Volkswagen GOLF: Mmp en esp lamp

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CBZ, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 77

Hallo ik ben hier nieuw maar ik heb sinds kort problemen met mijn vw golf 6. Deze heb ik sinds een jaar. Het is een 1.2 tsi wat lekker rijd.

Mijn motormanagement lamp en esp lamp branden.
Eerst was het dat de esp ging branden en nadat ik motor uitzet en weer aan zet ging deze weg en komt deze soms weer terug. Ik voel ook dat de motor zich houdt.

Nu sinds vandaag brandde eerst de esp lamp. -> motor uitgezet. -> na 2 minuten brandde deze weer. -> motor uitgezet. -> brandde tijdje niet. Bij het stationair draaien brandde plots de motormanagement lamp en de esp lamp tegelijk en nu blijft de motormanagement lamp continue.

Ik ben op de auto zeer zuinig en let op alles. Onderhoud altijd op zijn tijd maar ik erger me wel aan dit probleem. Ik hou er niet van als er een lamp brand.

Vuralk

Geplaatst door Vuralk (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Misschien eens beginnen met de foutcode(s) te laten uitlezen uit het ABS en de motor-computer?
Dat scheelt een hoop gezoek, gegis, tijd en geld.

Siem Bijman (140) PRO, 6 jaar geleden

Inderdaad eerst uitlezen en als je foutcodes hebt dee noteren en hier plaatsen. Dan kunnen de experts er iets meer over zeggen.

Dit kan best een kleinigheid zijn, bv ABS sensor die beschadigd is of een kabel die doorslijt.

Vuralk (0), 6 jaar geleden

Ik heb het laten uitlezen en de volgendde foutcode komt te voorschijn: 01314.
Zekeringen zijn goed, accu is goed. foutcodes gewist maar de foutcode blijft terug komen. Wie kan me verder helpen?

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

01314 is Regelmodule motor, maar daar komt nog wat achter aan, deze tekst is maar de helft.
Mogelijke oorzaken zijn geen communicatie met motor-module of lees foutcodes van motor.

Zaten er geen fouten in de motor-computer?

Vuralk (0), 6 jaar geleden

Problemen zijn tot nu toe opgelost sinds ik ultimate en v power tank. Garage geeft aan dat er vuil bij de injectoren kan zijn. Injectoren misschien vervangen maar ik ga heteerst met nog een aantal ultimate tanken proberen en na 5x full ultimate tank misschien weer normaal benzine kijken of het terug komt.

Vuralk (0), 6 jaar geleden

De problemen zijn helaas weer terug.
Wat me we opvalt is dat de storing komt tijdens het stationair draaien van de motor of als ik in een woonwijk rustig rij. Op snelweg of met meer toeren komt de storing van de esp niet voor.

Motor is uitgelezen en de foutcodes die voorbij kwamen zijn:

6322-P307A Luchtinlaatsysteem, doorstroom te laag, ondergrens overschreden.

Wie o wie kan mij helpen? Is het de luchtmassa meter sensor? Of wat anders?

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Zijn de Freeze Frame gegevens bij deze foutcode ook uitgelezen?
Dan kun je zien wat de waardes van signalen waren op het moment dat de foutcode gezet werd.

Kun je de fout opwekken tijdens stationair draaien?

Vuralk (0), 6 jaar geleden

Freeze frame gegevens? Denk het niet omdat ik niet weet wat dat is.
Hij komt af en toe zelf en soms ook weer niet tijdens het uitlezen. Airco moet uit staan wil de foutmelding komen. Omdat als de airco aan is een hogere toerental bereikt wordt en dan krijg 9 op de 10x geen storing.

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Hallo,is er onlangs nog gesleuteld aan de motor waarbij de zwarte pijp van de turbo naar de gasklep gedemonteerd is geweest?
In dat geval zit misschien een afdichtings o ring niet goed of is het nogal fragiele terugslagklepje van de
carterventilatie afgebroken in de cilinderkop,(zit er vlak onder)
Hierdoor wordt valse lucht aangezogen,vooral stationair als de turbo niet werkt.

Vuralk (0), 6 jaar geleden

Er is laatst nog gesleuteld maar de probleem had ik daarvoor ook al. Ik ga morgen weer terug bij mijn neef en dan gaan we ook kijken hoe en wat.. ik zal hem dat ook doorgeven. Dat dat het kan zijn.. bedankt voor de tip.

Hans4040 (305) PRO, 6 jaar geleden

Beste Vuralk, je hoeft niet telkens het voorgaande bericht te citeren (Quoten)...gewoon direct antwoorden volstaat.

mvg.
Hans

Vuralk (0), 6 jaar geleden

Het duurde even maar na dagen onderzoek nog steeds niet gevonden wat het is. Er is iets zeker dat als de auto voldoende toeren maakt geen problemen veroorzaakt. Als ik de druksensor stekker eruit haal dan veroorzaakt de auto bij stationair ook geen problemen maar dan heeft de auto natuurlijk helaas geen druk. Hierna hebben we besloten de druk sensor te vervangen. (zie foto) maar helaas kwam de probleem weer terug. Ik rij er inmiddels nog steeds mee. Wanneer de mm lamp brand kan ik doorrijden zonder problemen maar als de esp lamp brand heb ik vermogen verlies waarna ik de auto op slot en weer open moet doen voordat ik weer vermogen kan hebben.

Foutmeldingen die we hebben ontdekt zijn heb ik bijgevoegd auto1,2 en 3.

Wie o wie kan mij aub helpen. Ik ben bereid ergens naar toe te rijden en te betalen natuurlijk als het maar opgelost wordt

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Ik zag dat er ook een electrishe storing zit in de rembooster druk sensor,dat geval zit net boven het rode circeltje op foto 4,
daar treedt vaak een draadbreuk op vlak bij de steker (trillingen)
De andere storing (evap) duidt op de tankontluching en werking van het koolstof filter .
Zou toch even kritisch alle vacuum leidingen controleren op (kleine) lekkage.

Vuralk (0), 6 jaar geleden

Probleem met de esp en het mmp is opgelost! 1 dag mee gereden nog geen problemen gehad en ook getest. Met bepaalde rijgedraggen. Zoals bij uit laten lopen kwam de storing en dit is nog niet gebeurt.

Probleem was dat ik geen vag uitlees apparaat had en de dealer wel. Gelukkig hebben ze tegenwoordig een express service waar je snel naar toe kan gaan. Eenmaal uitgelezen bleek dat het de gasplephuis was die vervuild was. Deze moest schoongemaakt worden en erna opnieuwe ingeleerd worden met een software update erna.

Mocht de probleem terug komen dan is het wel een groot probleem omdat dan de regelapparaat vervangen moet worden!!!

Kosten tot nu toe bij de dealer:
Uitlaten lezen 50 en 130 gasklephuis schoonmaken inleren en etc.
Totale bedrag van 180 euro.

Ik bedank iedereen die me tot iedeeen heeft gebracht om te kijken waaraan het kon zijn!!

Mvg,
Vural

pcjverhoeven (0), 4 jaar geleden

Dag,

Ik heb exaxt hetzelfde probleem. Ik heb hem laten uitlezen bij dealer en kreeg diagnose dat het ontluchtingsklepje op de tank niet goed zou werken. Hiervoor zou de gehele brandstof tank vervangen moeten worden. Klinkt mij vreemd in de oren. Het betreft hier ook een golf 6 1.2 105PK uit 2010. Weet een van jullie of dat klepje echt op de tank zit en of deze te vervangen is?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.