Volkswagen POLO 55 KW: gaat in de noodloop bij warme motor

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Hallo, de Polo van mijn zoon heeft kuren.
als de motor warm is gaat deze in de noodloop, bij koude motor geen probleem.
er is al veel aan gedaan.
motormanagement lampje brandt soms maar gaat ook vanzelf weer uit.
storing P0322 Gasklephuis schoongemaakt.
compressie gemeten, cilinder drie 6.2 de rest rond de 12.5
kop eraf en gemeten geen lekke klep, gevlakt opnieuw geplaatst met nieuwe distributieriem Distributie en waterpomp was nog pas vervangen
gasklephuis vervangen door een gebruikte.
toerental sensor vervangen.
EGR klep vervangen.
Loopt koud goed, warm beginnen de problemen weer gaat in de noodloop !
bij de garage uitgelezen 16706 -Motorsnelheidssensor ingangcircuit geen signaal.
-intermitterend

Wie heeft er raad, al veel kosten gemaakt zonder resultaat !
auto was tussendoor niet meer uit te lezen, dit is opgelost zat een draadje los achter de stekker.

gerty

Geplaatst door gerty (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (965) PRO, 4 jaar geleden

Oke , compressie was laag van 1 cilinder , niets aan de kop gevonden , wat is de compressie nu dan ?
Wat is er met de storing van de snelheidssensor gedaan ?

gerty (0), 4 jaar geleden

compressie nog niet weer gemeten
De krukas of snelheidssensor is vervangen

gerty (0), 4 jaar geleden

Nog iemand suggesties, inmiddels nieuwe snelheidssensor besteld nu origineel VW
, moet nog geplaatst worden.

Hans4040 (190) PRO, 4 jaar geleden

Origineel VW bestaat niet...
Een autofabrikant assembleert auto's. Het enige deel dat de fabrikant zelf maakt is het stalen chassis van de auto, de overige delen van de auto worden ingekocht bij toeleveranciers, van sigarettenaansteker tot deurrubber, alle delen die op, aan of in het chassis gemonteerd worden zijn ingekocht bij toeleveranciers.

Een onderdeel gekocht bij de dealer komt van een van deze toeleveranciers. De verpakking zal het merk van de fabrikant dragen maar het onderdeel komt van een toeleverancier.

gerty (0), 4 jaar geleden

Dank je Hans,
maar ik zoek een oplossing voor het probleem

ronny503 (0), 4 jaar geleden

Compressie nogmaals meten en niet lukraak onderdelen bestellen. Eigenlijk wel een beetje dom om de compressie niet direct na het vlakken van de cilinderkop en met hopelijk een nieuwe pakking set te plaatsen te meten.

Hans4040 (190) PRO, 4 jaar geleden

[quote=gerty]Dank je Hans,
maar ik zoek een oplossing voor het probleem[/quote]


Aan de hand van de storings codes oorzaak opzoeken en repareren...
niet zomaar van alles vervangen.
DTC P0322 is van de krukas positie sensor.., kan liggen aan de sensor zelf, de bedrading, of de motorregelmodule...

gerty (0), 4 jaar geleden

Met het vervangen van de Krukas positie sensor door de bij VW bestelde sensor is het probleem opgelost !

Wat betreft het niet alles vervangen, als je minder compressie hebt op een cilinder dan verwijder ik de kop,
Deze laten reviseren (gevlakt en afgeperst) daarna met nieuwe pakking op de juiste manier gemonteerd.

Bij mijn weten gaan de krukas positie sensoren niet vaak stuk bij dit type auto,
vandaar het gasklep huis als eerste vervangen deze was wel heel sterk vervuild.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.