werd beweerd.

Het zou ook de ABS pomp. Kunnen zijn werd gesuggereerd, maar eerder werd gezegd, die gaat pas werken boven de 30 km.

Kortom een hoop gedraai.

Ik hoop dat je hierover nog iets zinnigs zou kunnen zeggen Paul.

Weet je bijvoorbeeld of er TRW blokken zijn die verschillend van samenstelling, qua hardheid bedoel ik.

Ik hoop van je te horen.

Met vriendelijke groet, Martina

P. Kelder (0) PRO, 6 jaar geleden

TRW is een premium kwaliteit en voor dit kaliber auto meer dan voldoende geschikt.
Ik denk dat het probleem niet in remdelen gezocht moet worden..

Persoonlijk verdenk ik eerder de rembekrachtiger of aanverwanten.

Grt. Paul

Hans4040 (190) PRO, 6 jaar geleden

In de meeste gangbare remblokken zit gesinterd metaal, vaak een combinatie van koper, brons en soms ook ijzer... en ijzer roest.
Ik denk eerder dat het probleem in de schijven zit.
Ik heb het idee dat het remblok aan de schijf vastroest.
Men zou een remschijf kunnen proberen met een hoger koolstofgehalte, zodat deze wat minder snel roest, de zg HC remschijven.
Wat betreft de remblokken: laat ze een ceramisch remblok proberen. (maar ja...die zijn duurder)

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi Hans,

Idd, er zijn, bijvoorbeeld ATE blokken, die ceramisch van samenstelling zijn.
Maar als een importeur daar geen toestemming voor geeft, zelfs niet als wij aanbieden om het prijsverschil zelf te betalen, dan houdt het op.
Dat is EEN van de redenen, dat wij overwegen maar weer naar onze vertrouwde BOVAG garage te gaan.

Gisteren heb ik van Hek in Rotterdam nog gebeld om te vragen of er van de TRW blokken verschil kan zijn in samenstelling.
Zij moesten ons het antwoord schuldig blijven.

Eerlijk moet ik je zeggen, dat wij de importeur niet vertrouwen als deze zegt,
"jullie Swift is de enige auto in Nederland, die dit probleem heeft. "

Wij gaan Paul straks een uitvoerige samenvatting schrijven, waaruit zal blijken, dat dit een heel raar, maar vooral vervelend probleem is.
Paul Kelder, ik zeg dit overigens met het meeste respect voor een ieder hier op de problemcar site, een zeer deskundig mens.

Bedankt voor je meedenken.

Groet, Martina

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi Paul,

Weet je wat het rare is, als het lente of zomer is, hebben we totaal geen last.
Als je dit de dealer laat weten, dan zeggen ze, dan is het vet dikker door de kou.
😂😂.

Als je de schijven bekijkt als je 's ochtends in stapt en deze zijn niet roestig, dan zijn de remmen altijd los.
Staat de auto lang, zeg maar drie dagen stil en het is vochtig geweest en koud, dan zitten de remmen standaard vast.

Zomers nooit last, ook niet als het een week lang regent.

We hebben de bekrachtiger ter sprake gebracht en ook de remdruk regelaar, maar dit werd ontkend, deze werken hydraulisch en zouden dit dan ook zomers moeten doen.

Het ABS systeem werkt pas rond de 30 km, dus ook niet.

We laten de dealer dan volgende week maar de nieuwe TRW blokken monteren, maar we hebben een manier om ze te testen uitgevonden.
Zitten ze dan weer vast, dan is het einde verhaal, een soap moet een keer eindigen.

We hebben op de sociale media gevraagd of er andere Swift bezitters zijn, die dezelfde problemen ondervinden, want wij geloven niet, dat wij de enige zijn die dit probleem hebben.

Ik kan er nog veel meer over schrijven, maar dat moet maar later, de eerlijkheid wint het uiteindelijk toch.

