Volkswagen POLO: kachel functioneerd half

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BUD, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 59

Beste mensen.

Als ik aan het rijden ben en wil de verwarming aan doen dan krijg ik tot 26 graden alleen maar koude lucht daarvoor wordt het heet.
Het koelsysteem zelf is helemaal ontlucht tijd je geleden al gedaan. toen was er niets aan de hand.

Heb een polo 9n1 1400 16 klep

Bedankt Marco

volkswagenpolomarco

Geplaatst door volkswagenpolomarco (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

36 Reacties

kaleido 1 (1610) PRO, 5 jaar geleden

Met airco uit of aan ?
Wat voor kachel /airco systeem heb je ?
Interieursensor is schoon ?
Kachelsysteem al laten uit lezen?

djoeri (0) PRO, 5 jaar geleden

Dit is waarschijnlijk je stelmotor van je kachelkraan deze gaan vaak stuk, deze zit in het dashboard thv je middenconsole. Is wel ff werk om te doen.

http://www.polo9n.info/Wissen/anleitunge...

marco14 (0), 5 jaar geleden

Dit probleem doet zich voor met airco uit.
Interieursensor heb ik nog niet naar gekeken, die zit aardig weg gewerkt.
Het valt mij wel op, als je de blazer op je gezicht zet, (waar het lucht uitkomt) en je kijkt er met een zak licht in en op dat moment verzet je de temperatuur van de kachel van koud naar warm of andersom, dan gaat er een soort klep naar boven en omlaag, maar deze vergaat in fases.
Kachelsysteem ga ik zelf uitlezen met de maxidas ds 708 die ik heb.

Kaleido 1, bedoel je het werk of iets dergelijks?

Kan ook eventueel wat foto's maken?
bedankt marco

djoeri (0) PRO, 5 jaar geleden

Die klep die je ziet is je defrosterklep ofwel de klep die regelt waar de lucht naar toe wordt geblazen dit is normaal als je deze bediend dat deze draait, als deze uit zich zelf draait
kan dit beteken op een stelmotor fout. Maar eerst even uitlezen is zeker aan te raden je kan dan misschien al meteen het defect vinden mbv een foutcode ook kun je de livedata
zien van je sensoren.

marco14 (0), 5 jaar geleden

Deze fouten heb ik gevonden met de diagnose.

Bedankt Marco

kaleido 1 (1610) PRO, 5 jaar geleden

Oké wat komt er terug als je de codes wist ?

marco14 (0), 5 jaar geleden

Dan komt de melding terug

kaleido 1 (1610) PRO, 5 jaar geleden

Allemaal

marco14 (0), 5 jaar geleden

ja klopt

marco14 (0), 5 jaar geleden

Bedankt ik zal er naar kijken

MK7GTD (0), 5 jaar geleden

Ik had in mijn golf aan de passagierskant alleen warme lucht met airco aan en aan de bestuurderskant kwam er gewoon koude lucht. Was inderdaad een vastgelopen stelmotor (VW kwaal). Dasboard loshalen en kijken of de stelmotor is vastgelopen.

marco14 (0), 5 jaar geleden

Oke dankjewel voor je bericht!

marco14 (0), 5 jaar geleden

Mensen vandaag heb ik z'n 60 km gereden.
5 minuten voor ik thuis was heb ik de airco ingeschakeld en op koud gezet, de lucht bleef gewoon lauw.
Maar wat mij opviel was, de ven draaiden en stopte in eens. De ven draait toch continu als de airco in is geschakeld met een warme motor op bedrijf temperatuur?

kaleido 1 (1610) PRO, 5 jaar geleden

Dat hoeft niet , hij blijft niet uit als het goed is ?

marco14 (0), 5 jaar geleden

Ja oke.

Ik ben trouwens bezig geweest aan de bestuurders kant, rechts onder. zie foto en de foto wat ik los heb gekoppeld. Ik heb hiervan het stekertje los gehaald en de verwarming van koud naar warm gedaan, toen deed hij het niet , toen de stekker weer aangesloten en van koud naar 22 graden, toen zag ik dat het motortje op de aantal seconden stukje voor stukje verging.

