Volkswagen Polo: Polo start niet meer

Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 AAV monopoint

Een paar weken geleden heb ik een polo gekocht, deze starte niet volgens de eigenaar niet. Ik heb toen de ontsteking gewisseld en de motor starte en liep na een tijdje prima.

Vervolgens 120 km naar huis gereden en onderweg nog even ergens gegeten, toen starte de auto ook gewoon in 1 keer. Tijdens de rit ook geen rare dingen gemerkt.

Thuis gekomen heb ik hem neer gezet en niet meer naar gekeken. 2 weken later wilde ik hem weer starten maar hij slaat gewoon niet aan.

Ik heb het volgende al gedaan.

Tank verwisseld (moest gebeuren), tank zit halfvol.
Ontsteking verwisseld met 1 waarvan ik zeker weet dat hij het doet.
Gecontroleerd of de bougies vonken door ze eruit te draaien en in de bougiekabels te klikken en vervolgens met contact aan aan de ontsteking te draaien. Volgorde is goed 1,2,4 en 3.
Bij het contact aan zetten hoor de de pomp druk opbouwen en weer uitslaan, (werkt goed dus). Ik heb de benzine leiding iets los gedraaid en gekeken of hij daadwerkelijk drukopbouwt.
Bij het starten spuit de injector ook in de inlaat.

Dus we hebben benzine en vonkjes.

Distributie staat op tijd.

Wat ik merk bij het stoppen met starten dat hij puft en er komt een soort backfire uit de inlaat. Soms wil hij even aanslaan maar valt naar 3 seconde weer uit.

Iemand nog een idee?

Jorpinca

Geplaatst door Jorpinca (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

ja ontstekinsvolgorde is niet goed is namelijk 1 3 4 2 en niet 1 2 4 3

Jorpinca (0), 15 jaar geleden

Ik weet haast wel zeker dat die goed is! Ik heb het verwisseld met een andere polo, misschien heb ik het verkeerd gezien. Zal het zo nog een keer nakijken.

Jorpinca (0), 15 jaar geleden

Bij mijn polo die het wel doet is de volgorde 1243. En die rijd al jaren prima.

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

dat is heeel netjes ontstekings volgorde is echt 1342 dus ik weet niet hoe je bij 1243 komt leg dat even uit hoe tel jij

en dan nog heb je je ontsteking wel afgesteld deze moet tussen de 4 en de 8 graden voor bdp staan

Jorpinca (0), 15 jaar geleden

Sorry, ik deed het fout! Ik zat de verkeerde kant op te tellen, stom, stom, stom.

Ontsteking staat zoals hij altijd gestaan heeft.

poppekast (0) PRO, 15 jaar geleden

laat iemand anders eens starten en probeer het ontstekingshuis eens te verdraaien dmv de bout eens los te draaien

Jorpinca (0), 15 jaar geleden

Ga ik proberen.

Jorpinca (0), 15 jaar geleden

Het is inmiddels een tijdje geleden, maar hij doet het weer, in eerste instantie wat het de brandstof relais boven de zekeringkast. Na deze vervangen te hebben startte de polo meteen weer. Een paar dagen later wou de polo weer niet starten. Na dat ik de bougies vervangen had liep hij weer als een zonnetje.

Ik denk door dat ik de polo elke keer aan zet en uit zet, om het een en ander te proberen, de bougies nat en vet zijn geworden.

stefan84 (0), 15 jaar geleden

normaal gesproken zou het niks uit mogen maken hoevaak je start,als hij goed en optijd vonkt,het inspuitmoment klopt en de distrubutie op tijd staat moet hij normaal gewoon lopen..

Maar hopen dat het probleem weg is nu..

mocht hij weer niet starten,zou ik eerst even beginnen met de benzinedruk eens te meten,en niet door de slang los te trekken maar door er even een meter tussen te plaatsen,druk is tussen de 0,8 en 1,2 bar stationair,motor uitzetten en na 5 min weer controleren,druk moet dan nog 0,5 bar bedragen,is de druk in orde ? meet dan eens de temp sensor koelvloeistof door op ( ohm ) 300-375 Ohm bij 80 graden

Motortoerentalsensor : contact aan,pen 1 en 3 = min 9 Volt

Gr Stefan

J.Peters (0), 15 jaar geleden

Als extra tip:
Bij dit model wil het contactslot ( of beter, het contactblokje achter het contactslot ) soms voor problemen zorgen: Juist in de stand ' starten ' ( sleutel door gedraait tot achterste stand ) komt het voor dat de bobine geen spanning krijgt. Bij gewoon contact ' aan ' is er dan wel spanning, maar bij het starten zelf niet.
Dit probleem komt ' wisselend ' voor: Door de sleutel in ' start ' stand iets te bewegen (meer of minder kracht op de sleutel ) slaat de motor ineens wel of niet aan. Juist als dit probleem vaker voor komt gaan mensen ' met meer kracht ' de sleutel om draaien, waardoor het probleem verergert ( persoonlijke ervaring )

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.