Groetjes en een fijn weekend allemaal, Martina

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi allemaal,

Even een bericht voor allen.

Ik heb de afgelopen dagen flink wat onderzoek gedaan naar het fenomeen keramisch.
Je hebt natuurlijk de keramische schijven, met keramische blokken, maar je hebt ook keramische remblokken.
Die laatsten zijn allemaal zonder ijzerdelen.

Jouw probleem opgelost zou je dan denken, maar niets is minder waar.

Als je keramische blokken monteert op gewone schijven, dan kunnen die schijven de ontzettende hoge hitte die vrijkomt bij het remmen niet aan.

De foto's die ik heb gezien van hele dure Brembo sportschijven in combinatie met keramische remblokken waren schokkend.
De schijven waren compleet in tweeën gebroken en zelfs de piston was gesmolten.
Voor die combinatie kiezen we daarom ook maar niet.
Het remt vele malen beter, maar het geeft veel meer hitte.

Groetjes. Martina

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi,

Ik zou graag een foto hier willen laten zien, kan iemand een nerd uitleggen hoe dit moet??

Bij voorbaat dank, Martina

Hans4040 (190) PRO, 6 jaar geleden

Klik op de knop "upload afbeelding" onder dit berichtveld, je komt dan in de bestanden van jou computer en selecteer daar de foto, dubbelklik op de foto en dan klik je op verzenden.
Let op: er moet wel tekst bij staan, dus typ maar "foto" of zo...

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi, dit kan er gebeuren met de schijven als je keramische blokken op de 'gewone' schijven monteert.

Groet Martina

P. Kelder (0) PRO, 6 jaar geleden

Martina

Waarom die schijf is gescheurd dat blijft altijd in het midden.
Denk niet dat we daar een discussie over moeten voeren.

De Suzuki moet het goed kunnen doen met standaard remdelen. Het motorvermogen is daarop afgestemd, prima remmen.
Dat remmen kleven na enkele dagen stilstaan komt bij vele merken voor.
Als mijn Audi een paar dagen stilstaat dan hoor ik af en toe ook een klong bij het wegrijden.

Je hebt nu eenmaal ook te maken met bepaalde eigenschappen.
Vergeet niet, Suzuki is een goedkoop segment auto, stem je verwachting daar ook op af.

Dat ik af ten toe een klong hoor, ik geef er niets om, het is niet anders...........

Grt. Paul

johndoornbosch (0) PRO, 6 jaar geleden

Beste Martina,

Ik heb met verbazing dit topic doorgelezen en kan niet anders constateren dat de 3 problemen die jij vermeld dat eigenlijk niet zijn, het brandstofverbruik is bij alle auto's hoger naarmate de buiten temperatuur daalt.
De remmen die vastplakken met vochtig en koud weer is een eigenschap die bij veel merken voorkomt, dus eigenlijk geen probleem.
Dat je uitlaat meer geluid produceert kan een defect zijn maar ik denk dat dit ook bij deze auto hoort.
Dat de dealer zegt dat het geen bekend probleem is van de remmen klopt, omdat de meeste mensen het begrijpen dat remmen plakken door roest als de auto een paar dagen stil staat in een vochtig klimaat.

Vrgr John

Martina (0), 6 jaar geleden

Hoi John,

Jij hebt redenen om deze klachten allemaal normaal te vinden, maar -a-waarom reageer je dan nu pas met oplossingen en -b- als dit veel voorkomende problemen zijn, waarom doet de dealer er dan zoveel tijd en moeite insteken na uitvoerig overleg met de importeur??

De chef monteur wilde zelf deze problemen constateren en ze vervolgens oplossen, omdat deze problemen zich bij andere Swifts niet voordoen.

Wij hebben diverse andere, en ja, ook duurdere auto's s gereden, maar deze klachten hebben wij nooit eerder meegemaakt.
Dus of dit echt helemaal normaal is??

