Volkswagen GOLF CABR. 66 KW AUT E2: Bokken bij overgang van nullast naar zeer geringe deellast

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: ADZ, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 66

Ben sinds een half jaar in bezit van een Golf 3 cabrio 1.8 l automaat. De auto vertoont sinds aanschaf het volgende:
Een rotonde rustig naderend met nullast en vervolgens met lage snelheid de rotonde volgend en met geringe tot zeer geringe deellast de rotonde bij de eerstvolgende afslag verlatend, begint de motor te bokken. Het bokken verdwijnt door het gas los te laten en opnieuw het gaspedaal in te trappen. Het bokken doet zich slechts bij een dergelijke situatie van geen gas naar een klein beetje gas voor. Bokken of andere wijze van haperen doet zich verder nimmer voor. Vanmiddag is de bobine oid vervangen, maar dat heeft geen verandering gegeven. Heeft iemand enig idee?

Gar57nld57

Geplaatst door Gar57nld57 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

voyager (0), 6 jaar geleden

Zijn de kleppen goed afgesteld, ontsteking op tijd, bougies recent vervangen, filters vervangen?

Hans4040 (320) PRO, 6 jaar geleden

Kleppen hoef je niet te stellen, deze motor heeft hydraulische klepstoters.
De rest zou ik inderdaad wel even nakijken

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Kijk eens of de rubberen voetpakking van de monojet injectie niet lekt(valse lucht),deze scheuren weleens.

Gar57nld57 (0), 6 jaar geleden

Het autobedrijf had voorgesteld de gehele ontstekingslijn van bobine tot bougie te vervangen. Vind dit nog al rigoureus, met name omdat de klacht zich enkel onder eerdergenoemde omstandigheden zich voordoet. Over de rest van het toerengebied of snelheidsbereik doet de klacht zich niet voor. Omdat de bobine opeens een defect leek te vertonen, is deze al vervangen. Echter zonder enig resultaat.

Dirk

Gar57nld57 (0), 6 jaar geleden

De voetpakking bleek inderdaad lek. Deze is nu vervangen. De klacht is echter gebleven.
Voor de duidelijkheid: de klacht doet zich enkel voor bij geringe (uitrol)snelheid en hierop gering gas geven. Iemand enig ander idee?

Dirk

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Het lijkt mij toch dat je het in de monojet unit moet zoeken,misschien is de gaskleppotentiometer niet helemaal fris meer,eventueel kan hij uitgelezen worden op storingen (het bosch systeem monojet slaat verschillende storingen op) ook lezenswaardig (duitstalig )http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp... over het monojet inspuitsysteem.

Gar57nld57 (0), 4 jaar geleden

Montage van de gaskleppotentiometer verhielp uiteindelijk het bokken. Hier bleek de motor wel kieskeurig, omdat een imitatie in eerste instantie geen resultaat had gegeven.

Groetjes Dirk

jaker (0) PRO, 4 jaar geleden

Nou mooi,dat het uiteindelijk wel opgelost is,bedankt voor de feedback

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.