Maar dit regelt toch niet de warmte? dit zorgt er toch alleen voor dat de klep omhoog gaat en omlaag?

Zie foto's

Bedankt Marco

kaleido 1 (1610) PRO, 5 jaar geleden

Je hebt geen kraan maar een klep die de regeling verzorgt van koud naar warm en weer terug.
Als dit de klep is die dit verzorgt zit je op de goede weg.
Is toch simpel te controleren klep dicht geen kou of warme lucht en andersom,
Weet niet precies wanneer wat gebeurt.

marco14 (0), 5 jaar geleden

Ik zit op de goede weg zeg je, houd dat in dat dit motortje het niet is of ?

marco14 (0), 5 jaar geleden

Als de klep omhoog is, is het warm en omlaag is het koud

kaleido 1 (1610) PRO, 5 jaar geleden

Dan is het dus controleren wat het motortje precies doet in welke stand , calibreren/inleren is een optie werkt dat niet dan motortje vervangen.

marco14 (0), 5 jaar geleden

Het motortje gaat in kleine schokje voorruit en regelmatig nog erger.
Waar is dit motortje te vinden? en wat zouden ze kosten ongeveer?

djoeri (0) PRO, 5 jaar geleden

Als het goed is staat er een nummer op de bovenkant van de stelmotor, dit nummer kan je dan via Google terugvinden naar een onderdeel. Je kan bij Winparts bijvoorbeeld op onderdeelnummer van de fabrikant zoeken, vaak staat er ook een OEM nummer bij wat het onderdeel weer terug herleid naar de onderdeelnummers van de autofabrikant.

Kijk goed naar je tandwieltje op de stelmotor en de stekker, ik heb hier ook al een fout mee gemaakt en bleek uiteindelijk toch de verkeerde te zijn die ik besteld had. Ik heb uiteindelijk het binnenwerk van de nieuwe stelmotor overgezet naar de oude (er zit een elektromotor/potmeter en stelmechaniek in) en gelukkig werkte daarna alles weer.

marco14 (0), 5 jaar geleden

Bedankt voor jullie reactie.

Eerlijk gezegd heb ik op het nummer gezocht via Google en hij kon er een aantal vinden alleen niet die van mij en om nu geen fout te maken ga ik gewoon naar mijn dealer toe om het onderdeel te bestellen.
Alleen snap ik niet dat dit onderdeel er voor zorgt dat ik warme of koude lucht krijg, als ik het wieltje met de hand rustig op en neer haal merk ik ook niks. Wel merk ik dat er duidelijk iets mis is met dit onderdeel.

Ik ga het onderdeel bestellen en als het werkt laat ik het jullie weten en andersom

marco14 (0), 5 jaar geleden

Beste mensen.

Aangezien ik een probleem heb met mijn verwarming, las ik ook het volgende; Er schijnt ook een vrij lastige sensor (G65) bevestigd aan de hogedrukslang aan de rechterkant van de motor.

Waar kun je deze precies vinden bij een vw polo 9n?

Alvast Bedankt

marco14 (0), 5 jaar geleden

Beste mensen.

vandaag een nieuwe servo motor aangeschaft.
Voor ik deze inbouw, heb ik eerst gecontroleerd met contact aan en motor uit of hij werkt, helaas doet hij het zelfde als de oude.
met opnieuw uitlezen zegt mijn maxidas temperatuur regelklep (foutmelding)
Ik zou graag mijn dashboard er af willen halen, maar weet iemand hoe dit gaat? frontpaneel heb ik er af en het dashboard laatje ook. alleen het grote dashboard nog en het stuur.
Nu kan ik veel op internet vinden, maar precies mijn onderdeel staat er niet bij.
polo 9n

marco14 (0), 5 jaar geleden

Nog maar eens de auto uit gelezen. Onder andere gaf hij dit aan: 00819 Actief / statische Hogedruksensor G65-signaal te laag. Als ik het goed heb, is dit van de airco.