Maar goed iedereen heeft recht op zijn of haar mening.

Met vriendelijke groet, Martina

johndoornbosch (0) PRO, 6 jaar geleden

Martina,

A: De dealer heeft de remmen al open gehad en geen bijzonderheden geconstateerd en neem aan dat daar geen halve gare werken.

B: Ik zit al zo'n 34 jaar in het vak en ken het fenomeen plakkende remmen wat veelal voorkomt met koud vochtig weer en in de winter
wanneer er pekel is gestrooid .
indien er alleen korte afstanden gereden worden en de auto daarna een paar dagen stil staat ontstaat er roestvorming op de schijf die dit veroorzaakt.

En als er lichtmetalen velgen opzitten met een grote ruimte tussen de spaken is de kans op dit fenomeen nog erger.
Dan heeft het ook nog met de constructie van de remmen te maken waarbij de blokken strakker tegen de schijf liggen dan bij een ander merk.

Wat betreft het verbruik en stinken naar benzine, als hij een paar dagen stilstaat met deze temperaturen kan je na de start wat ruiken en het
verbruik is met lage temperaturen is altijd meer, geen auto uitgezonderd.

Jouw ''problemen'' zijn door de dealer niet of niet direct op te lossen en dan denk je dat je de oplossing hier wel zal krijgen?
Ik vrees van niet.

Vrgr John

sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden

Ook ik heb dit hele verhaal gelezen , met verbazing en ook ik zit meer als 50 jaar in dit vak. bijna alle details zijn genoemd. remmentestbank . wel eens bij stil gestaan dat de blokken te vast in de klauwen kunnen zitten en n vijl met erna wat koperpasta een goede uitkomst kan geven. hoor wel steeds andere remblokken maar haal van alle iets af on ze ruimer te krijgen gaan ze ook niet snel vastzitten. op de testbank kijken of de remdruk aan beide kanten gelijk is. uitlaat was al gedaan en brandstof verbruik omhoog , tja het is kouder. en kom er nu niet mee waarom nu pas reactie , ik zit niet altijd achter mn pc , werk nog als hobby . John heeft volkomen gelijk

Martina (0), 6 jaar geleden

Kijk beste mensen, de dealer zelf wil het oplossen en ZIJ willen nieuwe blokken plaatsen. En als dat niet helpt, dan gaan ZIJ verder zoeken. Wij hebben deze verschijnselen alleen maar gemeld, omdat het hier je remmen betreft en daar moet je als leek voorzichtig mee zijn.

En nog iets, wij hebben NOOIT beweerd dat er halve garen werken.

En er zijn deskundigen op dit topic aan het woord geweest, die toch ook niet als halve garen kunnen worden weggezet?
Ook zij hebben meegedaan en mogelijke oplossingen geboden.
Vooral met de opmerkingen van Paul waren we zeer tevreden.

Deze kritiek is daarom ongepast

sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden

Een raad en die is al gegeven niet op de rem trappen na het parkeren , stop de auto eens met de handrem en kijk dan of hij voor vast gaat zitten. Maar 3 maanden al dit probleem en Zij komen er niet snel uit , laat uw man dit als jurist doen . Vervang auto tot probleem opgelost is , er zal vast nog wel n Bentley staan

Groet

Hans4040 (190) PRO, 6 jaar geleden

Mijn voorstel is om dit probleem geheel aan de dealer over te laten.
Het draaid nu uit op zinloze discussies en over en weer verwijten...
Daar is dit forum niet voor en ik wil het graag hierbij laten, tot er een definitieve oplossing gevonden is door de dealer.
Topicstarter Martina kan ons dan berichten over de uitslag.

Mvg.
Hans, Prof forum admin.

Martina (0), 6 jaar geleden

Voor de Criticy onder ons.

Omdat wij absoluut niet willen, dat ik of wij worden gezien, die partijen tegen elkaar uitspelen, wat wel in ons gevoel zo werd geschreven, wil ik het volgende nog zeggen en zal ik er hierna het zwijgen toe doen.

