Hallo, ik heb hier een auto die wat koelvloeistof lekte. Na wat inspectie bleek de koppakking te lekken. De cilinderkop verwijderd en het viel op dat er drie bouten nogal los zaten. Nu wilde ik de cilinderkop er weer op zetten maar nu merk ik dat er helemaal geen draad meer zit in de gaten waar de drie losse bouten zaten. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen of weet er iemand wie dit op kan lossen om hier weer draad in te krijgen. De draad zit namelijk nogal diep in de gaten. De schroefdraad begint bij 80 mm diepte en loopt tot 110 mm diepte. De schroefdraad is M11x1,5.
Zou dit een coulance zaak kunnen zijn bij Toyota?
mvg Erik
Geplaatst door Eric2755 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
daandc (0) PRO, 13 jaar geleden
M11 / 1.5 ??? het zal wel M12 / 1.5 zijn .
Je hebt in de handel helicols dit zijn draadbusjes die in het draadgat kunt monteren.
Informeer eens bij een automaterialenhandel.
Als dit niet lukt kijken of je gat groter kunt boren en optappen naar m14 / 1.5 .
Er zijn lange tappen en boren in de handel .
Coulance denk ik niet dat dit gaat lukken moet je bewijzen dat dit van fabriek uit is .
Eric2755 (0) PRO, 13 jaar geleden
Het is wel degelijk M11x1,5
Het probleem is echter wel opgelost, ik heb alle 10 draadgaten tbv de kopbouten voorzien van nieuwe draadbussen. Dit is te doen met speciaal gereedschap. Als er behoefte aan info voor deze klus is kun je contact met me opnemen. Het schijnt een fout van dit motorblok te zijn zonder dat het voor coulance in aanmerking komt.
Het probleem van lekkage is te herkennen aan dat de auto wat koelvloeistof lekt op de uitlaat. De koelvloeistof loopt achter het inlaatspruitstuk door en drupt dan op de uitlaat. Het probleem komt voor bij de volgende motoren: 1AZ-FE, 1AZ-FSE, 2AZ-FE en de 2AZ-FSE
wimvanbeelen (0) PRO, 5 jaar geleden
Goedendag,
Ik heb hetzelfde probleem maar kan nergens draadbussen m11x 1.5 vinden
Is er iemand die mij hier mee kan helpen waar zoiets te koop is
Moderator Problemcar (65) PRO, 5 jaar geleden
wimvanbeelen, neem eens contact op met Eric2755.
wimvanbeelen (0) PRO, 5 jaar geleden
Hoi Erik
Zou je met mij contact op willen nemen over dit probleem
quote=Moderator Problemcar]wimvanbeelen, neem eens contact op met Eric2755.[/quote]
[quote=Eric2755]Het is wel degelijk M11x1,5
Het probleem is echter wel opgelost, ik heb alle 10 draadgaten tbv de kopbouten voorzien van nieuwe draadbussen. Dit is te doen met speciaal gereedschap. Als er behoefte aan info voor deze klus is kun je contact met me opnemen. Het schijnt een fout van dit motorblok te zijn zonder dat het voor coulance in aanmerking komt.
Het probleem van lekkage is te herkennen aan dat de auto wat koelvloeistof lekt op de uitlaat. De koelvloeistof loopt achter het inlaatspruitstuk door en drupt dan op de uitlaat. Het probleem komt voor bij de volgende motoren: 1AZ-FE, 1AZ-FSE, 2AZ-FE en de 2AZ-FSE[/quote]
wimvanbeelen (0) PRO, 5 jaar geleden
Het probleem heb ik opgelost door draad busjes te laten maken