Triumph Spitfire 1970: neiging tot uitvallen

Bouwjaar: 1970

Mijn spitfire met gereviseerde 1300cc motor vertoond indien deze door en door warm is bij stationair toerental de neiging tot uitvallen waarna hij maar zeer moeizaam aan de praat te krijgen is. motor is voorzien van dubbel su carborateurs,die volgens mij wel goed staan.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee.

klavervelden

Geplaatst door klavervelden (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Triumph Spitfire? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

JAN/DODGE (0) PRO, 18 jaar geleden

BEN.
Heb je er een TOLEDO DH 1300 motor?
deze heeft een SU1972 cab van het type HS4E
deze cab moet gevuld zijn met speciale olie .
misschien staat het nog op de kelk
stationair toerental iets verhogen vanaf 700-800 tpm.
heb verder nog meer motorgegevens.

gr Jan

klavervelden (0), 18 jaar geleden

Beste Jan
Toevallig heb ik inderdaad een toledo blok erin type DG 1300
Zover ik weet horen hier su 2hs carborateurs op. Het afregelen van de carb. geeft niet het gewenste reultaat waarschijnlijk zie ik hierbij iets over het hoofd.Heb je misschien een hint.
gr Ben

JAN/DODGE (0) PRO, 18 jaar geleden

Ben
Kijk eens of de moeren(8stuks)van het inlaat spuitstuk nog goed vastzitten,deze willen nog wel eens loslopen.
gr Jan

garagebraeckman (0) PRO, 18 jaar geleden

Het lijkt erop dat je teveel benzinedamp in je motor krijgt bij hitte. Heb je wel een goed hitteschild aan de inlaat/carburator zitten? Ik heb dezelfde wagen met 1200 motor en heb gaatjes geboord in de uitlaat en er een metalen buisje ingeschroefd opdat de CO afzonderlijk per carburator perfect kan gesteld worden. De gasklepregeling is zowieso makkelijker te doen dan de CO. (Met zo'n onderdrukmeter) Samengevat: controleer de co per carburator eens extra. (Ik zet de mijne op 2.5%, bij normaal leeglooptoerental van 850 toeren) Meet ook eens de HC, zodat je een beeld hebt van de ontsteking/verbranding. Normaal is 350ppm.

daan1862 (0), 18 jaar geleden

Ik had met mijn Spitfire 1500 precies hetzelfde probleem. Een ervaren monteur van een Rover MG dealer heeft toen de bobine vervangen waardoor het probleem was opgelost.
Bij een zwakke bobine is namelijk bij hoge temperatuur de vonk te zwak voor een goede ontsteking bij de bougies.

klavervelden (0), 16 jaar geleden

sorry voor de late reactie maar bedankt voor jullie aangedragen ideeen.
Ik heb de moeren aan het spruitstuk aangedraaidt en de naalden in de carborateurs iets hoger in de zitting gesteld. Hierna is het neigen tot uitvallen voorbij. Moet tzt wel mijn carborateurs reviseren om het optimaal te laten lopen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Triumph Spitfire of stel zelf een nieuwe vraag.