Volkswagen Golf V: Remlichten blijven op halve kracht branden

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1

Hallo.
Ik heb een probleem met een Golf 5 1.9 tdi uit 2004.
De remlichten blijven op halve kracht branden , de zekering F7 (5A) brand door , de CC werkt niet meer en er verschijnd het teken van gloeispiraal op het dachbord.
Hij start en loopt mooi.

Wie o wie weet hier raad mee.

Gr. Gerard

gerine

Geplaatst door gerine (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

jaker (0) PRO, 7 jaar geleden

Zit er toevallig een trekhaak onder de wagen?,zo ja controleer dan de stekerdoos op waterschade.
Even losschroeven en de binnenkant bekijken.

gerine (0), 7 jaar geleden

Hallo.
Zit eronder ja.
Probleem kwam wel na een wasbeurt met hogedrukspuit.
Zal morgen kijken.
Maar kan hierdoor ook de zekering F7 doorbranden?
Bedankt alvast.
Gr. Gerard

jaker (0) PRO, 7 jaar geleden

Zou kunnen ja ,als we het over dezelfde zekering hebben ,die in de box onder de motorkap.
deze is voor de remlicht schakelaar en de koppelingsschakelaar indien aanwezig.

gerine (0), 7 jaar geleden

Hallo.
Ja onder de motorkap.
Remlichtschakelaar wel gevonden maar waar kan ik de koppelingsschakelaar vinden?
Ik heb er onlangs wel een nieuw vliegwiel met koppelingsplaat in gezet maar geen schakelaar tegengekomen.
Bij de dealer heeft een monteur er een zekering van 15 ampere in gedrukt (zat 5 in) en er kwam spontaan een rookwolk onder de accu vandaan.
Bedankt alvast voor de info.
Gr. Gerard

jaker (0) PRO, 7 jaar geleden

de koppelingsschakelaar is uitgevoerd als een hall gever en is gemonteerd onder de koppelingscommando cilinder.
Beetje lastig bereikbaar,luchtfilterhuis,en accu met kunststof ommanteling verwijderen.
Er zit een 3 polige steker op.
Om hem te demonteren met een klein schroevendraaiertje de lip omlaag drukken en
de gever naar rechts schuiven.
suc 6

gerine (0), 7 jaar geleden

Hallo.
Ok Bedankt alvast. Hier heb ik wat aan.
Ik ga er zo snel mogelijk aan de slag.( ben zeer benieuwt omdat de dealer geen idee had.)

Gr. Gerard

gerine (0), 7 jaar geleden

Hallo.
Ik heb de hallgever bereikt.
Er zat dikke sluiting in want de stekker is nog wat gesmolten en het gesmolten plastic zit nog op het schutbord.
De stekker is los maar nu?
Ik kan niet goed zien hoe de hallgever eraf moet.
Kan deze ook(zoals u al gezegt heeft) net als de stekker opzij schuiven?
Moet het hele koppelingspedaal of pomp met leiding eraf?
Ik neem aan dat op de zuiger van de pomp een tandheugel oid zit om hem te bedienen.
Hopelijk kunt U me hierdoor loodsen.

Gr. Gerard

jaker (0) PRO, 7 jaar geleden

Hallo,mooi dat het probleem gevonden is,nu nog repareren.
De hallgever werkt op magnetisme,aan de plunjer van de cilinder zit een magneetje,de krachtlijnen hiervan gaan door de polyester cilinder heen .
Er zit linksonder de hallgever een haakje dat naar beneden gedrukt moet worden.
Maar misschien zit het hele ding wel wat vastgebakken.
Het is misschien duidelijker als je de nieuwe erbij hebt,hoe een en ander zit.
In principe hoeft de cilinder niet uitgebouwd te worden.
Mogelijk moet de steker ook vervangen worden?

gerine (0), 7 jaar geleden

Zo.
De hallgever is eruit (ging heel simpel)
Morgen de automaterialenhandel bellen of deze er een op het schap heeft liggen anders naar de dealer.
Bedankt alvast voor de info. Werkt machtig mooi zo.

Gr.

jaker (0) PRO, 7 jaar geleden

De dealer levert dacht ik alleen een kompleet set, koppelingscilinder met hallgever.
E.v kan je ook zoeken op winparts.nl,die hebben hem wel los leverbaar.
graag gedaan
gr.

gerine (0), 7 jaar geleden

Hall.
De achterlichten werken weer perfect.(niet gedacht dat het zou lukken)
Hallever bij de dealer koste €92. bij de dealer.
Brezan en Veam hier in de buurt had hem niet.
Blijft er echter 1 probleem over nl op het display blijft het teken van de gloeispiraal branden.
Is dit een kwestie van laten uitlezen en resetten? of schuilt er nog ergens anders een probleem.

Gr. Gerard

Hans4040 (295) PRO, 7 jaar geleden

Uitlezen ja....resetten alleen helpt niet.
Dan oorzaak van de storing oplossen en daarna resetten...

jaker (0) PRO, 7 jaar geleden

Mooi dat het allemaal weer werkt,systeem laten uitlezen,en als het een storing betreft de remlichtschakelaar kan deze gewoon gewist worden,probleem is immers opgelost.
Vw storingslampjes gaan nooit vanzelf weer uit

gerine (0), 7 jaar geleden

Hallo.
Ik ben ook heel blij dat het probleem is opgelost (dankzij Jaker)
Zit te twijfelen of ik zelf een uitleesapparaat zal aanschaffen.
Lijkt me een mooie uitdaging om problemen zelf uit te lezen.
Ik heb al ff gekeken maar heel veel aanbod.
Geen idee nog wat een goede is.
Sommige hebben een laptop nodig andere volgens mij weer niet.
Iemand ervaring hiermee? en kan ik dit apparaat ook voor mijn zafira b gebruiken?(zal wel handig zijn.)
Gr. Gerard

voyager (0), 7 jaar geleden

Een goedkope universele OBD lezer kan je helpen aan een aantal foutcodes en het wissen ervan. Ongeacht het merk auto.Een duurdere kan veel meer uitlezen.Uiteraard is merkspecifieke lezer de beste, maar ook de allerduurste optie voor af en toe gebruik zoals in meeste gevallen.Dan ben je goedkoper als je dealer opzoekt en betaalt om de boel uit te lezen.

gerine (0), 7 jaar geleden

Ok.
Bedankt allemaal voor de info.
Ik heb er veel aan gehad.( grenzen verlegd).

Gr. Gerard

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.