De chef monteur, die erg geïnteresseerd was in dit verschijnsel, is mede oprichter van problem Dat. Wij kwamen daarachter, toen de dealer ons vertelde, dat zij dit probleem bij de Swift nog nooit hadden meegemaakt. Dit kan toch, wij hebben in ons leven een VW golf 1, 2,3, twee viertjes een Passat , diverse Mazda's en dan nu een Suzuki Shift gereden en eerder deze problemen nooit ondervonden.
En neen wij rijden nooit kleine stukjes, minstens afstanden van minimaal 50 km.

Als wij dan eerlijk zeggen tegen de chef monteur, dat we het probleem ook op onze site hebben gezet en hij er alleen maar blij mee was, wat doen wij dan fout??

Wij proberen niet op een oneerlijke manier onze site te misbruiken om een vuist te maken tegen de dealer, in tegendeel.

Dan een reactie op EEN van de deskundigen; onze blokken zitten er dertig duizend km in en zijn dus minder dik. Als u zegt je moet de blokken minder dik maken, dan schuift de remzuiger toch op op richting de remschijf??
Dat de blokken mogelijk te dicht richting de schijf zijn gemonteerd, door wat voor reden dan ook, zou natuurlijk kunnen, maar dat wordt nu ook onderzocht.

Dat remmen kunnen kleven, was een wetenschap die wij niet kenden en wat doe je dan, juist, je zoekt hulp bij de deskundigen van problemcar. In onze optiek is onze site daar ook voor. Nogmaals we hebben het eerlijk aan de dealer verteld en deze waren er blij mee.

De dealer wil het hoe dan ook oplossen.

Zoals gezegd, wij laten dit probleem hier verder rusten en zullen t. z. t. de uiteindelijk uitkomst/oplossing hier melden.

Met vriendelijke groet, Martina

P. S. Mijn man, die Idd jurist is, heeft zich hier afzijdig van gehouden. Ik kan hem natuurlijk altijd om juridisch advies vragen en hij heeft gezegd, als iemand op onze site juridisch advies nodig heeft, hij dit altijd zal beantwoorden, gratis, natuurlijk

johndoornbosch (0) PRO, 6 jaar geleden

[quote=Martina]

A: De dealer heeft de remmen al open gehad en geen bijzonderheden geconstateerd en neem aan dat daar geen halve gare werken.
En nog iets, wij hebben NOOIT beweerd dat er halve garen werken.

Je moet goed lezen Martina.... en gezien jou reactie ben je ook allergisch voor kritiek.

Het doet misschien zeer maar dit forum is voor problemen als men er alles aan gedaan heeft en er niet meer uitkomt.

Jij legt het probleem bij de dealer en tegelijkertijd op dit forum wat bij mij de indruk wekt dat je weinig vertrouwen in de dealer hebt.

sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden

Monteurs en techneuten

de dealer zelf wil het oplossen en ZIJ willen nieuwe blokken plaatsen. En als dat niet helpt, dan gaan ZIJ verder zoeken. Wij hebben deze verschijnselen alleen maar gemeld, omdat het hier je remmen betreft en daar moet je als leek voorzichtig mee zijn.


Laten wij hier nu op wachten en ons niet druk maken.
Hans heeft een juist voorstel geplaatst

Martina (0), 5 jaar geleden

De chef monteur heeft de importeur laten weten, dat het remvet van Suzuki slecht is. Zij zijn ondanks het verbod van Suzuki overgegaan op kopervet. Probleem opgelost.

Kopervet was door Suzuki verboden, omdat dit de ABS zou verstoren; de chef monteur vond dit BS en heeft onze blokken met kopervet behandeld.
Voor u allen alsnog zeer bedankt.

En sorry voor de late terugkoppeling.

Groet Martina

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.