Beste kenners, bij het optrekken viel plotseling het vermogen weg en ging lampje met 'bliksem' branden (storing brandstof inspuitsysteem). Waar zou dat aan kunnen liggen? Bvd, Eric.
Geplaatst door Eric Roeleveld (0) , lid sinds 5 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Suzuki Vitara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Vitara of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
oldford (0) PRO, 5 jaar geleden
Er zijn zo veel mogelijkheden dat uitlezen van de foutcodes echt nodig is.
Aan de hand van de foutcodes valt er misschien wat over te zeggen.
Eric Roeleveld (0), 5 jaar geleden
Bedankt, laat ik even doen.
Eric Roeleveld (0), 5 jaar geleden
Storingen uit laten meten. Partikelfilter.2002. Turbo werkt niet alle vacuumslangen gecontroleerd en druk gemeten. Garage weet het ook niet meer...
oldford (0) PRO, 5 jaar geleden
Waar ben je geweest? Een Suzuki dealer of een algemene garage?
Dat de turbo niet werkt komt waarschijnlijk door de aanwezigheid van foutcode P2002.
De motor komt in noodloop en de turbodruk wordt beperkt om de uitstoot van schadelijke stoffen te beperken.
Zijn de slangetjes van de verschildruk sensor over hete roetfilter gecontroleerd?
Is de verschildruk sensor over het roetfilter gecontroleerd?
Eric Roeleveld (0), 5 jaar geleden
Algemene garage, daar de eerstvolgende Suzukidealer 1 1/2 uur rijden is. Hebben idd foutcode p2002 gezien. Monteur heeft wel een 'sensor' gecontroleerd die zich schuin onder het luchtfilter bevindt. (2 slangetjes en een stekker). Doorgemeten en gaf 16,4 ?? aan.
Eric Roeleveld (0), 5 jaar geleden
Hallo Oldford, die slangetjes waar je het over hebt zitten die bij/op het roetfilter?
Eric Roeleveld (0), 5 jaar geleden
Slangetje op roetfilter gesmolten... Eerst maar eens een nieuwe monteren. Ook een reiniger in de tank gedaan en ong 35 km gereden. Kom nu wel tot 4100 t/min, maar nog steeds geen power. Zou ik kunnen proberen het roetfilter even los te koppelen en dan proberen wat hij doet? (neem de herrie voor lief)😉
oldford (0) PRO, 5 jaar geleden
Een losgekoppeld roetfilter heeft hetzelfde effect als een leeg roetfilter.
Wederom een foutcode en noodloop na een bepaalde tijd. Hoe lang dat is bepaalt de software.
Eric Roeleveld (0), 5 jaar geleden
En als ik bij loskoppelen v/h roetfilter de accupool er even afhaal?
oldford (0) PRO, 5 jaar geleden
Maakt voor zover ik weet geen enkel verschil.
Eric Roeleveld (0), 5 jaar geleden
Oké bedankt, ga weer verder zoeken. Nu na een proefrit blijft het olielampje branden? Boven de 1000 toeren gaat hij uit, maar bij stationair draaien brand hij weer...? Olie is netjes op pijl.?
oldford (0) PRO, 5 jaar geleden
Het lampje ging na het starten van de koude motor wel uit?
Dan zou ik de oliedruk (analoog) laten meten.