Volkswagen Golf V: Olie lekkage filterhuis

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BLX, Motorinhoud (cc): 1984, Vermogen (kw): 110

Wie kan mij info aanleveren voor het volgende probleem:
Ik heb een golf als aangegeven in de familie, deze auto let olie bij het oliefilterhuis.
Als de auto wordt gestart, loopt de olie ergens bij het filterhuis naar buiten.
Er is een labyrint pakking in de handel die vervangen kan worden.
Mijn vraag is nu, wie heeft een dergelijk gevalletje ook meegemaakt en kan mededelen wat er wel en vooral niet los moet bij een vervanging van de pakking.
Het is inmiddels een enorme natte olieboel onderaan het blok geworden dat het zicht op de bevestiging van de diverse delen een beetje uit het zicht is.
Alle tips, omschrijvingen en andere nuttige tips zijn welkom.
Ik zal de reparatie desgewenst delen met foto's en andere bevindingen.
Bij voorbaat dank.

Pieterb1

Geplaatst door Pieterb1 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 5 jaar geleden

Heb je de boel al eens met ontvetter/ stoomcleaner schoon gemaakt en gekeken waar hij precies lekt , dan zie je ook wat er los moet , zonder preciese locatie is er ook niet een eenluidend antwoord te geven .

Alexks (0), 5 jaar geleden

HAAL BIJ ACTION EEN PAAR SPUIT
BUSSEN REMREINIGER .... maak alles ff schoon en volg het advies van Kaleido. ( leg er even wat kranten onder) zodat je na het schoonmaken kan zien (wanneer je start) waar de olie weg komt

Het gaat je lukken.

Alexks

Pieterb1 (0), 5 jaar geleden

Afgelopen vrijdag de auto aanschouwd wat betreft het lekkage probleem.
Heb in de loop der jaren heel wat sleutelklussen onderhanden gehad, deze heb ik gecanceld.
Het filterhuis was op geen enkele manier te demonteren zonder de gehele voorzijde eraf te halen.
De logica om vaste koelleidingen kriskras aan de voorzijde van het blok langs te monteren inclusief een veelvoud aan stalen beugels en steunen ontgaat mij blijkbaar.
Bumper, radiator en een wirwar aan leidingen/kabels en steunen moest worden verwijderd om bij het betreffende onderdeel te geraken.
Ik ben niet vies van wat sleutelwerk, maar de eigenaar van de auto zag door de hoeveelheid werk af van de noodzakelijke ingreep en gaat de auto in de verkoop zetten.
Kortom, deze topic kan worden afgesloten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.