Volkswagen GOLF SPORTSVAN: Motor wordt te warm met caravan

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2, Vermogen (kw): 110

Mijn sportsvan 2.0 tdi dsg wordt in de bergen in mijn ogen veel te warm als ik bij de berg op rijd gaat de temperatuur meter naar 110 gradan zodra ik naar beneden ga zakt hij weer naar 90 graden is deze week een nieuwe waterpomp op gekomen nou is het wel wat beter maar vindt het nog vrij warm is een caravan beladen van 1450 kg en hij mag 1600 kg trekken er wordt in de manual stand gereden koelfan draait ook had hiervoor een touran 2.0 tdi dan kwam op de zelfde route de meter niet boven de 90 gr

Turbo22

Geplaatst door Turbo22 (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Hoe wordt er mee gereden.Laat je hem in de D staan of ook in 1 of 2
.Daarnaast is 1450 wel op het randje.Met bagage gaat hij waarschijnlijk wel over de 1600 heen.Dat is een paar honderd meer dan het eigen gewicht van de auto. Het maximum gewicht dat wordt opgegeven vind ik meer een verkoop truc.Met een dergelijk gewicht achter mij zou ik het er ook warm van krijgen.
Ferry

benny daems (0), 4 jaar geleden

Hoi,
Ik zou gewoon een schakelaar tussen de fan van de radiator zetten, en deze altijd opzetten als de caravan er achter hangt, dan heb je al een lagere basistemperatuur voor je aan de bergen begint, werkt altijd volgens mij

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Benny,
Dit ga je toch niet menen.Ga er van uit als je in de bergen rijdt ,de van regelmatig aanslaat.
En als je naar beneden rijdt ,de rijwind hem wel koelt.Ik blijf er bij,dat er wellicht niet genoeg in de juiste versnelling wordt gereden en daarbij vind ik de combinatie redelijk zwaar is.Waar overigens wel naar gekeken kan worden is, of er een extra koeler voor de automaat is geinstalleerd. Ik heb veel amerikanen gereden en daar plaatste ik altijd een koeler voor.
Ferry

kaleido 1 (1320) PRO, 4 jaar geleden

Hoe hard wil je omhoog , DSG in manueel zetten en terug schakelen , meer toeren maken , motor wordt te zwaar belast , te hoge versnelling en te weinig toeren vermoed ik , tevens zoals aangegeven is een oliekoeler aan te bevelen , was die touran ook dsg , anders ben je appels met peren aan het vergelijken.

primera p11 (0), 4 jaar geleden

Ik denk persoonlijk ook dat de combi te zwaar is en dat in combi met vaak in veel te hoge versnellingen rijden.
En een oliekoeler voor de DSG is ook een aanrader.
Hou de combi boven de 2500 toeren voor een diesel en 3000 voor een benzine auto.
Geen schakelaar voor de fan monteren,is echt onzin en kan niet meer in de moderne motor.
Dat levert geheid storingen op in het motormanagement.
Wat je ook nog kunt doen is de radiateur tegen de richting in (dus van binnenuit) met een stuinslang de lamellen doorspuiten en aan de voorzijde.
Moet je eens kijken wat voor rommel daar vaak uitkomt.
Het zijn twee radiateuren tegen elkaar aan gemonteerd,gaat een hoop zooi tussen zitten.
Kijk of je door de lamellen heen kunt kijken,zoniet,dan zitten ze dicht.
Dat wil vaak een heleboel helpen om de temp niet teveel op te laten lopen.
En laat het koelsysteem checken,komt de fan goed in op de juiste temp,draait deze op de juiste snelheid.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.