Volkswagen Caddy: electrische storing na motorwissel 1.9 diesel

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

hallo graag hulp bij het volgende probleem

onlangs hebben we een 1.9 diesel in een caddy gebouwd alles paste want zo eentje kwam er ook uit enkel treden er de volgende problemen op

gloeien wil niet normaal
brandstofklep komt spanning op enkel als je de draad erop druk is de spanning weg
temperatuurmeter en brandstofmeter werken niet

dit werkte eerst prima

we dachten eerst aan de zekeringskast enkel nu hebben we bij een peugeot partner hetzelfde probleem

wie o wie weet wat dit kan zijn

er is bij de caddy geen computer te bekennen

groet klaas

gehatra

Geplaatst door gehatra (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Caddy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

dan heb ik het idee dat de elektronica (ingeleerd)reset moet worden omdat hier een startonderbreker opzit en die is gelinkt aan de vorige auto waar de motor uit komt

gehatra (0), 13 jaar geleden

tja dat dacht ik ook enkel bij de caddy is het zo dat ze daar al eerder een een 1.9d ingebouwd hadden terwijl dat eerst een sdi is geweest en toen de computer ook verwijderd hebben

en bij de partner is het zo dat daar een motor ingebouwd is zonder computer terwijl de vorige (oude) motor wel een computer had

komen de problemen daar nu vandaan

we zaten al te denken dat de caddy het probleem massa was enkel betwijfel ik dat of zou het kunnen zijn dat er op het centrale massapunt geen goede massa zit


erg ingewikkeld allemaal

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

je kunt toch een startkabel vanaf min accu andere klem op het blok zetten of op de pomp zelf

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

even een paar vragen en opmerkingen, heb je zelf de zaak omgebouwd?
Heb je de voertuigen uitgelezen?
Heb je alle aansluitingen gecontroleerd, en hoezo zou een sdi met ecu ineens bij een tdi geen ecu nodig gehad hebben en nu ook niet?
En wat moet een peugeot in een topic over een vw?


Gr Peco Power

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

toch heb ik zo'n idee dat die pomp ontgrendeling gelinkt zit aan de startonderbreker van de vorige auto,ik heb dit laatst gezien bij bedrijf die hadden een andere brandstofpomp op de auto gezet en moest met diagnose apparatuur de pomp ontgrendeling ingeleerd worden want hij wilde niet lopen en daarna wel

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=robby10030]toch heb ik zo'n idee dat die pomp ontgrendeling gelinkt zit aan de startonderbreker van de vorige auto,ik heb dit laatst gezien bij bedrijf die hadden een andere brandstofpomp op de auto gezet en moest met diagnose apparatuur de pomp ontgrendeling ingeleerd worden want hij wilde niet lopen en daarna wel[/quote]
In dit geval wachten we even op de (1/2) wijze VAG specialist, die komt wel uit z'n KELDER, John heeft ook al een oog op dit topic, dus er komt wel een oplossing.

gr

Peco Power

Jan227 (5) PRO, 13 jaar geleden

Hallo, waarschijnlijk zit er op de huidige brandstofpomp een zgn regelapparaat brandstoftoevoer welke ook correspondeert met een sleuteltransponder via een regelapp wegrijblokkering. Over de brandstofafsluiter die altijd al op de VW VE Bosch verdelerpompen zat, is een zwart kastje mbv breekbouten gemonteerd, welke uiteindelijke spanning vanaf contactslot op de afsluiter zet als de wegrijblokkering de sleuteltransponder herkent. Ik denk dat in dit geval het uit zal draaien op regelapp brandstoftoevoer op de pomp verwijderen, omdat je de rest van de wegrijblokkering die bij de motor hoort, er niet bij hebt. Gebruik de zoekfunctie maar eens betreffende dit onderwerp. Groet Jan227

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.