01271 Aanpassingsief / Sporadische Stelmotor van temperatuurregelklep V68- Kortgesloten circuit naar massa. Gr Marco Dit lijkt mij iets met de zekeringen?

kaleido 1 (1610) PRO, 5 jaar geleden

Laat eerst eens je regelkleppen kalibreren bij de dealer en fatsoenlijk diagnose stellen , je vliegt van het 1 in het ander.

marco14 (0), 5 jaar geleden

Beste mensen.

Met alle respect, als ik iets koop en het vervolgens installeert en het is het probleem niet, dan is dat toch mijn eigen verantwoordelijk!? En ik kan inderdaad naar de dealer gaan, maar dan heeft het nut om op deze site te zitten geen zin. Daar buiten wat betreft mijn diagnose, ik vertel gewoon wat hij vindt en als ik dan vervolgens lees, "ga naar de dealer" beetje jammer.

Ik had gehoopt gewoon advies / tips te krijgen.

kaleido 1 (1610) PRO, 5 jaar geleden

Die krijg je ook , de dealer kan je kachelkleppen kalibreren, of je moet de vw uitleesapparatuur bezitten waarmee je het zelf kan ?
Lijkt me dat eerst te doen.

marco14 (0), 5 jaar geleden

Kalibreren, is het mogelijk om uit te leggen hoe dat werk of?
ik weet dat het iets is met gelijk zetten.

qau dat ben ik best technisch, heb mijn eigen versnellingsbak volledig gereviseerd, distributie gedaan,
Tips / advies kan ik alleen soms goed gebruiken en ik weet dat je soms/regelmatig/vaak op moet letten bij een onderdeel.

Mag ik je wat vragen kaleido 1 ?

kaleido 1 (1610) PRO, 5 jaar geleden

De begin en eind stand van de klep dient tov je warm/koud instelling te kloppen , anders staat de klep niet in de juiste stand.

Vragen mag je altijd stellen.

marco14 (0), 5 jaar geleden

Mijn vraag is, heb jij een eigen garagebedrijf of doe je dit puur voor de hobby?

over de klep gesproken, bedoel je met 'instelling' in de computer of handmatig met de hand in de juiste positie zetten?

kaleido 1 (1610) PRO, 5 jaar geleden

Instelling in de computer .

marco14 (0), 5 jaar geleden

Beste mensen.

Aangezien ik nog steeds bezig ben met mijn probleem.
Het dashboard wet ik inmiddels hoe die los moet.
Voor ik het stuur los wil halen, weet ik dat hij sowieso in z'n rechtuit stand moet staan en dan voor ik hem demonteer uit moet lijnen met een stift.
Nu heb ik zitten kijken bij het stuur, alleen zit die niet met schroeven vast maar aan de achterkant in het stuur met 2 soort van clipjes en aangezien ik dit niet zomaar los wil halen, heb ik een foto gemaakt om dit te laten zien aan jullie en vragen hoe dit werkt.
Foto is wel in een spiegeltje genomen. kom er anders niet bij.

Bedankt Marco.

kaleido 1 (1610) PRO, 5 jaar geleden

Met een platte schroevendraaier opzij drukken , beugeltje moet achter een haakje weg gedrukt worden.

marco14 (0), 5 jaar geleden

Beste Mensen.

De laatste tijd lijkt het er op dat mijn verwarming het weer beter begint te doen met de kou.
Als ik de auto start en hij staat op 22 graden op stand 1 en de motor is eenmaal op temp, dan is het binnen 10 tot 15 minuten erg warm in de auto, na maten ik langer doorrijd wordt hij steeds lauwer en als ik hem dan op stand 0 zet en 5 minuten later weer aan zet, dan is die weer redelijk warm tot warm.
Het lijkt er op dat hij het weer beter gaat functioneren.

Alvast bedankt voor jullie Reactie.

Marco

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.